Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-08, 11:23
  #277
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Bara jag som fått 10an, FOX, några historiekanaler m.m?
De har jag haft sen förra helgen. Gissar att det beror på Telias hot om att släcka 4:an för ComHems kunder. Det är tydligen något avtal som löpt ut och som gått i stå p g a inkompetenta förhandlare på båda sidor.

I alla fall så är nog dessa kanaler tänkta att kompensera i fall 4:an skulle falla bort. Nu har jag inte Comhem men ITUX bas, och de går väl på Comhemnätet som jag fattar det som. Å andra sidan hade jag hellre haft dessa kanaler än skit-TV4. Sen kan det vara så att Comhem "ger oss" dessa kanaler för att de hoppas på att vi ska teckna något obskyrt abonnemang hos dem. Jag vet att någon - några gånger om året så brukar det pluppa upp andra kanaler även för oss som har "gratis" basutbud via föreningen/bostadsbolaget. Comhem har nog inte fattat att linjärTV är starkt utdöende.
Citera
2020-11-08, 17:27
  #278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Bara jag som fått 10an, FOX, några historiekanaler m.m?
Upptäckte detsamma i natt. Har de ångrat sig eller? 12:an går dock inte.

FOX vore ju roligt att se under valet, får se vad de gör nu? CNN funkar också och de pumpar ut sitt hat mot Trump, försöker t.o.m. splittra hans familj.

Vill se Träskjägarna och Kanadas dödliga motorväg på 10:an, så jag hoppas att det fortgår.
Citera
2020-11-13, 06:33
  #279
Medlem
Med Boxer så får man in en hel del kanaler med "inaktiva" kort, dvs. kort som det tidigare har funnits abonnemang på men som nu har sagts upp eller löpt ut.
Bland annat får man in TV4 HD, Paramount Network + alla kanaler som Boxer frivisar till betalande abonnenter.

Fungerar det på samma sätt med Comhem? Jag tänker egentligen främst på om man kan få in SVT1 HD och SVT2 HD på detta sätt.
Citera
2021-07-17, 20:49
  #280
Avstängd
Har inspelningsbar box o tittar mycket på TV.

På senare tid hamnar jag i en sits där jag i vissa fall måste dekryptera inspelningen
Vi talar om kanaler jag betalar för.

Dvs vid normalt tittande kopplar jag upp programmet o tittar snabbt genom snabbspolning,

Det som hänt nu - flera kanaler är att jag måste spela genom hela programmet på fulltid
för att sen kunna titta som vanligt med snabbspolning o överhopp av reklam.

Började för typ en månad sen - gäller flera kanaler o ibland - kan någon förklara
Citera
2021-08-24, 00:26
  #281
Medlem
Mina föräldrar ser på analog-tv. Men jag tror att deras tv har dvb-c. Det blir till att försöka instruera dem över Skype.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback