Citat:
Ursprungligen postat av
Imperialwitch
På typ 1-2 år närmare en halv miljon minst.
Jag gjorde ett program under ett par månader som säljs på licens, det installeras på en dator för licenskostnad c:a 30 USD per år (beroende på region). USA säljer bäst, där jag har licenser på 650 datorer på små till medelstora företag. Jag har totalt c:a 1000 licenser världen om. Det ger mig en inkomst passivt på 180 000 kr om året netto. Jag räknar med att ha 5000-10000 licenser inom 5 år.
Jag arbetar också som systemutvecklare.
Första demoprogrammet tog mig c:a 3 månader att utveckla. Jag har en egen sida men säljer även genom olika mjukvaruplattformar.
Jag hoppas kunna sälja för 2-3 miljoner årligen om ett par år. Låter ett holdingbolag ta vinsten och håller pengarna kvar i företaget. Just nu har jag tagit ut pengarna men framöver låter jag det vara på företagskontot som kommer lyda under holdingbolaget.
Jag arbetar med uppdateringar på fritiden, har även mailsupport kopplad till ett fåtal kunder som betalar mer för detta. Måste även betala en del kostnader som dock gått ner, det är inom marknadsföring, samt egen tid då jag sitter på linkedin.
Mitt mål är 50 miljoner kr inom 10 år.