Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-10-30, 21:29
Medlem
Paketet har kommit redan. Tog 2 dgr. De skulle ju komma på tisdag. Iallafall det ena då hämtar man ut både på samma gång
Citera
2020-10-30, 21:50
Medlem
bees avatar
Beställt 1 140mm fläkt till datorn, och lite kablar, allt skickas av amazon och jag skulle få gratis frakt.
Vid betalning fick jag endå ge 29kr frakt,,,, skitsamma det var endå mycket billigare än på prisjakt...

leverans datum 9 November,,, snabbt och bra !! haha...
Citera
2020-10-30, 22:12
Medlem
Fick mail om att paketet är framme men enligt postnord kommer det fram imorrn och ör i malmö just nui'
Citera
2020-10-30, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bee
Beställt 1 140mm fläkt till datorn, och lite kablar, allt skickas av amazon och jag skulle få gratis frakt.
Vid betalning fick jag endå ge 29kr frakt,,,, skitsamma det var endå mycket billigare än på prisjakt...

leverans datum 9 November,,, snabbt och bra !! haha...
mitt ska komma 2 november men ser ut det redan kommer imorrn. får man avi på måndagar för man kan väl ej säga spårnings numret när man hämtar ut det eller räcker det bara att säga sitt namn när man hämtar ut det
Senast redigerad av KanghastanArticuno 2020-10-30 kl. 22:16.
Citera
2020-10-30, 22:15
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Kan du vara hygglig och posta länken till det du köpte?
Nyfiken? Sökte på något så enkelt som kalsonger och det dök upp en hel del kinky grejer... Men nu köpte jag något så oskyldigt som den här https://www.amazon.se/gp/product/B08GRHZM2Q

Det var innan jag insett kinesproblemet, tänkte att det var från något EU-land när jag såg namnet, klickade inte.

Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
kanske jag som är efterbliven men hur kan de sälja saker så billigt?
sökte på canvastavlor och tog billigast först o fick upp tavlor för 20 sek styck?
Kolla så att det inte skickas från Kina! Nu gjorde jag samma sök och den billigaste säljaren hade ett kinesklingande namn men ingen övrig information om var den var baserad så vette fan egentligen. Det där måste Amazon styra upp.
Citera
2020-10-30, 23:29
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Nyfiken? Sökte på något så enkelt som kalsonger och det dök upp en hel del kinky grejer... Men nu köpte jag något så oskyldigt som den här https://www.amazon.se/gp/product/B08GRHZM2Q

Det var innan jag insett kinesproblemet, tänkte att det var från något EU-land när jag såg namnet, klickade inte.

Kolla så att det inte skickas från Kina! Nu gjorde jag samma sök och den billigaste säljaren hade ett kinesklingande namn men ingen övrig information om var den var baserad så vette fan egentligen. Det där måste Amazon styra upp.
Haha, jag är inte så nyfiken på vad du köpte. Det var mer hur informationen om säljaren såg ut.

Det var just detta jag skrev om i mitt svar till dig innan (FB) Amazon till Sverige, framtidstankar. Diskussion

Nu är det inte så farligt i ditt fall. Du får betala ca 17 kr i moms och 75 kr till Postnord. Men det är dåligt av Amazon att inte vara tydligare med informationen. Men så här är det på alla deras sidor. Det borde alltid stå var ifrån varan skickas när det inte är Amazon själva som är inblandade i köpet.
Citera
2020-10-30, 23:42
Medlem
Christopher.s avatar
Hmm Apple iPad PRO 11 är dyrare på amazon än andra alternativ, ska fortsätta skumma igenom sortimentet men är det billiga skräpprodukter tillverkade i Kina så finns andra alternativ. Trodde allt var billigare på amazon så ska fortsätta skumma.
Citera
2020-10-31, 00:00
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Nu är det inte så farligt i ditt fall. Du får betala ca 17 kr i moms och 75 kr till Postnord. Men det är dåligt av Amazon att inte vara tydligare med informationen. Men så här är det på alla deras sidor. Det borde alltid stå var ifrån varan skickas när det inte är Amazon själva som är inblandade i köpet.
Verkligen inte men jag kan tänka mig att det kan bli en del rubriker snart om folk som känner sig lurade och som åkt dit betydligt värre. Med en kommentar från postnord där någon presstalesperson säger att det är upp till köparen att ta reda på all fakta innan. Amazon har inte gått att nå för en kommentar. Den där artikeln skriver sig själv märker jag

Ska bli intressant att se om försändelsen landar i Sverige redan nästa vecka eller om kinesen har fulat sig. Skulle tro att jag får vänta ett tag.
Citera
2020-10-31, 09:57
Medlem
Daikokus avatar
Intressant - kollade tre prylar
Garmin sportklocka - samma pris på Netonnet
Hobby/modellbygge/Tamiya några olika - billigare hos flera svenska handlare
Handöverfräs - något högre pris hos svensk handlare, men Amazons tyska handlare skickade inte fraktfritt till Sverige - dvs dyrare via Amazon

Kanske hade jag otur när jag testade, men inte f-n verkar Amazon vara ett alternativ i alla lägen......
Citera
2020-10-31, 10:00
Medlem
Om det inte redan har skrivits i tråden kan jag meddela att man med betalningsanmärkningar och botten scoring på kreditvärdighet lätt kan köpa saker på faktura via amazon.se Två saker på väg och utskickade.
Citera
2020-10-31, 10:02
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daikoku
Intressant - kollade tre prylar
Garmin sportklocka - samma pris på Netonnet
Hobby/modellbygge/Tamiya några olika - billigare hos flera svenska handlare
Handöverfräs - något högre pris hos svensk handlare, men Amazons tyska handlare skickade inte fraktfritt till Sverige - dvs dyrare via Amazon

Kanske hade jag otur när jag testade, men inte f-n verkar Amazon vara ett alternativ i alla lägen......

Priserna verkar inte så otroligt bra ännu nej, eventuellt sänker de framöver för att ta marknadsandelar. Det riktigt intressanta på andra marknader är prime och därmed smidighet i att kunna köpa allt från ett ställe. Tydligen snittar prime-medlemmar i usa nästan 50 paket om året, nästan ett i veckan alltså.

Får de rätsida på svenskan, konkurrenskraftiga priser och svenskt prime till rimlig kostnad så kommer de sno en stor del av kakan från både fysiska- och onlinebutiker.
Citera
2020-10-31, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulbazdin
Om det inte redan har skrivits i tråden kan jag meddela att man med betalningsanmärkningar och botten scoring på kreditvärdighet lätt kan köpa saker på faktura via amazon.se Två saker på väg och utskickade.
Låter som att du borde undvika att handla prylar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in