Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-19, 17:27
Medlem
colombo555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederkoppmannen
Med den logiken så finns det alltså inga helt oskyldiga offer? Alla offer har på nåt sätt börjat själva gärningen.
Är du möjligtvis GM’s advokat?

Tror nog du förstår min poäng.
För ett tag sedan råkade en bekant köra på en cyklist vid ett övergångsställe där cyklisten har väjningsplikt.

Cyklisten ljög att han gick av cykeln, innan övergång stället. Egentligen hade cyklisten inte gått av utan körde ut i snabb fart över.

Så klart dömdes bilisten.

Detta är ett exempel på vad som ofta händer.
Citera
2020-11-19, 17:29
Medlem
colombo555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Hämnd är något som svenskarna har vants bort med. Vi utför inte hämnd, vi knyter näven i fickan.

Ja men det är bättre att avreagera sig nu, för om svensken inte agerar.. kommer det snart bli inbördeskrig mellan svenskar och muslimer.
Citera
2020-11-19, 17:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colombo555
Tror nog du förstår min poäng.
För ett tag sedan råkade en bekant köra på en cyklist vid ett övergångsställe där cyklisten har väjningsplikt.

Cyklisten ljög att han gick av cykeln, innan övergång stället. Egentligen hade cyklisten inte gått av utan körde ut i snabb fart över.

Så klart dömdes bilisten.

Detta är ett exempel på vad som ofta händer.
Ja, klart att han dömdes. Det är ju liksom inte tillåtet att köra på cyklister vare sig de sitter på eller står bredvid cykeln...

Vad har det med det här fallet att göra?

På vilket sätt skulle grabbarna kunna påstås bära ansvar för att de utsatts för brott?
Citera
2020-11-19, 17:36
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Är det fup från kyrkogården?
Jag får uppfattningen att det handlar om en annan händelse där pojkarna har rånats i en trapp och sedan släppts iväg.
Jag får inte heller ihop datumen i fup med datumen i mediarapporteringen och starten av denna tråd.

Undrar också över -- i Fup befinner sig rånarna på fri fot efter rånet, i händelsen på kyrkogården skall de ha gripits direkt i anslutning till platsen.

Är det jag som snurrar till det?

De är flera olika brott begånga av dessa mgm, andra rån osv. Aktbilaga 80 som finns via länken är just Kyrkogården.https://drive.google.com/drive/folde...wQSgai2S_UK32s

Samtliga delar av åtalets FUP tillgängliga för alla brotten (dvs andra brott på andra datum än kyrkogården) och dagboksbladet https://drive.google.com/drive/folde...wQSgai2S_UK32s
Senast redigerad av Pandalina4 2020-11-19 kl. 17:40.
Citera
2020-11-19, 17:41
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Jag får uppfattningen att det handlar om en annan händelse där pojkarna har rånats i en trapp och sedan släppts iväg.
Jag får inte heller ihop datumen i fup med datumen i mediarapporteringen och starten av denna tråd.

Undrar också över -- i Fup befinner sig rånarna på fri fot efter rånet, i händelsen på kyrkogården skall de ha gripits direkt i anslutning till platsen.

Det är FUP för det målnummer som åtalet gäller.
Citera
2020-11-19, 17:45
Medlem
Hittar inte texten som beskriver själva händelsen? Om man blir levande begravd hur tar man sig ut?
Citera
2020-11-19, 17:48
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:

Det är aktbilaga 80 du är ute efter.
Citera
2020-11-19, 17:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
De är flera olika brott begånga av dessa mgm, andra rån osv. Aktbilaga 80 som finns via länken är just Kyrkogården.https://drive.google.com/drive/folde...wQSgai2S_UK32s

Samtliga delar av åtalets FUP tillgängliga för alla brotten (dvs andra brott på andra datum än kyrkogården) och dagboksbladet https://drive.google.com/drive/folde...wQSgai2S_UK32s

Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Det är FUP för det målnummer som åtalet gäller.
Tack, jag missade ena aktbilagan ---den såg annorlunda ut så jag trodde det var en logga/reklam för siten.
Citera
2020-11-19, 17:52
Medlem
Trulfs avatar
Smart kille, lyckas på fyllan krocka sin stulna vespa rakt in i en SÄPO-bil.
Citera
2020-11-19, 17:58
Medlem
colombo555s avatar
Citat:
Ja, klart att han dömdes. Det är ju liksom inte tillåtet att köra på cyklister vare sig de sitter på eller står bredvid cykeln...

Vad har det med det här fallet att göra?

På vilket sätt skulle grabbarna kunna påstås bära ansvar för att de utsatts för brott?

En olycka där cyklisten varit oaktsam där vilken bilist som helst inte sett cykeln, och eftersom cyklisten blev påkört och ljög blev föraren dömd för oaktsamhet när det var tvärtom.

Grabbarna är inte skyldiga till ett skit, jag sa bara att ibland är offers version inte 100 procent sanning.

I detta fallet vet vi inte exakt vad som hänt. Kan förfan till och med vara så att familjen från början blivit utpressade av GM.

Men troligen inte i detta fall. Men saker är inte lika svart och vitt som i media, eller rättegång.
Citera
2020-11-19, 18:01
Medlem
Jannebigplays avatar
Det som känns skönt i hjärtat är att pojkarna tidigt verkar ha insett att bägge gärningsmännen är helt efterblivna och att skadorna de ådrog sig inte var så brutala som jag först trodde. Det sjukaste egentligen är att de blev nertvingade ned i en grop vilket gjorde att gärningsmännen inte kunde komma åt dem ordentligt. Sedan att stoppa in kottar i rumpan och stoppa in löv i öronen för att de inte ska höra när de pratar med varandra. Heeelt efterblivna.
Citera
2020-11-19, 18:03
Medlem
Om dom hade begått dom där avskyvärda brotten i sina hemländer skulle dom Aldrig göra om det igen och det är 100% säkert.
Men nu bor dom i ett land som är topp 3 med dom mesigaste lagarna i hela världen.
Sverige är pinsamt!
Snart får man väl höra den där polischefen ta förövarna i beskydd som "tänk vad dom stackarna har upplevt tidigare i sitt liv som fått dom att begå detta brott"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in