Citat:
Ursprungligen postat av
substitute
Vad har dessa gärningsmän med sig i bagaget? Vad har de burit på? Vi måste nu försöka utreda vad som orsakat detta vrede. Inte ropa på hämnd utan se till förlåtelse och förståelse. Ingen människa är av naturen ond utan det är brist på gemenskap och utanförskap som fostrat dessa två åtalade vi ser här framför oss idag.
Tror jag fick till ett bra anförande på svenskt vis 😀
18åringen, har hyfsat bra backgrund stabil familj schysta föräldrar. ganska intelligent osv men enligt mig lider han av synnerligen klyven självidentitet, självbild och har svårt att hitta en plats för sig själv i samhället.
Lärde känna han för ca 3 år sedan och har sett resan gå från att vara påväg åt rätt håll till botten
Känslig kille men ändå tuff, men mådde dåligt över hur samhället är i Sverige bla
Jag är inte förvånad,försökte hjälpa han, han är en bra kille egentligen.
Som du skrev själv, han kände utanförskap till sina ortengrabbar också och ville lämna dem och de kriminella livet.
Edit: han har växt upp i fosterfamilj o sånna här hem för stökiga barn, ingen pappa i hemmet men ändå närvarande i landet, var själv med i nära döden upplevelse för ca 2 år sedan