Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-14, 10:21
  #133
Medlem
Han hotade vår nations valuta, hur skulle kommunistmedia beskriva det om hans valuta hotades?
Citera
2020-08-14, 10:36
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18Mostroem
Han hotade vår nations valuta, hur skulle kommunistmedia beskriva det om hans valuta hotades?

han kostade oss minst 200 miljarder i dagens penningvärde

men det var nog betydligt mer än så då 25% av värdet på kronan gick upp i rök plus börsras,prisras på bostäder m,m m,m

"Riksbanken gav upp kronförsvaret och valutan föll ungefär 25 procent direkt. Tre tuffa krispaket genomfördes. Huvudpersonerna var finansminister Ann Wibble och statsminister Carl Bildt och oppositionsledaren Ingvar Carlsson.

Då gick det rykten om att kronförsvaret hade kostat nästan hela den svenska valutareserven, men senare beräknades kostnaden till minst 150 miljarder. Det kanske var samma sak.

För svensk ekonomi inleddes nu en utveckling som ledde till tio förlorade år. Så lång tid tog det innan hushållens köpkraft var tillbaka till tiden före krisen."

https://sverigesradio.se/artikel/5271318

iofs hade vi väl själva satt oss i den situationen att det gick att utnyttja för en så enormt självisk person som soros

han kan väl själv skänka sina miljarder han tjänade den gången till maffian i italien?
Citera
2020-08-14, 10:47
  #135
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Nazijuden Soros borde inte ta Sverige i sin mun. Att ingen plockat den jäveln än är ju otroligt.

En narcissistisk psykopat som kallar oss själviska...
Citera
2020-08-14, 11:09
  #136
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatisma
Vad George Soros tycker eller säger om någonting betyder i princip ingenting för mig. Att han har mage att kalla någon för självisk, när han själv har saboterat ekonomin i flera länder för sin egen vinning är skrattretande.

Denna onda man verkar ha två mål i livet. Att bli ännu rikare än vad han redan är, och att ta bort alla länders självständighet. Förutom möjligtvis Israels. Det är väldigt märkligt att han endast vill ha invandring till västvärlden.

Han är väldigt hatad i Thailand, då han tidigare har spekulerat sönder deras valuta. Det har han även gjort i Sverige. Skillnaden mellan Thailand och Sverige är att i Thailand samarbetar medierna troligtvis inte med icke-medborgare som vill förstöra deras land.

Jag tror inte att det finns någon människa jag föraktar så mycket som honom. Möjligtvis Reinfeldt. Det värsta är att väldigt många ser honom som en bra människa som försöker göra världen bättre. Hans enda syfte är att överbelasta västvärlden med migranter som kostar stora summor pengar, så att dessa länder sedan tvingas låna pengar från banker som ägs av familjen Rothchild. Vem arbetar för Rothchild? Jo, George Soros.

Det är otroligt att han kan ha ett så pass bra rykte trots att han är så korrupt som han är. Vad har han med EU att göra? Han är inte invald där, och han bor väl i USA? Jag hoppas verkligen att Italien och Frankrike så småningom går ur EU. Utan dem finns det ingen större mening med EU. Då kan Tyskland och Sverige, de två stolligaste länderna i västvärlden för tillfället, kanske börja inse fakta.

Israel och Soros har en synnerligen hatfylld relation. Netanyahu har pekat ut honom som landets största fiende. Det är därför Israel backar Ungern.
__________________
Senast redigerad av flesh-flute 2020-08-14 kl. 11:14.
Citera
2020-08-14, 12:34
  #137
Medlem
Soros förtjänar inget annat än att rullas i olja och fjädrar. Och sen överlämnas till aktörer som inte dömer sina medborgare till en livstid av fattigdom för att försvara landet. Där han kan senare avverkas permanent för sina brott mot nationella länders suveränitet.
Citera
2020-08-14, 12:42
  #138
Medlem
maxorrs avatar
Soros är Joda i starwars fast på den mörka sidan (the dark side)
Citera
2020-08-14, 13:13
  #139
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Så skriver SvD i en låst artikel. https://www.svd.se/soros-pekar-ut-sv...cket-sjalviskt

Tyvärr kan jag bara läsa ingressen och början på texten, men som jag förstår så prioriterar Sverige pandemin före klimatet..

Ingressen:

Europa har inte nog med pengar för att klara både pandemin och klimatkrisen. Och en av bovarna bakom det är Sverige. Det anser mångmiljardären och filantropen George Soros.

Har han rätt?
Bör Sverige dra ned på åtgärder som korttidpermiteringar osv för att ha råd att satsa på klimatet.

Soros är klinisk psykopat, han livnärde sig på att snitcha på andra judar under kriget, och han har på egen hand, för lite extra deg, crashat hela marknader. Du kan ta alla etiska påståenden han gör och sätta en liten negation framför, sen har du sanningen. I detta fallet är Sverige således mycket osjälviskt. Soros postulater med negation är typ en guide til etisk sanning.

Och nej, jag är ingen alt-right incel. Om jag var sionist hade jag sagt samma sak, kanske inte offentligt, men inombords. Fakta kring hans beteende är dessutom okontroversielt. Att han var nazisnitch skryter han om i intervju där han säger han inte kan känna något dåligt samvete.
Citera
2020-08-14, 13:54
  #140
Medlem
Soros kanske har rätt. Nog kan vi ana att många på Flashback är själviska. Jag tror att han har rätt.
Citera
2020-08-14, 15:02
  #141
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlowTheClaymores
Ja skitdåligt att tråden inte är 5 sidor lång hela 3 minuter efter att den startades....

Jag får väl leverera en länk till intervjun och ett par citat då. Det är Soros själv som varit vänlig nog att publicera den på sin websida: https://www.georgesoros.com/2020/08/...t-anticipator/

Sverige står alltså inte ensamt i Soros skamvrå. Vi anses tillhöra de "frugala fem" som förstört det hela genom att göra stödpaketet lite mindre.

Värst är tydligen att vi vill se till att pengarna används väl vilket Soros anser ställer till problem för Sydeuropa...
Helt enkelt klickbete från svd. Syns på innehållet i den här tråden, finns inte mycket att säga om ämnet. Ändå 12 sidor.

Jag tror Sverige haft rätt om corona och nerstängning. Jag tror även Sverige har rätt om bidrag till lata EU-länder. Men det diskuteras redan i
(FB) EU vill införa gemensam räddningsaktion för att rädda ekonomin - Sverige säger nej
Citera
2020-08-14, 15:26
  #142
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Soros kanske har rätt. Nog kan vi ana att många på Flashback är själviska. Jag tror att han har rätt.
Absolut. I alla fall om självisk innebär att man inte vill ge sina pengar till de som lever över sina tillgångar, lånar till konsumtion och struntar i att betala sina skulder eller försöka sanera sin ekonomi.
Citera
2020-08-14, 15:29
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Absolut. I alla fall om självisk innebär att man inte vill ge sina pengar till de som lever över sina tillgångar, lånar till konsumtion och struntar i att betala sina skulder eller försöka sanera sin ekonomi.
Det sägs att Soros är en filantrop. Jag tycker att det låter fint. Jag gillar Soros. Vi behöver flera filantroper.
Citera
2020-08-14, 15:33
  #144
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Det sägs att Soros är en filantrop. Jag tycker att det låter fint. Jag gillar Soros. Vi behöver flera filantroper.
Filantroper är bra till mycket, men de kanske inte ska ägna sig åt ekonomisk rådgivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in