2021-05-16, 19:19
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Troode det var mlskillnad i Italien. Men dom kr samma som Spanien d. Kan vl diskutera kring vilket som r bst i all ondlighet men sjlv fredrar jag mlskillnaden som ett mtt p vem som varit bst ver en ssong som ligaspel gller och inte head to head.

D r vl Atalanta med det klara fr CL spel om jag frstr det rtt, och Milan blir klara om man vinner ikvll d bde lagen d r 3 pong bttre n Juve och bda har bttre inbrdes mot Juventus? Lagen mts ju dessutom i sista omgngen. Oddset p oavgjort kan inte vara speciellt hgt. Samtidigt mter Napoli Hellas som inte har ngot att spela fr i sista omgngen. Blir nog Europa league fr Ronaldo(?) och Juve(!). Vilket jvla fiasko nd. Blir ett av de mest spnnande lagen och flja under sommaren vad som sker. Stannar Ronaldo. Fr Pirlo fortstta. Finns pengar fr satsning nu utan CL och Superliga och Corona lge.Vilka spela rensas ut.
Citera
2021-05-16, 20:15
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Troode det var mlskillnad i Italien. Men dom kr samma som Spanien d. Kan vl diskutera kring vilket som r bst i all ondlighet men sjlv fredrar jag mlskillnaden som ett mtt p vem som varit bst ver en ssong som ligaspel gller och inte head to head.

D r vl Atalanta med det klara fr CL spel om jag frstr det rtt, och Milan blir klara om man vinner ikvll d bde lagen d r 3 pong bttre n Juve och bda har bttre inbrdes mot Juventus? Lagen mts ju dessutom i sista omgngen. Oddset p oavgjort kan inte vara speciellt hgt. Samtidigt mter Napoli Hellas som inte har ngot att spela fr i sista omgngen. Blir nog Europa league fr Ronaldo(?) och Juve(!). Vilket jvla fiasko nd. Blir ett av de mest spnnande lagen och flja under sommaren vad som sker. Stannar Ronaldo. Fr Pirlo fortstta. Finns pengar fr satsning nu utan CL och Superliga och Corona lge.Vilka spela rensas ut.

Det r komplicerat. Finns en bra summering hr: Reddit - Serie A - tiebreakers
Citera
2021-05-16, 20:23
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Det r komplicerat. Finns en bra summering hr: Reddit - Serie A - tiebreakers
Ja det var minst sagt komplicerat. Mest intressant och troligt r ju lget med 78 pong. Frstr dock inte hur Milan kan missa CL vid frlust mot Atalanta (om man vinner ikvll). D str vl bde Milan och Juve p 78 pong (Om juve vinner sin sista match). Atalanta r p 81 pong. Milan hade vl bttre inbrdes mlskillnad mot Juve d man vann med 3-0 senast. Och det skriver man dr gller efter head to head.
Citera
2021-05-16, 23:05
Medlem
Fred Friendlys avatar
Hur sg lpsedlarna ut i Italien Brille med flera? Att domaren inte VAR-granskar detta r ju helt sinnessjukt. Eller missar jag ngot vsentligt? (Hoppas nstan det.)

https://mobile.twitter.com/interworl...468146689?s=21
Citera
2021-05-17, 13:04
Medlem
Il.Malizias avatar
Jag hoppas Juventus hamnar p Europa League-plats. En sdan meningsls klubb som trkat ner Serie A i tio r, men inte lyckats vinna CL en enda gng.

Sen undrar jag om inte Europa League brjar bli lite mer statusfyllt nu nr det nd hamnar en hel del storlag dr; i England har de ju mer storlag n vad de har CL-platser.
Kan Manchester United och Arsenal spela dr och satsa p turneringen s r det vl inte fr fint fr Juventus?
Citera
2021-05-17, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Hur sg lpsedlarna ut i Italien Brille med flera? Att domaren inte VAR-granskar detta r ju helt sinnessjukt. Eller missar jag ngot vsentligt? (Hoppas nstan det.)

https://mobile.twitter.com/interworl...468146689?s=21

Sndagens la Gazzetta, Tuttosport och Corriere dello Sports lp, med engelsk versttning:

https://www.football-italia.net/todayspapers/170717

Bland fansen anns sklart uppdelningen mellan de som hller p Juventus och alla andra som bara skakar p huvudet.
Citera
2021-05-17, 19:46
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Sndagens la Gazzetta, Tuttosport och Corriere dello Sports lp, med engelsk versttning:

https://www.football-italia.net/todayspapers/170717

Bland fansen anns sklart uppdelningen mellan de som hller p Juventus och alla andra som bara skakar p huvudet.
t att domaren ej VAR-granskar? Tack Brille!
Citera
2021-05-17, 20:34
Medlem
Cittadella besegrade frst Brescia, och ikvll Monza med 3-0. Baldini x 3. Balotelli kom in i 82:a minuten.

Blir inte helt enkelt att vnda i returen.
Citera
2021-05-17, 22:36
Medlem
Venezia besegrade Chievo och ikvll Lecce i semifinal. Trots stor dominans s blev det bara 1-0. Aramu imponerade.

Citera
2021-05-18, 00:42
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Venezia besegrade Chievo och ikvll Lecce i semifinal. Trots stor dominans s blev det bara 1-0. Aramu imponerade.

Jag vill att de ska g upp bara fr att kunna ta bttaxi till en Laziomatch.
Citera
2021-05-18, 11:25
Medlem
Roibots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roibot
Tippar att Cragno, Toloi, Lazzari, Sensi, Castrovilli, Politano & Raspadori ker ut i den sista gallringen.
Jag utvecklar lite...

Sirigu sitter skert tack vare sin rutin, s det kommer att st mellan Meret och Cragno. Spelar egentligen ingen roll d det r backup-mlvakter det handlar om. Toloi r ganska ny i landslaget (naturaliserad brasse), men kan inte utesluta att han han petar ngon som Mancini. Han har varit riktigt bra i Atalanta under mnga ssonger. Mancini r dock flexibel, vilket kanske talar till hans frdel.

Det kommer att st mellan Di Lorenzo och Lazzaro. Tror att Di Lorenzo tar den platsen eftersom det redan finns mnga yttrar, och Di Lorenzo ger nog bttre defensiv balans till hger. Sensi hade jag tidigare tnkt som given i truppen; Mancini verkar gilla honom som spelare. Den stora frgan r ifall den relativt lilla speltid han har ftt i Inter pverkar hans uttagning. Spelare som Pellegrini och Cristante r nog fre honom.

Castrovilli och Raspadori r chanslsa, i synnerhet Raspadori. Blir irriterad om nn av dem kommer med men inte Tonali. Politano r lite klurig. Har inte ftt mnga chanser av Mancini tidigare, men haft en bra ssong i Napoli. Skulle sga att det str mellan honom och Grifo, som mste vara riktigt imponerande i Freiburg fr att hamna i Gli Azzuris radar trots att han A) Aldrig spelat i Serie A och B) inte tillhr en toppklubb.

Edit: Vad hnde med mitt inlgg? Det frsvann...
Senast redigerad av Roibot 2021-05-18 kl. 12:14.
Citera
2021-05-18, 12:25
Medlem
Roibots avatar
Jag fr skriva igen, fast lite kortare. Orkar inte brja frn brjan.

Mancini har allts tagit ut sin bruttotrupp p 33 spelare. Mlvakterna r som frvntat. Som jag anade r Emerson petad till frmn fr Spinazzola och Biraghi. Den stora mittbackspetningen r Romagnoli, kanske p.g.a. skadebekymmer? Milans lagkapten har fortfarande inte deltagit i en landslagsturnering eller CL...

Chokerande nog har Jorginho och Tonali inte tagits ut till EM. Hur frklarar man en sn sak? Jorginho var vl oftast med i Mancinis trupper, mnga som startare? ven om han skulle fredra Pellegrini och Locatelli s borde Jorginho tminstone vara bnkspelare. Tonali hade kunnat vara med fr att se och lra.

33-mannatruppen:

Salvatore Sirigu
Gianluigi Donnarumma
Alessio Cragno
Alex Meret

Giorgio Chiellini
Leonardo Bonucci
Alessandro Florenzi
Francesco Acerbi
Leonardo Spinazzola
Cristiano Biraghi
Giovanni Di Lorenzo
Gianluca Mancini
Alessandro Bastoni
Manuel Lazzari
Rafael Toloi

Marco Verratti
Nicolo Barella
Lorenzo Pellegrini
Bryan Cristante
Manuel Locatelli
Stefano Sensi
Matteo Pessina
Gaetano Castrovilli

Ciro Immobile
Lorenzo Insigne
Andrea Belotti
Federico Bernardeschi
Federico Chiesa
Domenico Berardi
Moise Kean
Vincenzo Grifo
Matteo Politano
Giacomo Raspadori

Tippar att Cragno, Toloi, Lazzari, Sensi, Castrovilli, Politano & Raspadori ker ut i den sista gallringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in