Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-05, 14:17
  #1417
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
När det hänt mig brukar amazon vilja vänta ett par dagar efter beräknat leveransdatum. Sen betalar dom tillbaka pengarna. I flera av dom fallen har paketet dykt upp efter ett tag och då har jag fått behålla det även fast värdet varit runt 5000 kr.

Prata med kundtjänst, dom brukar vara väldigt måna om att hitta en lösning så att man blir nöjd.

Menar du att du hämtade ut paketet från ombud trots att du redan hade avbeställt och fått pengarna tillbaka?
Citera
2023-11-05, 16:39
  #1418
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Menar du att du hämtade ut paketet från ombud trots att du redan hade avbeställt och fått pengarna tillbaka?
Nej det levererades hem. Amazon sa att jag fick behålla grejerna även om dom skulle dyka upp. Det är väl deras policy att man ska vänta typ tre dagar, sen betalas pengarna tillbaka om inte paketet dykt upp.
Citera
2023-12-21, 07:51
  #1419
Medlem
Hur sjutton får ni kontakt med Amazon? Har fått ett mail om återbetalning för att jag har returnerat en vara. Planerad leverans var den 17 december men jag har inte fått varan och har absolut inte returnerat den! Jävla mystiskt.
Citera
2023-12-21, 08:01
  #1420
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodilgryta
Hur sjutton får ni kontakt med Amazon? Har fått ett mail om återbetalning för att jag har returnerat en vara. Planerad leverans var den 17 december men jag har inte fått varan och har absolut inte returnerat den! Jävla mystiskt.
Jag tycker det är enklast att gå via appen, klicka på menyn längst ner till höger, scrolla ner till kundtjänst, välj din order och sen klicka vidare och välj "Jag behöver mer hjälp". Där kan du chatta eller bli uppringd.
Citera
2023-12-21, 08:10
  #1421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodilgryta
Hur sjutton får ni kontakt med Amazon? Har fått ett mail om återbetalning för att jag har returnerat en vara. Planerad leverans var den 17 december men jag har inte fått varan och har absolut inte returnerat den! Jävla mystiskt.

Det hände mig en gång när utkörare inte kunde leverera. Allt gick tillbaka till amazon, tog typ över 3 veckor att få pengar tillbaka. Var airmee som skulle leverera. Du måste då beställa grejerna på nytt.
Citera
2023-12-21, 08:14
  #1422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Jag tycker det är enklast att gå via appen, klicka på menyn längst ner till höger, scrolla ner till kundtjänst, välj din order och sen klicka vidare och välj "Jag behöver mer hjälp". Där kan du chatta eller bli uppringd.
Tackar, ska försöka med det!
Citera
2023-12-24, 12:37
  #1423
Medlem
Paddan1000s avatar
Jag har precis köpt en bildel på Amazon som var misstänkt billig för 183 kr. Det var den sista i lager, men nu i annonsen står varan som ej tillgänglig som förväntat men priset har höjts till 862 kr som ligger närmare det verkliga priset.

Finns det en risk att Amazon avbryter mitt köp så jag inte får delen när jag behöver den innan min julsemester är slut eller bryr de sig inte och skickar delen ändå.

Delen säljs och skickas från Amazon och inte någon tredjepartssäljare.
Citera
2023-12-24, 14:00
  #1424
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Jag har precis köpt en bildel på Amazon som var misstänkt billig för 183 kr. Det var den sista i lager, men nu i annonsen står varan som ej tillgänglig som förväntat men priset har höjts till 862 kr som ligger närmare det verkliga priset.

Finns det en risk att Amazon avbryter mitt köp så jag inte får delen när jag behöver den innan min julsemester är slut eller bryr de sig inte och skickar delen ändå.

Delen säljs och skickas från Amazon och inte någon tredjepartssäljare.
Jag har varit med om att tredjepartssäljare avbryter ordern av den anledningen, med aldrig när det är nåt som säljs och fraktas av Amazon. Har sett att de höjt priset rejält efter att jag la ordern några gånger som om det upptäckts i samband med mitt köp.

En gång avbröts en order som inte kunde levereras efter 2-3 månader för att den inte kom in i lager. När den kom in ett halvår senare fick jag det lägre priset som då låg långt under aktuellt pris. Så jag tror inte du behöver oroa dig.
Citera
2023-12-26, 23:39
  #1425
Medlem
Adelaides avatar
All kärlek till Amazon! Köper alla mina böcker därifrån numera. Alltid är de billigare och levereras snabbare än från Adlibris och Bokus.
Citera
2024-01-19, 21:35
  #1426
Medlem
Beställde från Nederländerna, allt gick riktigt smidigt tills Bring fick tag i paketet i onsdags. Paketet skulle ha kommit idag men nu kom det uppdatering om att paketet kommer tidigast på tisdag.

På Amazons sida så står det att jag kan få pengarna tillbaka om jag inte har paketet på tisdag. Och då är frågan, vem tar Amazon pengarna ifrån? Är det från säljaren som har skött sig, eller är det från Bring som är sega på att leverera?
Citera
2024-01-20, 02:45
  #1427
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Beställde från Nederländerna, allt gick riktigt smidigt tills Bring fick tag i paketet i onsdags. Paketet skulle ha kommit idag men nu kom det uppdatering om att paketet kommer tidigast på tisdag.

På Amazons sida så står det att jag kan få pengarna tillbaka om jag inte har paketet på tisdag. Och då är frågan, vem tar Amazon pengarna ifrån? Är det från säljaren som har skött sig, eller är det från Bring som är sega på att leverera?

När du klickar valet att begäa pengarna tillbaka, så brukar dock säljaren först få en möjlighet att kolla upp omständigheterna kring den försenade paketleveransen. Dvs. min erfarenhet i detta skede är att man inte kan begära pengarna exakt på den dagen som det framgår. Men däremot om paketet sedan ändå inte anländer inom den närmaste tiden så är Amazon väldigt snabba och proffsiga med återbetalning eller att skicka en ny likadan produkt.

Däremot din fråga om vem (säljaren eller transportföretaget) som i praktiken står för kostnaden för försenad/utebliven leverans är nog en intern uppgörelse styrd av ansvarsavtal mellan Amazon och dessa parter. Dvs. ingenting som kunden påverkas av.
Citera
2024-02-01, 13:11
  #1428
Medlem
När jag går in på mina beställningar och klickar fram faktura på produkten får jag fram en faktura. Men det står inte något bankgiro-nummer någonstans. Så vars fan vill de ha pengarna? Varför ska det vara så jobbigt att betala fakturor på amazon...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback