Citat:
Ursprungligen postat av
Roibot
Tippar att Cragno, Toloi, Lazzari, Sensi, Castrovilli, Politano & Raspadori ker ut i den sista gallringen.
Jag utvecklar lite...
Sirigu sitter skert tack vare sin rutin, s det kommer att st mellan Meret och Cragno. Spelar egentligen ingen roll d det r backup-mlvakter det handlar om. Toloi r ganska ny i landslaget (naturaliserad brasse), men kan inte utesluta att han han petar ngon som Mancini. Han har varit riktigt bra i Atalanta under mnga ssonger. Mancini r dock flexibel, vilket kanske talar till hans frdel.
Det kommer att st mellan Di Lorenzo och Lazzaro. Tror att Di Lorenzo tar den platsen eftersom det redan finns mnga yttrar, och Di Lorenzo ger nog bttre defensiv balans till hger. Sensi hade jag tidigare tnkt som given i truppen; Mancini verkar gilla honom som spelare. Den stora frgan r ifall den relativt lilla speltid han har ftt i Inter pverkar hans uttagning. Spelare som Pellegrini och Cristante r nog fre honom.
Castrovilli och Raspadori r chanslsa, i synnerhet Raspadori. Blir irriterad om nn av dem kommer med men inte Tonali. Politano r lite klurig. Har inte ftt mnga chanser av Mancini tidigare, men haft en bra ssong i Napoli. Skulle sga att det str mellan honom och Grifo, som mste vara riktigt imponerande i Freiburg fr att hamna i Gli Azzuris radar trots att han A) Aldrig spelat i Serie A och B) inte tillhr en toppklubb.
Edit: Vad hnde med mitt inlgg? Det frsvann...