Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-16, 15:02
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
har amazon.se fått ordning på det här med att det läggs på tull på grejer från kinesiska säljare nu? Har lite grejer på G och försöker i möjligaste mån välja sånt som det står prime på men en kinesgrej. När jag kollar på säljaren så står det inget om att det kan läggas på tull iaf.

De gånger det hänt mig så har Amazon återbetalat alla tullavgifter.
Citera
2022-08-16, 15:12
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
har amazon.se fått ordning på det här med att det läggs på tull på grejer från kinesiska säljare nu? Har lite grejer på G och försöker i möjligaste mån välja sånt som det står prime på men en kinesgrej. När jag kollar på säljaren så står det inget om att det kan läggas på tull iaf.
Verkar så, det som kommer från Kina får jag hämta ut från Bring utan någon extra tull / avgift eller i brevlådan med Early Bird har jag för mig.
Citera
2022-08-17, 06:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har 25 beställningar från svenska Amazon under två åren. Alla har fungerat klockrent.

Men bara ett fåtal av mina försändelser har sluthanterats av Postmord.
postmord. good one. så är det verkligen. paket har levererats men aldrig emottagits.
Citera
2022-08-25, 16:48
Medlem
Enmansdemos avatar
Hur fan klickar jag för att kontakta en säljare som "Samsung" på amazon.se?

För jag måste nämligen fråga dom om det ä värt att reklamera en bruten förpackning och samtidigt kunna komma undan med skälet " varan är oanvändbar

Jag köpte ett par öronsnäckor som inte var 3:5 I kontakten och passade inte i Androiden
Citera
2022-08-28, 16:48
Medlem
Enmansdemos avatar
Måste man skaffa frimärken för att returnera?
Citera
2022-08-28, 17:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Måste man skaffa frimärken för att returnera?
Nej. Man skriver ut en retursedel och så lämnar man in paketet hos den speditör det gäller. Mina returer har alltid gått med DHL.
Citera
2022-08-28, 23:51
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hangstol
postmord. good one. så är det verkligen. paket har levererats men aldrig emottagits.
Har hänt mig också ett par gånger
Citera
2022-08-29, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnsopa
Så gör jag också. Sakerna hamnar först i önskelistan och vid bra pris köper jag. Jag impulsshoppar nästan aldrig men har en önskelista som skulle göra tomten vid jul gråtfärdig ;-)

Men priset kan droppa rejält några veckor efter köp. Nackdelen med att kunna sända tillbaks saker att man kan få begagnade saker. Köpte en blå Bosch borrhammare där sigillet var brutet. Retur direkt.

Hatar människor som dig.

Erkänn du gräver längst in i mjölkdisken för att få en dag längre bäst före?

Hoppas du skickar tillbaka så mycket att Amazon flaggar dig.
Citera
2022-08-29, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Hatar människor som dig.

Erkänn du gräver längst in i mjölkdisken för att få en dag längre bäst före?

Hoppas du skickar tillbaka så mycket att Amazon flaggar dig.

Det står dig fritt. Inget som gör mig sömnlös dock

Varför skall jag betala fullt pris för begagnade varor. Varför skulle Amazon flagga mig för att de skickar använda prylar till mig? Amazon har bett om ursäkt flera gånger.

Varför skulle jag gå till affären. Jag har råd med hemkörning. Du är säkert en sån som fördärvar saker du slänger
Citera
2022-09-03, 23:50
Medlem
Har någon prövat att beställa från .com, för det finns vissa varor som är billigare med den inräknade momsen än om man köper den genom .se. Vet inte varför, eller om det är något som är fel, men jag blir nyfiken på hur ofta paket från .com fastnar i tullen?
Citera
2022-09-06, 07:09
Medlem
Finns det någon som gjort några fynd på svenska Amazon?

Känns som att rena fynd lyser med sin frånvaro.
Citera
2022-09-06, 12:39
Medlem
Minfäldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Finns det någon som gjort några fynd på svenska Amazon?

Känns som att rena fynd lyser med sin frånvaro.

Inga fynd men rätt ofta bra priser, speciellt att köra direkt av tillverkaren utan löjligt höga priser. Använder dem mest pga utbudet av mer obskyra saker (från amazon.de antar jag egentligen), men de har även varit billigast på en del elektronik t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in