Ny ssong, nya drmmar, frvntningar och sklart frtvivlan.
lagen i Serie A:
Atalanta
Benevento
Bologna
Cagliari
Crotone
Fiorentina
Genoa
Hellas Verona
Internazionale
Juventus
Lazio
Milan
Napoli
Parma
Roma
Sampdoria
Sassuolo
Spezia
Torino
Udinese
Tidigare trdar att hmta inspiration och kunskap frn:
Ska bli spnnande men troligtvis vinner skert Juventus i r igen. Men hoppas i alla fall Kulusevski kan f mycket speltid i Juventus denna ssong. Det hade varit riktigt bra fr EM.
r inte alls s sker p Juve trnarstaben verkar bli ett nostalgi-runk av Old Boys.
Det hr r verkligen som att Juve blottar strupen och skriver ta oss d och accepterar troligen en jvlig mellanmjlk ssong.
Viktigaste denna sommaren r Pirlo, Paratici och Agnelli samspel nr det kommer till att driva upp vrdet p "Transfer Out" kontot.
Som tur r har Brilles Inter
(han fr betraktas som pseudo-Interisti vi det hr laget)
exakta reagerat s katastrofalt som man kan krva i en cup final dr Conte igen insuenerat och sparkat uppt i hierarkin. Allegri ryktas ta ver vilket betyder att hela projektet kommer f ndra kurs.
Precis innan jag sg nyheten att Jesper frlngt med Tankovic sg jag framfr mig att Igli Tare skulle st dr och skriva kontrakt med honom med tanke p at Silva inte blev av och Milinkovic-Savic ryktas bort.
Ska bli intressant att flja Romklubbarnas mercato.
exakta reagerat s katastrofalt som man kan krva i en cup final dr Conte igen insuenerat och sparkat uppt i hierarkin. Allegri ryktas ta ver vilket betyder att hela projektet kommer f ndra kurs.
...
Ha ha lysande! Men Cagliari r mitt lag, och Milan r mitt andralag. Baresi var min frsta husgud, sedan kom naturligtvis Baggio och efter honom gillade jag verkligen Pirlo. Men Milan r mitt andralag, och det r min sons frstalag. Vilket har gett honom en jvligt tuff barndom, d alla andra sprang omkring med sina Barcelona-trjor.
Och jag hade mycket hellre sett att Barella spelade i Milan.
r inte alls s sker p Juve trnarstaben verkar bli ett nostalgi-runk av Old Boys.
Det hr r verkligen som att Juve blottar strupen och skriver ta oss d och accepterar troligen en jvlig mellanmjlk ssong.
Viktigaste denna sommaren r Pirlo, Paratici och Agnelli samspel nr det kommer till att driva upp vrdet p "Transfer Out" kontot.
Som tur r har Brilles Inter
Precis innan jag sg nyheten att Jesper frlngt med Tankovic sg jag framfr mig att Igli Tare skulle st dr och skriva kontrakt med honom med tanke p at Silva inte blev av och Milinkovic-Savic ryktas bort.
Ska bli intressant att flja Romklubbarnas mercato.
Bra inlgg. Tror att det blir jmnare n ngonsin, men samtidigt beror det p att de bsta inte r fantastiska. Inter kan sklart alltid strula till guldlgen, vilket Conte & co nu verkar vilja gra. Lazio och Atalanta har gjort det riktigt jvla bra de senaste ssongerna men de borde inte kunna ervra lo Scudetto. Milan har spelat jvligt bra under 2020, om de kan frstrka och fortstta kan de vara med i racet. Roma med en ny gare vill starta ngot, men frgan r om de redan frsta ret d kan vara med. Jag gillar Fiorentina, och om de behller Chiesa och ngra andra kan de kanske vara med om ett par r. Men 2021 r de frmsta utmanarna till lo Scudetto Juventus och Inter. Men dr r just nu stora frgetecken hos bda. Och det finns som sagt utmanare.
dr Conte igen insuenerat och sparkat uppt i hierarkin. Allegri ryktas ta ver vilket betyder att hela projektet kommer f ndra kurs.
.
Conte r en bra trnare i medgng men verkar vara ett helvete och ha och gra med nr det gr smre. r det ngot lag han lmnat p fredliga villkor? Knns som att det varje gng det gr tyngre s r det gnll p ledning eller spelare och n han vl lmna s r det med vassa kommentarer eller ngon rttsprocess som senast med chelsea.
En sak och hata att frlora och brinna fr det en annan att bara vara en dlig frlorare. Tyvrr verkar conte vara mer av det senare. Men det behver han ju andra sidan inte knna sig ensam om. Dom flesta r vl s. Mourinho. Klopp Pep. Ett gng gnllspikar hela hgen. Allegri fr man vl ge ger ett bra intryck ven om jag aldrig varit ett fan av hans fotboll. Men svrt och se han gra s mycket bttre med detta material. Inter hade otur med CL gruppen och juventus r helt enkelt fr verlgsna. Man kan ju hoppas p en dipp med nye pirlo men tror laget r s pass starkt nd s spelar inte s stor roll vem som trnar. I vrsta fall rdda ronaldo upp allt.
Milan har spelat jvligt bra under 2020, om de kan frstrka och fortstta kan de vara med i racet. Roma med en ny gare vill starta ngot, men frgan r om de redan frsta ret d kan vara med. .
Jag tror tvrtom p Lazio lyckas de slja Milinkovic Savic fr runt 50M euro s r de bst p att terinvestera cashen.
Roma som kan f brja gasa ganska fort. Just nu nr UEFA grusa FFP i ngra r och tillta ganska exrtrema vertramp. (Nygarskap tillter ocks injections/nyinvesteringar enligt regelverket men nu har man chansen att g p mer flagrant n tidigare). Detta kan ju gra att Amerikanerna ser det som lge att gasa.
Milan r ju ett kaotiskt projekt som inte blir bttre av att Ibra blir kvar
Fast Milan har inte spelat srskilt bra. Nr matcherna terupptogs sg man att spelarna blev trttare och trttare i lagen och ville f ssongen verstkad. Det var mer av trningsmatchkaraktr n riktig match. Det var denna vg som Milan red p. Man fick blodad tand efter ngra lyckosamma resultat och det faktum att man inte hade mycket att spela fr, s det blev mer avslappnat, i kombination med att lagen generellt inte befann sig mentalt p topp.
Nr nu allting brjar om frn noll, tror inte jag att Milan kommer f det lika ltt. Och jag tror ocks att laget kommer bli frustrerat av att det inte fortstter. Milan har spelat skit i ver fem r. Minst. Corona gav dem en ny hjd, men det var som sagt under extraordinra omstndigheter.
Senast redigerad av Kukduken 2020-08-22 kl. 19:49.
Ternana 12.400
Bari 12.200
Reggina 10.600
Cesena 10.100
Vicenza 9.000
Och ven om man inte har stenkoll p italiensk geografi s finns publiken sderut, medan sportsliga framgngar finns norrut. Och nej det bor inte fler mnniskor i sdra Italien.
...
Milan r ju ett kaotiskt projekt som inte blir bttre av att Ibra blir kvar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukduken
Fast Milan har inte spelat srskilt bra. Nr matcherna terupptogs sg man att spelarna blev trttare och trttare i lagen och ville f ssongen verstkad. Det var mer av trningsmatchkaraktr n riktig match. Det var denna vg som Milan red p. Man fick blodad tand efter ngra lyckosamma resultat. Nr nu allting brjar om frn noll, tror inte jag att Milan kommer f det lika ltt. Och jag tror ocks att laget kommer bli frustrerat av att det inte fortstter. Milan har spelat skit i ver fem r. Minst. Corona gav dem en ny hjd, men det var som sagt under extraordinra omstndigheter.
Jag hller med om Milan i allmnhet och Ibra i synnerhet. Jag tror att han bidrog till Milans framgng under 2020, men man kan sklart inte bygga p honom. Jag kan inte Pioli tillrckligt bra, men att Maldini r kvar i organisationen kan vara bra. Fr Ibra mste frst sin roll och plats. Samtidigt som Maldini absolut vgar ta konflikter s r han inte en i ditt ansikte fr att ta fighten mot en jugge. Gattuso dremot...
Jag gillade verkligen defensiven med Donnarumma och Romagnoli. Och att man hade modet att ge Romagnoli kaptensbindeln.
Jag hoppades mycket p att Conti och Calabria skulle vxa in i sina roller. Men
Oavsett s vill jag se ngra talanger i laget, samt italienare satsat med utlnningar som verkligen bidrar med kvalitet.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!