Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-29, 20:50
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Här:
"- Pojkarna har under större delen av natten varit bakbundna och munnarna fullproppade med tyg.
- Pojkarna har även lagts i en grop och gärningsmännen har stampat på dem. Framför allt deras händer.
- Gärningsmännen har stuckit dem i benen med kniv för att de ej ska fly, ej skurit av hälsenor.
- Gärningsmännen har även försökt föra upp föremål i ändan på pojkarna."

(FB) Solna: Pojkar kidnappades och misshandlades grovt på kyrkogård (2020-08-23)

Tackar för inlägget. Massor med detaljer som jag inte kände till.
Citera
2020-08-29, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfarfar
Tack för svar alla som bidragit. Dådet är förfärligt. Jag känner inte igen det land jag vuxit upp i. Fy fan.

Inte jag heller, som andra generationens invandrare som skött mig hela skoltiden, studerat på KTH och betalat skatt i 25 år. Detsamma gäller min omgivning, familj och släkt.

Inte menat till just dig jag citerar (menar generellt till fullblodsrasisterna här)
men vi är mga som sköter oss med goda värderingar och har stor respekt för det land vi befinner oss i. Dessa vidriga rötägg ser nog även invandrarna ner på, så länge de själva inte är den lilla procentandel som begår grova brott.
Senast redigerad av Palmlejonet 2020-08-29 kl. 21:04.
Citera
2020-08-29, 20:55
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Undrar hur det känns att vara så vidriga som de här gärningsmännen är. Så värdelösa och meningslösa. De lever ett liv utan mening. De har säkert aldrig gjort något meningsfullt nånsin i sina patetiska liv. Tänk att sjunka så lågt att man
vill plåga helt oskyldiga människor. Smuts.
Citera
2020-08-29, 21:33
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palmlejonet

Inte jag heller, som andra generationens invandrare som skött mig hela skoltiden, studerat på KTH och betalat skatt i 25 år. Detsamma gäller min omgivning, familj och släkt.

Inte menat till just dig jag citerar (menar generellt till fullblodsrasisterna här)
men vi är mga som sköter oss med goda värderingar och har stor respekt för det land vi befinner oss i. Dessa vidriga rötägg ser nog även invandrarna ner på, så länge de själva inte är den lilla procentandel som begår grova brott.

Om du/ni invandrare av alla sorter och generationer vill hjälpa det land som gett er en ny chans (hur faan kan man förstöra så mycket i detta fredliga land som gett så många en ny trygghet?), så måste ni börja ta ansvar och börja bryta med dessa element som bara utför brott och älskar kaos på gator och torg. Problemet är just detta - det blir inga repressalier, brottslingarna omhuldas av släkt och vänner och skuld utdelas till höger och vänster, men inte mot deras egna släktingar och/eller vänner. Frys för faan ut dem istället för att ge dem familjens värme och välvilja. Tror du dessa äckel i detta fall kommer frysas ut? Inte en chans - de kommer tas emot, kanske inte som hjältar (jo, av en del) men i alla fall så kommer de tas in i värmen, igen och igen och igen! Betänk vad dessa kommer syssla med i framtiden?!

Ta avstånd!!!
Citera
2020-08-29, 21:39
Medlem
AngryDanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxan1977
Talar också av egen erfarenhet. Att få hjälp i Sverige i dag är otroligt svårt. Kompetensen på BUP är väldigt låg och de barn som inte har föräldrar som av någon anledning klarar av eller har möjlighet att lägga sina hela liv på is och kriga faller mellan stolarna.

Det tog mig 6 år att ens få till en utredning på min son. "han är för svår för oss" sa BUP gång på gång och skrev ut oss, inom ett par månader var vi där igen.
Så nej det handlar inte om bra eller dålig förälder många gånger.
De här barnen och familjerna blir svikna av samhället.
Det finns inget långsiktigt tänk, hur kan vi få det här barnet att bli en välfungerande, produktiv och välmående människa när han är 25 år.
Deras sparande på våra barn kostar väldigt mycket mer i långa loppet

I Danmark har vi mange kompetente personaler i den sektoren du beskriver, her er det så nærmere overbelastning og resourcebrist, frem før kompetans der er problemet.

T.eks. konkluderede en undersøgelse, som er ved at være 20 år gammel, at i Københavns region var over 70% af dom svært handicappede som lämnades til evig vård på olika institutioner, efterkommere af indvandrere og “flygtninge” fra Afrika, Mellemøsten, Pakistan og Bangladesh.
Just Pakistan er det land i den islamiske verden hvor du finder flest kusinægteskaber, mere end 70%

Vi har gjort andre undersøgelser bland efterkommere som viser at de om muligt er endnu mere fanatiske i deres ideologi og kultur ift. deres forældre! %delen er identisk, mere end 70%
Vi har gennem mange år forsøgt at forstå og bekæmpe det islamiske problem her i Danmark og vi har qua vores åbne dialog trods alt indsamlet ganske meget data på området.
Et 2 år gammelt tal fra Danmark er 36mia Danske kroner pro anno i direkte omkostninger forbundet med indvandringen fra mena. Endast dom direkte omkostninger!

Jeg arbejder selv med barn og ser også at det er resourcefordelingen som er helt fel.
Den seneste pojken tog 4 år at få udredt😖 jeg ved hvad du har været igennem men summen av kardemommen er at “vi” ødsler bort vores velfærd på nogen mennesker vi ikke har noget til fælles med, som ikke ønsker at leve som os og dom har en udtalt voldskapital som følge af lav utbildning og mange generationers omfattende kusinægteskab, tyvär.
Citera
2020-08-29, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Om du/ni invandrare av alla sorter och generationer vill hjälpa det land som gett er en ny chans (hur faan kan man förstöra så mycket i detta fredliga land som gett så många en ny trygghet?), så måste ni börja ta ansvar och börja bryta med dessa element som bara utför brott och älskar kaos på gator och torg. Problemet är just detta - det blir inga repressalier, brottslingarna omhuldas av släkt och vänner och skuld utdelas till höger och vänster, men inte mot deras egna släktingar och/eller vänner. Frys för faan ut dem istället för att ge dem familjens värme och välvilja. Tror du dessa äckel i detta fall kommer frysas ut? Inte en chans - de kommer tas emot, kanske inte som hjältar (jo, av en del) men i alla fall så kommer de tas in i värmen, igen och igen och igen! Betänk vad dessa kommer syssla med i framtiden?!

Ta avstånd!!!
Vad menar du, ska jag ta ansvar för mina släktingar som jag aldrig träffar? Hade mina barn gjort något sånt här hade jag flyttat ut till det minst befolkade området i landet och tvingat dem av drogerna och lärt dem ett yrke föde kan försörja sig på. Men de är ju inte psyksjuka och full fungerande individer i samhället. Vad mer ska man göra? Jag känner lika mycket samhörighet till mina landsmän som jag gör till min granne. Alltså ingen. Det är lite som vi ateister, vi är inte direkt kopplade med någon sorts gemenskap.
Citera
2020-08-29, 21:43
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfarfar
Tack för svar alla som bidragit. Dådet är förfärligt. Jag känner inte igen det land jag vuxit upp i. Fy fan.
Nej, nu lever vi i det nya Sverige, propagerat av journalismen och politikerna. Vi ska alla sära på skinkorna, smörja in analen och om vi inte tycker om det, så är det oss svenskar det är fel på. Alla protester sker av nynazister givetvis, det kan väl överhuvudtaget inte vara så att Svensson tycker det här är ett sjukt och självdöende samhälle vi upprätthåller med våra skatter?

Men globalismens korrupta förkämpar i de främsta leden tycker det här går utmärkt. Mer och mer blir ju globalt privatiserat och inte ägt av samhället, det måste väl ändå vara bra för den lilla människan? Samtidigt som man kapar välfärden med motorsåg, decennium efter decennium? Ja jävlar vilket bra samhälle vi fick när vi underkastade oss IMF och den globala kapitalismen år 1985.
Citat:
Ursprungligen postat av Hellskottagott
Jag är inte rasist, inte ens lite, och blir sjukt illa till mods av mycket av det som skrivs här. Med det sagt är jag rejält trött på det flata svenska rättssystemet och de meningslösa straff som ofta utdelas (samt de sjukt låga straffen i många skalor). Ungdomsvård kanske funkar om man åkt dit med en joint eller snattat. Personer som gjort sig skyldiga till grova brott som misshandel, våldtäkt, vapenbrott och dyl ska få fängelse, även om de är unga ( nej inte om man är typ 12 men för riktigt unga bör ungdomsvården omformas så att den effektivt kan möta dessa förövare). Att vi dessutom utdömer straff och sedan systematiskt drar av tid från det straffet på grund av att förövaren var under 21 vid tiden för brottet är fullständigt obegripligt och en praxis som måste avskaffas omedelbart. Sist men inte minst skall ALLA som begår brott i Sverige under den tid då de är här som asylsökande utvisas. Att hänvisa till att vi inte utvisar om personen riskerar att exempelvis torteras vid hemkomst ska ENBART gälla andra utvisningsskäl. Har personen begått brott här har den förverkat sin rätt att åtnjuta skydd här, så enkelt är det. Att det tas mer hänsyn till en asylsökande brottsling än hans eller hennes brottsoffer är, och ska vara, oacceptabelt. Jag är så oerhört jävla less på det här daltandet med folk till höger och vänster, skitfolk med brottslistor långa som orangutangarmar får en månad eller två för tjugonde gången de våldtagit eller misshandlat nån, vad fan ÄR det? Fy fan vad förbannad jag är på det här, Sverige kan dra åt helvete ibland alltså
Jag är inte heller rasist på något sätt. Ändå kallar jag dessa gärningsmän för odjur eller gangsterapor. Det är en kultur av plåga och tortyr mot det svenska samhället. Gör politikerna något? Nej, inte ett jävla skit. Gör journalisterna något? De motarbetar informationen och har gjort så i decennier. "Det största sveket" som Janne Josefsson kallade det. Förräderi skulle jag kalla det.

Och vi bara sitter här. Jaha, landet ska bli misär, för så är det tydligen bestämt. Alla andra européer stormar för fan byggnader. Inte svenskar. Är det någonstans det behövs massdemonstrationer i 3 månader så är det här.
Citat:

Svårare än så är det inte att bli svensk. Du kan prata svenska, du är en god människa, du är snäll, du vill andra väl, du respekterar andra och naturen och du jävlas inte med folk. Då är du svensk. Tydligen är det här väldigt svårt för en viss grupp av idioter som det tydligen är omöjligt att hantera enligt vår bajsregering. För man måste också ha gangsterapor och deras klaner kvar i samhället, för annars är det rasistiskt. Jävla idioter. Alla lider. De korrupta politikerna följer bara order.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2020-08-29 kl. 22:03.
Citera
2020-08-29, 21:48
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Är det så jäkla illa.. men i vilket fall borde man anmäla
Prova själv får du se. De fick fulla personuppgifter och förhållanden. Inget hände. Aldrig känt att jag kastat bort tid på något så värdelöst. Tror jag ska understödja bedrägeriet och kollapsa systemet ist.
Citera
2020-08-29, 21:56
Medlem
Citat:
Hur vet man att båda BO är svenskar? Inga hittepå-teorier om att det ”säkert” är så, källa tack.

vet vem den ene är men ingen lust att nämna namn här
Citera
2020-08-29, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andyprof
En massa människor blir dig evigt tacksam om du inte frestas att lämna ut namn - här eller i PM.
Det kommer att göras många försök
Citera
2020-08-29, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
En massa människor blir dig evigt tacksam om du inte frestas att lämna ut namn - här eller i PM.
Det kommer att göras många försök
Det tvivlar jag inte på att det kommer göras..
Citera
2020-08-29, 22:44
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andyprof
Nej och du har ingen anledning att lämna nån källa heller. Det är ett gammalt uttryck bara som alla skrev på flashback för många år sen. Fattar inte varför folk skriver så längre. Vill man ha sin källa är det upp till var och en att skaffa det själva. Bra att du håller på pojkarnas identitet! 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in