Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-08, 22:45
Medlem
Beaver14s avatar
Jag kan inte påstå att jag inte förstår er. Men hela tråden är numera 90 procent skitsnack och 10 procent personangrepp.

Förut såg man i alla fall användare som blev avstängda för sitt ständiga trams men nu verkar det vara fritt fram att spamma skiten dag ut och dag in med inlägg som inte för någon vettig diskussion framåt.

Stäng skiten och låt folk börja om med smalare ämnen och moderera trollandet från alla läger.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Senast redigerad av Beaver14 2020-08-08 kl. 22:52. Anledning: Stavfel
2020-08-08, 22:46
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag kan inte påstå att jag inte förstår er. Men hela tråden är numera 90 procent skitsnack och 10 procent personangrepp.

Förut såg man i alla fall användare som blev anstängda för sitt ständiga trams men nu verkar det vara fritt fram att spamma skiten dag ut och dag in med inlägg som inte för någon vettig diskussion framåt.

Stäng skiten och låt folk börja om med smalare ämnen och moderera trollandet från alla läger.

Rapporterar du inläggen? Om inte, så gnäll inte.
2020-08-08, 22:48
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Jag rapporterar. Och jag förstår att allt jag anser är trams inte är trams i en moderators bedömning och det är fine. Men nån måtta får det vara.

Vad hände med KFK?
2020-08-08, 22:50
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Varför inte låta dem hållas om du vill stänga tråden? Då har du ju redan bevisat att du inte bryr dig om tråden, så vad stör det dig?

Du är en sådan som bara vill gnälla va?

Ts kanske vill ha en vettig tråd som fungerar så det går att delta på ett givande sätt?
2020-08-08, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

Förut såg man i alla fall användare som blev avstängda för sitt ständiga trams men nu verkar det vara fritt fram att spamma skiten dag ut och dag in med inlägg som inte för någon vettig diskussion framåt.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Hela tråden är ju uppbyggd på att det handlade om ett NYTT virus från Kina som orsakar panik. Nu har saker och ting utkristalliserat sig så jag håller med om att smalare trådar skulle vara bättre för att kunna diskutera. För just nu är den inte ens läsvärd, och att ge sig in och diskutera är inte värt.
2020-08-08, 23:09
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

I det här fallet håller jag faktiskt med trådstartaren. Tycker inte man ska bli anklagad för att gnälla mot bakgrund av att man önskar se en seriösare diskussion i en viss tråd. Coronatråden spårar stundtals ut rätt ordentligt.
2020-08-08, 23:18
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Hela tråden är ju uppbyggd på att det handlade om ett NYTT virus från Kina som orsakar panik. Nu har saker och ting utkristalliserat sig så jag håller med om att smalare trådar skulle vara bättre för att kunna diskutera. För just nu är den inte ens läsvärd, och att ge sig in och diskutera är inte värt.

Och det finns en mängd smalare trådar. Därför vore det lika bra, enligt mig, att stänga stora tråden då den spelat ut sin rätt och låta diskussionen fortsätta i mer avgränsade trådar.

Stora tråden ligger i medicin och hälsa, men mycket lite handlar om själva viruset. Det är mest munskydd hit och dit, det landet är bättre än det landet, ekonomi, politik...
2020-08-08, 23:24
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
I det här fallet håller jag faktiskt med trådstartaren. Tycker inte man ska bli anklagad för att gnälla mot bakgrund av att man önskar se en seriösare diskussion i en viss tråd. Coronatråden spårar stundtals ut rätt ordentligt.

Gör man inte sin del så har man inget att klaga över, men TS verkar ju ha gjort det.
2020-08-09, 01:40
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Varför argumenterar han isåfall för att stänga den?

Ts kanske vill förmedla en känsla som typ, om ni inte skall bry er om att moderera ordentligt så kan ni lika gärna stänga skiten.

Så uppfattar i alla fall jag det.
2020-08-09, 05:45
Medlem
najass avatar
Jag kollade RP för de senaste 300 inläggen och det finns för närvarande 3 st inlägg som är RP:ade och inte åtgärdade (de är postade i natt), så det är åtminstone inte så att RP ignoreras.
2020-08-09, 06:15
Medlem
Sunimods avatar
Håller med TS att corona tråden mer eller mindre kollapsat i skit.
Jag har läst den sedan januari och i början massa bra som ger insyn i vad som verkligen hände som inte tidningar mm skrev om mm.
Synd för den tråden var jäkligt bra.
2020-08-09, 12:54
Moderator
Mr.Woodss avatar
Tänkte att jag som moderator i aktuellt forum skulle visa mitt intresse genom att skriva ett par rader här.

Jo, en hel del av inläggen som postas i tråden är trams, men tro mig, vi raderar dem också i den takt vi hinner. Sedan är en bra modereringen av tråden delvis beroende av att ni uppmärksammar oss på OT genom rapporter, eftersom vi inte har tid att sitta och realtidsmoderera den dygnet runt.

Ang. vad som skall anses vara OT i tråden så för vi en diskussion om hur riktlinjerna skall uppdateras, men att stänga den helt tror jag inte är aktuellt. Jag tror att det behövs en samlingstråd om corona i Medicin och hälsa, men mer specifika frågor så som till exempel munskydd/andningsmasker och skolstängningar skulle nog med fördel kunna diskuteras i separata trådar. Detta betyder i så fall inte att ett inlägg blir OT bara för att ordet munskydd nämns, det där är alltid en gränsdragningsfråga.

När det gäller avstängningar som någon nämnde så var det nog fler som blev avstängda för ett tag sedan till följd av upprepat tramsande i tråden, men åtminstone jag upplever att situationen är något bättre idag än i våras, vilket förstås avspeglar sig i färre varningar och avstängningar.
Senast redigerad av Mr.Woods 2020-08-09 kl. 12:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in