Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-06, 15:06
  #1309
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Finns det någon som gjort några fynd på svenska Amazon?

Känns som att rena fynd lyser med sin frånvaro.
Ptja.. Min kylare till datorn kostade dubbelt så mycket hos alla svenska datorbutiker, så det är nog att räkna som ett fynd.
Citera
2022-09-08, 11:25
  #1310
Medlem
Dom verkar ändra leverantör för leveranser rätt ofta. Nu är det Postnord, tidigare har dom haft Airmee och Bring. Jag har slutat med hemleveranser eftersom jag inte vill vara hemma och vänta mellan 17-22, nån ungefärlig tid får man inte förrän kl 17. Så det passar mig bättre att gå till lokala uthämtningsstället dit jag har 5 minuter.

När Bring levererade så fick man alltid ett sms på eftermiddagen. Nu med Postnord kommer paketet till butiken först vid 20-21 på kvällen.
Citera
2022-09-08, 19:27
  #1311
Medlem
Tjena! är det någon annan här inne som har haft strul med amazon? Jag fick ett rejält fynd på en produkt och det var snabb leverans. Men nu senast idag ringde jag och kollade vart det hade tagit vägen då jag inte ens fått ett email om att det skickats när det skulle vara levererat 9-14 september.
På chatten sa dom att det är slut på lager, men detta visas inte på deras hemsida och först sa hon att det inte fanns något beräknat datum för leverans, sen sa hon att hon hittade det och det var den 10de OKTOBER...
Den nadra jag pratade med ringde jag till, hon sa inget alls om något lager som var slut, hon sa igentlgien knappt någonting helt usel service. Men hon sa också att det inte fanns något beräknat datum för leverans, och sen hittar hon det helt magiskt också nämnligen den 20de OKTOBER.
Det är tamefan sanslöst hade aldrig köpt det om det skulle rövas så mycket med leverans tider när det står att det är inom Sverige gratis och inom en vecka.

Jag pointerade att det står fortfarande att det är i lager på sidan så dom borde fixa detta genast så ingen annan råkar ut för samma och tragiskt nog på hemsidan står det att om man beställer idag får man hem det den 14 september. EN HEL MÅNAD INNAN JAG FÅR MIN PRODUKT SOM JAG REDAN BETALT FÖR.

Vet någon hur man ska gå tillväga för detta. Jag vill självklart ha produkten för det priset jag fick det för men jag vill inte vänta en månad mer än det som utlovades. Enligt konsument lagar kan man ju begära en tid om det blir sånna här förseningar men vad annars kan man göra? Deras kundtjänst är inte mycket till hjälp ringer hellre närmsta AST avdelning och snackar lego.
Utan att låta som en riktig karen här men kan man få tag på någon som har lite mer ansvar än dom där lögnarna på kundtjänst?
mvh svetsis
Citera
2022-09-08, 19:41
  #1312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Finns det någon som gjort några fynd på svenska Amazon?

Känns som att rena fynd lyser med sin frånvaro.

Jag fick mig ett rejält fynd på en 240hz skärm, segt bara att det ska vara problem med deras tattar kundtjänst och frakt
Citera
2022-09-08, 19:43
  #1313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svetsarihopsverige
Tjena! är det någon annan här inne som har haft strul med amazon? Jag fick ett rejält fynd på en produkt och det var snabb leverans. Men nu senast idag ringde jag och kollade vart det hade tagit vägen då jag inte ens fått ett email om att det skickats när det skulle vara levererat 9-14 september.
På chatten sa dom att det är slut på lager, men detta visas inte på deras hemsida och först sa hon att det inte fanns något beräknat datum för leverans, sen sa hon att hon hittade det och det var den 10de OKTOBER...
Den nadra jag pratade med ringde jag till, hon sa inget alls om något lager som var slut, hon sa igentlgien knappt någonting helt usel service. Men hon sa också att det inte fanns något beräknat datum för leverans, och sen hittar hon det helt magiskt också nämnligen den 20de OKTOBER.
Det är tamefan sanslöst hade aldrig köpt det om det skulle rövas så mycket med leverans tider när det står att det är inom Sverige gratis och inom en vecka.

Jag pointerade att det står fortfarande att det är i lager på sidan så dom borde fixa detta genast så ingen annan råkar ut för samma och tragiskt nog på hemsidan står det att om man beställer idag får man hem det den 14 september. EN HEL MÅNAD INNAN JAG FÅR MIN PRODUKT SOM JAG REDAN BETALT FÖR.

Vet någon hur man ska gå tillväga för detta. Jag vill självklart ha produkten för det priset jag fick det för men jag vill inte vänta en månad mer än det som utlovades. Enligt konsument lagar kan man ju begära en tid om det blir sånna här förseningar men vad annars kan man göra? Deras kundtjänst är inte mycket till hjälp ringer hellre närmsta AST avdelning och snackar lego.
Utan att låta som en riktig karen här men kan man få tag på någon som har lite mer ansvar än dom där lögnarna på kundtjänst?
mvh svetsis

Uppdate efter ett mail fick jag det svart på vitt, en reko kille sa att det inte är något slut på lagret och att något har gått fel. Han skulle fixa allt och det var snabbt.
Med andra ord har ni problem skriv mail istället dom som har ansvar där verkar ha lite mer hjärnceller eller skickas det bara högre upp.
Citera
2022-09-27, 17:37
  #1314
Medlem
Jag tänkte handla en vara från Samsung på Amazon, från denna sida:
https://www.amazon.se/s?k=SAMSUNG&ref=bl_dp_s_web_0

Varan är flera hundralappar billigare än hos Komplett, Webhallen etc. Hur kan man vara säker på att det är originalvaran och inte en kopia?
Citera
2022-09-27, 19:28
  #1315
Medlem
Racerbyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curtaincheeks
Har någon prövat att beställa från .com, för det finns vissa varor som är billigare med den inräknade momsen än om man köper den genom .se. Vet inte varför, eller om det är något som är fel, men jag blir nyfiken på hur ofta paket från .com fastnar i tullen?

Har beställt från båda men förmodligen lite mer från .com pga större utbud. Har än så länge haft tur och sluppit tull men tänker att det kan vara värt risken om varan inte finns på .se och man absolut vill ha den. Frakten på .com kan dock vara ganska dyr i vissa fall.
Citera
2022-09-28, 19:04
  #1316
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jag tänkte handla en vara från Samsung på Amazon, från denna sida:
https://www.amazon.se/s?k=SAMSUNG&ref=bl_dp_s_web_0

Varan är flera hundralappar billigare än hos Komplett, Webhallen etc. Hur kan man vara säker på att det är originalvaran och inte en kopia?

Säljs den av Amazon och det står Samsung så är det Samsung du får. De kan vara billigare p.g.a. större parti-inköp och att du kanske inte får den "svenska" utgåvan utan istället tyska eller franska t.ex. (går ju att ändra till svenska i mobilen ändå). Spekulationer från min sida, ta mig inte på orden. Förutom första meningen. Glöm att Amazon säljer piratkopior - däremot kan andra säljare på Amazon mycket väl göra det (tillfälligt).

Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Har beställt från båda men förmodligen lite mer från .com pga större utbud. Har än så länge haft tur och sluppit tull men tänker att det kan vara värt risken om varan inte finns på .se och man absolut vill ha den. Frakten på .com kan dock vara ganska dyr i vissa fall.

Den svenska momsen ska bakas in i priset om man köper från Amazon.com och det säljs av Amazon själva (d.v.s. man slipper otrevliga tullavgifter).
Citera
2022-10-09, 10:30
  #1317
Medlem
Cliff.Booths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Säljs den av Amazon och det står Samsung så är det Samsung du får. De kan vara billigare p.g.a. större parti-inköp och att du kanske inte får den "svenska" utgåvan utan istället tyska eller franska t.ex. (går ju att ändra till svenska i mobilen ändå). Spekulationer från min sida, ta mig inte på orden. Förutom första meningen. Glöm att Amazon säljer piratkopior - däremot kan andra säljare på Amazon mycket väl göra det (tillfälligt).

Liten värld... Läste precis:

https://news.ycombinator.com/item?id=33129685

Citat:
Top USB Drives on Amazon are a Scam
Citera
2022-10-10, 06:00
  #1318
Medlem
mattias_rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Finns det någon som gjort några fynd på svenska Amazon?

Känns som att rena fynd lyser med sin frånvaro.

Hittat en hel del saker till bättre priser än vad jag kan hitta någon annanstans som böcker, hörlurar, elektronik och hylsnyckelsats för att nämna några saker. Har Prime och utnyttjar deras gratis frakt men har märkt att det är viktigt att kolla leveransdatumet. Normalt tar det bara någon dag även om leveransen kommer från ett lager i Europa.
__________________
Senast redigerad av mattias_r 2022-10-10 kl. 06:03.
Citera
2022-11-19, 20:02
  #1319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis
CDON och svenska Amazon är rena skitbutiker.
Dom har aldrig något i lager av det man söker ur deras sortiment.
Svenska amazon är faktiskt rätt bra enligt min erfarenhet. Beställt flera gånger och de har levererat hem gratis nästa kväll. Också beställt saker till jobbet utan problem.
Citera
2022-11-19, 20:40
  #1320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Svenska amazon är faktiskt rätt bra enligt min erfarenhet. Beställt flera gånger och de har levererat hem gratis nästa kväll. Också beställt saker till jobbet utan problem.

Har du fått hemleverans dagen efter, fan vilken lyx!
Så bra hade inte ens jag när jag beställde mina grejer.
Fick alltid vänta minst en vecka på mina grejer.
Där ser man hur ojämnt Amazon levererar till kund genom Postnord eller Airmee.

Handlar inget mer från skitmazon
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback