Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2020-08-21, 11:42
  #37
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Du har inte koll på en prostituerads leverne va? Men visst, i teorin fungerar det. Vem ska pimpa henne? Och vem sjutton ska betala 3000 spänn per timme? Lär vara exklusiva personer. Allt mellan 500-2000 har jag sett. Från 50åriga alkade kvinnor till 19åringar. Den där alkade var nog under 500 spänn, hon blev rånad i vilket fall.

Nej, det ska erkännas att jag aldrig köpt sex, och inte är intresserad av att göra det heller. Okej, säg 1 500 kr per timme/träff då. Då blir det en kund om dagen i snitt, knappast omöjligt.

Svenska tjejer utan missbrukarproblematik behöver ingen som "pimpar". Det kan du läsa från de svenska prostituerade här på forat exempelvis, lyssna på Kvartals intervju med "Elsa" eller på tusen andra ställen.

https://kvartal.se/artiklar/fredagsi...a-sexarbetare/
Citera
2020-08-21, 22:59
  #38
Avstängd
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gameboyguy
Jag har ett stort hjärta men liten snopp. Så det krävs uppoffring ja. Tänk dig Palmer Luckey (googla) fast fulare + glasögon. Jag duschar inte heller så ofta. Kan tilläggas att jag är överviktig också. 🤪
Jag hade kunnat älska dig, jag är heterosexuell man.
Citera
2020-08-21, 23:05
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gameboyguy
Jag gjorde ett program under ett par månader som säljs på licens, det installeras på en dator för licenskostnad c:a 30 USD per år (beroende på region). USA säljer bäst, där jag har licenser på 650 datorer på små till medelstora företag. Jag har totalt c:a 1000 licenser världen om. Det ger mig en inkomst passivt på 180 000 kr om året netto. Jag räknar med att ha 5000-10000 licenser inom 5 år.

Jag arbetar också som systemutvecklare.

Första demoprogrammet tog mig c:a 3 månader att utveckla. Jag har en egen sida men säljer även genom olika mjukvaruplattformar.

Jag hoppas kunna sälja för 2-3 miljoner årligen om ett par år. Låter ett holdingbolag ta vinsten och håller pengarna kvar i företaget. Just nu har jag tagit ut pengarna men framöver låter jag det vara på företagskontot som kommer lyda under holdingbolaget.

Jag arbetar med uppdateringar på fritiden, har även mailsupport kopplad till ett fåtal kunder som betalar mer för detta. Måste även betala en del kostnader som dock gått ner, det är inom marknadsföring, samt egen tid då jag sitter på linkedin.

Mitt mål är 50 miljoner kr inom 10 år.

Bra koll!
Citera
2020-08-21, 23:13
  #40
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperialwitch
Jag tänkte nog slå ihop mig med andra fattiglappar före jag tigger från någon riking.

Du verkar dock bara ha idéer, men inga utvecklade fundament för att få dina idéer att bära frukt.
Nobody Likes the “Idea Guy” är definitivt läsvärd för dig.

Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
om du reggar en förening tex "utanförskap för invandrare" så kanske du kan få bidrag samt skattelättnader.

Fast en sådan lösning kräver ett helhjärtat engagemang från TS och där hen är tvungen att prestera Resultat för att inte bli krävd på återbetalning i ett senare skede.
Citera
2020-08-22, 17:35
  #41
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperialwitch
Ja, inträdesbiljetter + mat och dryck på 100 pers borde bli runt 30K.

Jo jag vet.. evenemangen skulle ju även fungera som en sammansvetsare inom rörelsen, så vinsten är ju inte nödvändigtvis det absolut viktigaste.

Annars är det väl försäljning av produkter som gäller. Och det finns inte en chans att man kan betala ut en riktig lön till folk så då blir det att de jobbar "gratis" en kortare tid men får andra förmåner, (om det nu ens är lagligt). Men de gör det naturligtvis frivilligt och av en övertygelse.. Det är en merit i sig och alltid något de kan skriva in i sina CV:n.

Produkter i serie-format, flera olika exemplar , olika teman, färger etc som folk vill ha.. tänker jag mig är smart . Samlingsobjekt mm.


Typ som klostret förr sålde biblar, ljus och ostar.. Något i den stilen tänker jag mig också
Och vilka utgifter kommer du ha på dessa 30.000kr?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in