Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-09, 22:03
Medlem
FlatlinedSvenssons avatar
Vad ska man bäst göra för att komma över sitt ex, som sitter emotionellt och nostalgiskt väldigt djupt .
När man dessutom inser att man varit ett svin och att den man älskar inte vill ha tillbaka en, än vad man säger och gör. Vad finns då mer att göra.. Hur mildrar man kraschen på bästa sätt?

Jag ser min tjej vara lycklig med en annan man och jag kan inget göra. Jag vill inte förstöra för dom. Det skulle inte hjälpa mig. Det går nog inte ens. Jag vill bara komma över sorgen.
Jag har frågat om och om igen men hon vill inte ha tillbaka mig. Jag mår riktigt jäkla dåligt. Det har gått så mycket tid och ingenting blev bra för mig till slut. Det gör fruktansvärt ont att se att dom flyttat ihop och ska gifta sig.
Att dom funnit varandra och har hela livet framför sig, och att jag är ensam kvar. Herregud. Vad gör man för att släcka allt hopp, så att man inte lurar sig själv och tror något, för att därefter gå vidare? Radera allt eller spara minnena på ett usb.
Jag vill inte ha några minnen kvar i själen. Är det möjligt?

Nu är det akut. Nu om någon gång behöver jag dom bästa råden. Jag måste komma över henne. Hur gör jag?
Citera
2020-08-09, 22:13
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Ja du kommer att komma över henne. Den bästa medicinen för att komma över någon som man har svårt att släppa är att ge sig ut för att knulla, mycket! Gärna hennes väninna eller släkting.
Citera
2020-08-09, 22:14
Medlem
tjorven20s avatar
du kommer över henne genom att hitta en ny kvinna och skapa familj och bättre minnen, get to work.
Citera
2020-08-09, 22:21
Medlem
Lite som de andra har sagt här, är att börja om istället och hitta en ny pärla. Det är inte värt att gråta över spilld mjölk. Det finns gott om andra som du kan starta ett liv med istället. Nuförtiden när alla dejtar över nätet så borde detta vara rätt enkelt.
Citera
2020-08-09, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Ja du kommer att komma över henne. Den bästa medicinen för att komma över någon som man har svårt att släppa är att ge sig ut för att knulla, mycket! Gärna hennes väninna eller släkting.

Som man bäddar får man ligga
Citera
2020-08-09, 22:39
Medlem
Jag är långt ifrån säker på att det kommer gå över. Jag pratar med många visa män. Vissa har sagt att det faktiskt aldrig går över. "Det är möjligt att komma vidare, men smärtan går aldrig över. Om det det inte har gått över så här dags så kommer det aldrig gå över." Det är vad jag fått höra av folk med stor erfarenhet och som är betydligt tuffare än jag. Men som själva är förstörda av att ha blivit lämnade. Många många år efteråt. Det har tom förekommit massivt missbruk som följd och självmord. Kan man ta något upplyftande medicin som hjälper en över det värsta, hur länge den nu ska pågå, eller är det bara att skjuta lidandet framför sig?
Jag är orolig för att jag annars inte kommer kunna hantera detta.
Citera
2020-08-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlatlinedSvensson
Jag är långt ifrån säker på att det kommer gå över. Jag pratar med många visa män. Vissa har sagt att det faktiskt aldrig går över. "Det är möjligt att komma vidare, men smärtan går aldrig över. Om det det inte har gått över så här dags så kommer det aldrig gå över." Det är vad jag fått höra av folk med stor erfarenhet och som är betydligt tuffare än jag. Men som själva är förstörda av att ha blivit lämnade. Många många år efteråt. Det har tom förekommit massivt missbruk som följd och självmord. Kan man ta något upplyftande medicin som hjälper en över det värsta, hur länge den nu ska pågå, eller är det bara att skjuta lidandet framför sig?

Du kommer inse med tiden, att vissa människor är inte värda din uppmärksamhet och tid. Dock är det ju inte direkt kul att vara själv och det kan jag hålla med om. Men det går över så fort du träffar en ny. Jag skulle säga nästan på sekunden.
Citera
2020-08-09, 22:45
Medlem
Det låter så jävla klyschigt, men det bästa sätter att komma över någon är att komma under någon annan.
Efter att jag och min partner gjorde slut efter ett 7årigt förhållande låg jag runt och tro det eller ej men det funkar konstigt nog.
Tinder är fan bra ibland! 😂
Citera
2020-08-09, 23:00
Medlem
xposures avatar
Citat:

Nej, du ska absolut inte börja med mediciner och annat!
Du ska duscha, klippa dig och köpa nya kläder!
Ut och flirta, njut av tiden du är singel!
Annars så sitter du där gammal och bitter och ältar att du satt och ältade ditt ex istället för att ha kul!

Ditt ex har gått vidare, du ska också göra det nu!
Citera
2020-08-09, 23:16
Avstängd
XX-Ambars avatar
Att knulla en brud med snygg kropp är ett bra läkemedel för stunden. Hon behöver inte vara smart eller intressant, det gäller bara att sexet är bra. Sätt upp kameror också.
Citera
2020-08-09, 23:21
Medlem
Du ska duscha, klippa dig och köpa nya kläder! Tja, det var passande. Alla tre satt.
Nästa kvinna som behandlar mig väl kommer jag att älska med all min kraft, om det går. Ett sådant här misslyckande och smärtsamt uppvaknande får aldrig inträffa igen.
Saken är också att det har gått långt tid utan att jag fattat allvaret. Jag trodde bara det var som hon sa till mig av olika anledningar. Hur kan man leva i sådan förnekelse?
Men nu ser jag dom på nätet tillsammans. Allt som hänt medan jag trodde annat, levde i en lögn. Hon har flyttat in och allt. Jag har inte förstått detta förrän nu. Bara det i sig är fruktansvärt. Nästan pinsamt dessutom. Jag känner en kniv i magen. Panik. Detta är en chock.
Citera
2020-08-09, 23:25
Medlem
Citat:
Du ska duscha, klippa dig och köpa nya kläder! Tja, det var passande. Alla tre satt.
Nästa kvinna som behandlar mig väl kommer jag att älska med all min kraft, om det går. Ett sådant här misslyckande och smärtsamt uppvaknande får aldrig inträffa igen.
Saken är också att det har gått långt tid utan att jag fattat allvaret. Jag trodde bara det var som hon sa till mig av olika anledningar. Hur kan man leva i sådan förnekelse?
Men nu ser jag dom på nätet tillsammans. Allt som hänt medan jag trodde annat, levde i en lögn. Hon har flyttat in och allt. Jag har inte förstått detta förrän nu. Bara det i sig är fruktansvärt. Nästan pinsamt dessutom. Jag känner en kniv i magen. Panik. Detta är en chock.

Det finns något av lära av detta. Jag tycker det är lite tvärtom faktiskt. Man slutar lita på människor och man blir mer självständig vid svek. Man blir en sämre människa faktiskt men starkare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in