Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-15, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Han skrev Spain is not good for a woman to travel alone.
Han skrev you know what a nutte is? Jag skrev nope.. Översättning på engelska hora..

Chockerande att han har den synen. Han blev rätt grinig. Han skrev att han ska ta in hästarna och sova

Wolfgang Přiklopil var ju också österrikare, från Wien.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Wolfgang_P%C5%99iklopil

Har för mig Adolf Hitler var det med...

Nej, nu är jag elak mot dig! Jag skojar, ska inte skrämma livet ur dig!
Citera
2020-08-15, 23:42
Avstängd
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmbamse
Wolfgang Přiklopil var ju också österrikare, från Wien.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Wolfgang_P%C5%99iklopil

Har för mig Adolf Hitler var det med...

Nej, nu är jag elak mot dig! Jag skojar, ska inte skrämma livet ur dig!

Ja det där var elakt!
Han skulle sova så jag såg att han var online trots att han skrev att han skulle ta in hästarna och sova.
Stängde av min aktiva status så att han inte kan se om jag är online.
Citera
2020-08-15, 23:51
Medlem
Citat:
Han skrev you know what a nutte is? Jag skrev nope.. Översättning på engelska hora..

Chockerande att han har den synen. Han blev rätt grinig. Han skrev att han ska ta in hästarna och sova
Det fetade har jag problem med. Han försöker charma till sig en snygg brutta på nätet... Och så får han en aning mothugg och ställer då frågan om du vet vad "nutte" är... -Varken smart eller trevligt. Får mig att undra om en österrikisk brutta skulle backa för länge sen i det läget. Alltså inte börja käfta...
Citera
2020-08-16, 00:03
Avstängd
DixieDs avatar
Citat:
Det fetade har jag problem med. Han försöker charma till sig en snygg brutta på nätet... Och så får han en aning mothugg och ställer då frågan om du vet vad "nutte" är... -Varken smart eller trevligt. Får mig att undra om en österrikisk brutta skulle backa för länge sen i det läget. Alltså inte börja käfta...

Jag frågade en tysk om österrike och han skrev very hard people. Nationalists and very religious
We dont like them. Han var nyss i Italien

Mina vänner har sett honom och sagt att han ser riktigt dominant ut och verkar vara väldigt restriktiv. En av vännerna skrev 1700-talet vill ha tillbaka sin tid idag.

Han har frågat udda frågor men jag är rätt naiv så tänkte inte på det så mycket tills jag läste flera här som skrev och fattade ett och annat.
Citera
2020-08-16, 00:06
Medlem
Citat:
Ja det där var elakt!
Han skulle sova så jag såg att han var online trots att han skrev att han skulle ta in hästarna och sova.
Stängde av min aktiva status så att han inte kan se om jag är online.
Är du intresserad av honom? Eller törs du ta en risk?

Jag tänker så här, att du kunde fråga honom om: Med tanke på att de enda egentliga referenser du har av österrikiska män är just Herr Wolfgang och Herr Adolf, så är ju en rimlig fråga om han tycker det är vettigt att antyda "hora" när en kvinna berättar om en kommande resa till Spanien...

Reaktionen borde ju bli talande!
Citera
2020-08-16, 00:14
Avstängd
DixieDs avatar
Citat:
Är du intresserad av honom? Eller törs du ta en risk?

Jag tänker så här, att du kunde fråga honom om: Med tanke på att de enda egentliga referenser du har av österrikiska män är just Herr Wolfgang och Herr Adolf, så är ju en rimlig fråga om han tycker det är vettigt att antyda "hora" när en kvinna berättar om en kommande resa till Spanien...

Reaktionen borde ju bli talande!

Jag skrev och frågade om han var på en tjänsteresa i Italien eller om jag missförstod något eftersom det var han och 10 andra snubbar.

Jag gillar honom verkligen. Jag har en konstig smak för komplicerade män men jag testade gränserna med flit eftersom han checkade idag vad jag gjorde och vad jag höll på med

Så lite som det har skrivits börjar det visa att han är väldigt konservativ

Han har inte så många kvinnor ifrån österrike förutom sina vänners fruar/kvinnor/eller annat. Alla andra verkar ifrån utlandet
Citera
2020-08-16, 00:17
Medlem
Citat:
Jag skrev och frågade om han var på en tjänsteresa i Italien eller om jag missförstod något eftersom det var han och 10 andra snubbar.

Jag gillar honom verkligen. Jag har en konstig smak för komplicerade män men jag testade gränserna med flit eftersom han checkade idag vad jag gjorde och vad jag höll på med

Så lite som det har skrivits börjar det visa att han är väldigt konservativ

Han har inte så många kvinnor ifrån österrike förutom sina vänners fruar/kvinnor/eller annat. Alla andra verkar ifrån utlandet
Var försiktig då.
Citera
2020-08-16, 15:51
Avstängd
DixieDs avatar
Citat:
Var försiktig då.

Har valt att inte svara honom idag men det tar emot för jag gillar honom så mycket
Citera
2020-08-16, 16:36
Medlem
Du ljuger. Lägg upp en bit av er konversation om du kan. Du ljuger så du tror dig själv😁
Citera
2020-08-16, 21:45
Medlem
Citat:
Nej, jag tänkte inte på det då jag trodde att Österrike hade samma standard som Sverige. Tills du hintade om annat och jag gick in och läste. Fick hjärtstopp. Han hintade med att han är bankman och tjänar en hel del vilket gör att man i Österrike som kvinna inte behöver jobba förutom att ha ströjobb. Tänkte han kanske menar studenter eller något vad vet jag.

Så började han fråga om jag tycker om mitt jobb. Jag tänkte vad fint att han tänker på mitt jobb..

Jag undrade samma sak som dig varför han reagerade så starkt. Han skrev 10 years. So many years och så blev han typ tyst/eller väldigt få med ord. Tänkte han kanske äter/eller går på toa så släppte han bomben. Dont mention you were married before and divorced. Jag sa men vad är problemet? Han skrev what the hell happened...

Jag tänkte oki..... Jag skrev jag blev inlagd och han vänstrade. Då skrev thats very sick. Very sick..
Thats not ok at all. Jag skrev det är ok. Jag dör inte liksom.

Men jag testar gränserna lite med honom. Skickar linne med urringning och då är det tyst men när det en fin och elegant klänning så skriver han very nice

Varför pratar du inte med honom istället för att hålla på med barnsliga "testa gränserna".Vad vill du med det, provocera?

Citat:

Så han antyder alltså att du är en hora och du ifrågasätter inte det?

Citat:
Har valt att inte svara honom idag men det tar emot för jag gillar honom så mycket

Igen, vad tror du att du ska få ut av det? Det är bara barnsligt och leder absolut ingenstans att hålla på med maktspel och silent treatment. Om man blir sur på vad någon säger så pratar man om det och ser om man kan lösa det, inte surar och tror att den andra magiskt ska förstå och ändra sig.

Är du verkligen intresserad och vill skapa bra förutsättningar för en relation måste ni lära er kommunicera respektfullt och vara raka med varann.
Citera
2020-08-16, 23:42
Medlem
lafemmefatales avatar
Du är fanimej den mest irriterande människan som existerat. Sanslöst... startar trådar om och efter varenda interaktion med en man, vare sig det är på Tinder eller i verkligheten. En man hade kunnat hälsat på dig i trapphuset och du hade gått hem och startat en jävla tråd om det. Sök hjälp.
Citera
2020-08-17, 16:24
Avstängd
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt
Varför pratar du inte med honom istället för att hålla på med barnsliga "testa gränserna".Vad vill du med det, provocera?

Så han antyder alltså att du är en hora och du ifrågasätter inte det?

Igen, vad tror du att du ska få ut av det? Det är bara barnsligt och leder absolut ingenstans att hålla på med maktspel och silent treatment. Om man blir sur på vad någon säger så pratar man om det och ser om man kan lösa det, inte surar och tror att den andra magiskt ska förstå och ändra sig.

Är du verkligen intresserad och vill skapa bra förutsättningar för en relation måste ni lära er kommunicera respektfullt och vara raka med varann.

Det är nog inget taskigt eller lek men känner inte för att bli hemmafru i Österrike. Jag kanske inte tänkte klart när jag pratade med honom men många öppnade mina ögon för att Österrike är inte som Sverige här.

Jag började bli lite mer off och träffat mer folk i Sverige istället. Tyvärr men det känns tryggare och skönare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in