Det finns grov misshandel, där denna gärning kan beskrivas som utdragen och rå tortyr. Förnedringen gör gärningen extra vidrig och borde ge det högsta straffet för grov misshandel. Jag lutar mot att åklagaren bör yrka på mordförsök när brottsoffren fick gräva en grav, och var likgiltiga inför konsekvensen av knivstick som kan vara dödligt våld.
Nu kan ju dessa skithögar inte utvisas och det bör ge högre straff. Det är dags för tingsrätterna att börja leda praxis i rätt riktning i väntan på lagskärpning. Den allmänna rättsuppfattningen är en sak domstolarna bör respektera i en rättsstat.
Motiv är överskattat. Det finns inte alltid motiv som är begripliga, men om de är skyldiga får man acceptera att så är det.
Om du envisas med att hitta ett motiv måste vi alla inse inse att nu finns det mycket unga sexualsdister med bögtendenser mitt ibland oss. Äckel som roas av att plåga andra människor.
Någon som vet om Donald ”Look what happened in Sweden last Night” Trump kommenterat den fruktansvärda händelsen om tortyren på kyrkogården? Det är väl en världsnyhet vid det här laget?
Läste bara nr 2, bloggen, och jäklar vad illa han skriver. Men det homosexuella inslaget verkar inte helt tydligt. Tvingade de pojkarna att göra saker med varandra eller idkade de själva homosexualitet? Båda hiphopparna som blev förnedrade är filmade blev på sina sätt våldtagna. Att den kriminella världen skulle ta den svängen kan ingen ha förutsett särskilt väl.
Jag var på Zanzibar och där är väldigt vanligt med homosexuella. Man ser det på gatan på ett som man inte gör här, och samtidigt är man hårt muslimska. Fast där var det kärlek då, här vetetusan vad det är frågan om.
Det finns inte strafflagstiftning nog för vad dessa herrar förtjänar, och självklart ska de utvisas efter avtjänat straff men vem vill ta emot dem.
Det är nått som är väldigt utbrett i den muslimska världen, speciellt med yngre pojkar. Kvinnor är för svåra att få ligga med helt enkelt. Till det den här genompatriarkala strukturen där alla ska underkasta sig storpappa Allah med röven i vädret. Det framkallar perversion.
Dessutom århundraden av inavlade klaner med kusingiften.
Var var A$AP Rocky med entourage när de behövdes??
Kan tyckas osmakligt med försök till humor med tanke på BO, deras anhöriga och brottets vidriga karaktär.
Det är bara så nedslående hur handfallet vårt samhället står och att detta kan få hända, hur kan inte dessa smutsiga individer ha stoppats tidigare och vad konsekvenserna troligtvis blir även denna gång...
Ja detta är en turning point. Det finns liksom inget som kan ursäkta eller förklara.”Lättpåverkade” som pappan sa. En normal förälder hade i det fallet, jag vet inte...tagit livet av sig av skam och förfäran? Eller... sett till att sonen aldrig hade fått vistas ute bland folk pga att han är otroligt farlig?
Fast normalt är inget ord som man kan använda här. Nu är det svårt att försvara mångkulturen. Det har hänt för mycket. Ja trist för de invandare som sköter sig, visst, men Sverige orkar liksom inte mer. Vi är helt slutkörda.
Är övertygad om att detta brottsdrama rör sig om just pengar. Pojkarna var kanske skyldiga de tuffa killarna pengar? Kanske någon annan typ av ekonomisk transaktion som var på tapeten?
Jag tror som du, att det var det ursprungliga motivet, att skaffa sig lätta pengar. Men sen grumlas ju vattnen snabbt och motiven blandas i många av dessa fall, svennarna är ofta lätta byten ekonomiskt (ofta ovilliga eller uppfostrade till att inte ge sig i kast med våld) och tillhör dessutom en för gärningsmännen fientlig härskarkast;
Nu riskerar jag mig att göra mig skyldig till OT genom att diskutera så generellt:
men detta är ändå ett problem när man ska reda ut vad som eskalerade våldet i fråga, kan det vara så att det som vi idag tar för antisocialt våldsbeteende i vårt samhälles ögon, faktiskt idag inte är otänkbara handlingar för dessa hullidullis. Jag tänker på hur rövarbaroner under kung Stephen av Englands tid flådde bönder och köpmän för o klämma dem på pengar (källan; Anglo Saxon Chronicle, sök Robbers baron på Wikipedia). Majoriteten av dessa rövarbaroner var normander, och offren saxare, men att tillgripa tortyr för o skaffa sig cash var inte antisocialt i det hastigt fallerande samhällsstyret. Idag, inom den givna kontexten att du är förortsblatte, utanför och kriminell så kanske sådana här aktioner är helt acceptabla eller till och med utförs av psykiskt friska individer.
Därav blir de inte mindre groteska eller förkastliga i mina ögon, och jag vill verkligen inte argumentera för någon apologistisk agenda här. Men jag tänker på hur det finns friska individer som begår sjuka handlingar när de sitter på fängelse osv, där reglerna är annorlunda. Ett rövknull blir plötsligt en glorifierad handtralla etc... När de kommer ut sen så kanske de återgår till ett heterosexuellt förhållande utan problem, för de sitter inte inne längre. Problemet är att idag så vistas flera av våra unga och gamla "innanför murarna" utan att de vet om det, så att säga, och är inte beredda på vad det kan få för konsekvenser att inte ge ifrån sig koden till sitt bankkort etc...
Dom här negrerna kan inte stå högt i kurs på kåken? Vad tror ni dom får för behandling. Förresten dom kanske inte hamnar på kåken? Saft och bullar?
Det blir ett års utredning på Kumla Hotell med klättervägg, högkostnadsskydd och fina KV-kläder som de kan sälja dyrt sen på Facebook marketplace. Glöm inte möjligheten att få delta i samtalsgrupper, spinning yoga och en csnbekostad juristexamen... De kommer inte ens bötas av andra fångar för sina smutsiga papper. På avdelningen för sexuella förövare kommer de ha gott om missförstådda hustrumisshandlare som bara gjort vad som betraktas som house keeping i den egna kulturella kontexten, slängt en dotter från balkongen etc...
Det bästa är väl att låta BO tortera GM på samma sätt. Men istället låter man BO äta husmanskost och spela tv spel på Kumla, haha va fan? Gm bara 16 år, helt sjukt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!