Citat:
Ursprungligen postat av
MickelMan
Beställde från Nederländerna, allt gick riktigt smidigt tills Bring fick tag i paketet i onsdags. Paketet skulle ha kommit idag men nu kom det uppdatering om att paketet kommer tidigast på tisdag.
På Amazons sida så står det att jag kan få pengarna tillbaka om jag inte har paketet på tisdag. Och då är frågan, vem tar Amazon pengarna ifrån? Är det från säljaren som har skött sig, eller är det från Bring som är sega på att leverera?
När du klickar valet att begäa pengarna tillbaka, så brukar dock säljaren först få en möjlighet att kolla upp omständigheterna kring den försenade paketleveransen. Dvs. min erfarenhet i detta skede är att man inte kan begära pengarna exakt på den dagen som det framgår. Men däremot om paketet sedan ändå inte anländer inom den närmaste tiden så är Amazon väldigt snabba och proffsiga med återbetalning eller att skicka en ny likadan produkt.
Däremot din fråga om vem (säljaren eller transportföretaget) som i praktiken står för kostnaden för försenad/utebliven leverans är nog en intern uppgörelse styrd av ansvarsavtal mellan Amazon och dessa parter. Dvs. ingenting som kunden påverkas av.