Tjena!
23 år gammal kille här
I söndags va jag med om en hjärnskakning. Fick ett skott i huvudet av en fotboll och svimmade i 4 sekunder. Stack direkt till akuten där jag fick vara i under 9 timmar. Där togs det EKG, S-100, Blodtryck och vanliga hjärnskakningsundersökningar. Dem tyckte att allt va normalt och EKG och blodtryck var förvåningsväntat bra så dem väntade bara på att S-100 blodprovet skulle bli klart och han kallade att man kunde hamna i en grå-zon där då det inte visar korrekta svar ibland och just så blev det för mig. Fick ta en CT utav hjärnan istället som då visade inga frakturer eller blödningar så fick åka hem. Kommer inte ihåg skottet eller hur jag tog mig till bänken så var nog borta 5 min innan skottet och 5-10 min efter. Kom ihåg att jag tog av mig skorna och det va då jag började minnas.
Nu efteråt så har jag känt av en huvudvärk som kan sitta på toppen av huvudet, vid tinningen och i pannan. Kan kännas i bakhuvudet ibland med. Lite illamående har jag också känt av men inget massivt. Detta har jag känt från med att jag låg på akuten tills nu. Det jag undrar är hur länge brukar dem här symptomen hålla sig? Är inne på min 5 dag med hjärnskakning och har reducerat min skärm tid med väldigt mycket då jag är en gamer och kollar mycket på tv. Är nästan aldrig framför en skärm i mer en 15 minuter.
Har tagit massa omega-3 tillskott och vitamin tabletter då det ska hjälpa hjärnan men vad jag har hört så får du inte själva huvudvärken utav hjärnan, du får det utav musklerna som fick träffen utav smällen och är detta sant? Kanske värt att boka in en kiropraktor tid då jag redan har haft väldigt dåliga muskler i nacken/ryggen innan hjärnskakningen.
Kanske blev för mycket nu men är tacksam för alla svar, ha en fortsatt trevlig dag och helg!