2020-11-19, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
FUPen förstår du väl då? Läs.

Var hittar man den då?? Kan någon länka
Citera
2020-11-19, 19:46
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Vad tror du A1HORNLYAD om domen alltså? Du verkar ha lite koll i alla fall, om du räknar lågt då? I värsta fall om man säger så...

Citat:
Ursprungligen postat av hogan1
Jag tror, för en gångs skull, att påföljden kommer att bli ganska kännbar. För människorov (och här blir det inte tal om den mildare varianten - mindre grovt brott) stipuleras fängelse 4-18 år eller livstid.
(...)
Livstid blir det naturligtvis inte, men domstolen lär nog ta i ganska ordentligt den här gången.

Det är omöjligt att gissa hur långt straffet blir - men jag dristar mig till att ändå tro på minst 6-7 år med förhoppningen om minst det dubbla samt utvisning på livstid om rekvisiten är uppfyllda.

Jag har tragglat mig igenom ett rättsfall för ett liknande brott som vandrade hela vägen upp till HD där påföljden blev 5 år och 8 månader. Tingsrätten lär hänvisa till det fallet när de bestämmer påföljden - och jag anser det här fallet motiverar en längre påföljd.

Se: https://www.domstol.se/globalassets/...9/b-549-19.pdf

Samt: https://lagen.nu/dom/nja/2019s553
Det här brottet är ändå värre. I det där fallet erbjöds t.ex. ett av BO att lämna bilen. De hade också självmant satt sig i bilen. I aktuellt fall är BO dessutom minderåriga, våldet har varit grövre och mer utdraget, en grov våldtäkt har ägt rum samt de åtalas även för ett annat grovt rån.
Jag tror på minst det dubbla för 21-åringen, dvs minst 12-14 år, men hoppas att de vågar ta i ännu hårdare.
Citera
2020-11-19, 19:47
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det här brottet är ändå värre. I det där fallet erbjöds t.ex. ett av BO att lämna bilen. De hade också självmant satt sig i bilen. I aktuellt fall är BO dessutom minderåriga, våldet har varit grövre och mer utdraget, en grov våldtäkt har ägt rum samt de åtalas även för ett annat grovt rån.
Jag tror på minst det dubbla för 21-åringen, dvs minst 12-14 år, men hoppas att de vågar ta i ännu hårdare.
Tack!!
Citera
2020-11-19, 19:49
Medlem
JSpuns avatar
Man är fan sjukt ointelligent att tro dessa beslut och brott väger upp mot att nå dessa unga personers tillgångar.. Dessa lekte gangster och tänkte sedan att detta vara en bra plan. Det är om något ’intressant’, och just utifrån dom, ren skadeglädje åt deras bedömning.
Citera
2020-11-19, 19:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nnnnnhjncb
Skadorna är inte alls grova inte som jag förväntade mig.
Omöjligt att man kan få en kotte i örat då kottarna är för stora....

Verkar som att GM och BO inte talar sanning.
Händelsen är inte 100% sanning
Det finns kottar som är små och som man visst kan trycka in i örat på någon

https://cdn3.cdnme.se/4418789/9-3/20...568146ec9c.jpg

Jag tror dock inte en kotte i örat var det som kändes mest problematiskt.
Citera
2020-11-19, 19:50
Medlem
Bananhalkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Duktig hund var det också
Hundföraren plockar ut hunden som snabbt får upp vittring och spårar sig fram till ett buskage där hunden hoppar in och biter/griper personen som gömmer sig där.

Hoppas den högg rejält.
Det tror jag att den gjorde!
Kolla sida 63 och framåt. Ali ser mäkta plågad ut och har även ett stort bandage på armen. Synd att hunden inte bar på rabies.
Citera
2020-11-19, 19:51
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns kottar som är små och som man visst kan trycka in i örat på någon

https://cdn3.cdnme.se/4418789/9-3/20...568146ec9c.jpg

Jag tror dock inte en kotte i örat var det som kändes mest problematiskt.

Fascinerande att du fantasiera dig in i dom detaljer.. not.
Citera
2020-11-19, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Man är fan sjukt ointelligent att tro dessa beslut och brott väger upp mot att nå dessa unga personers tillgångar.. Dessa lekte gangster och tänkte sedan att detta vara en bra plan. Det är om något ’intressant’, och just utifrån dom, ren skadeglädje åt deras bedömning.

Kan du länka FUP:en då? Eller var hittar man den?
Citera
2020-11-19, 19:53
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priestrapist666
Kan du länka FUP:en då? Eller var hittar man den?

https://drive.google.com/drive/mobil...2s?usp=sharing
Citera
2020-11-19, 19:56
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppvaxtiorten
För att dem små äckliga horungarna inte förtjänar att va här. Haha blir de mer än 4 år så blir de Kumla i början. Kul för dessa grabbar när de kommer ut va dem gjort
Klart att dom ska vara kvar i landet, svensken har ju bjudit in dom hit.
Citera
2020-11-19, 20:01
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Vad har dessa gärningsmän med sig i bagaget? Vad har de burit på? Vi måste nu försöka utreda vad som orsakat detta vrede. Inte ropa på hämnd utan se till förlåtelse och förståelse. Ingen människa är av naturen ond utan det är brist på gemenskap och utanförskap som fostrat dessa två åtalade vi ser här framför oss idag.

Tror jag fick till ett bra anförande på svenskt vis 😀

18åringen, har hyfsat bra backgrund stabil familj schysta föräldrar. ganska intelligent osv men enligt mig lider han av synnerligen klyven självidentitet, självbild och har svårt att hitta en plats för sig själv i samhället.

Lärde känna han för ca 3 år sedan och har sett resan gå från att vara påväg åt rätt håll till botten

Känslig kille men ändå tuff, men mådde dåligt över hur samhället är i Sverige bla

Jag är inte förvånad,försökte hjälpa han, han är en bra kille egentligen.

Som du skrev själv, han kände utanförskap till sina ortengrabbar också och ville lämna dem och de kriminella livet.

Edit: han har växt upp i fosterfamilj o sånna här hem för stökiga barn, ingen pappa i hemmet men ändå närvarande i landet, var själv med i nära döden upplevelse för ca 2 år sedan
Senast redigerad av SoZRandom 2020-11-19 kl. 20:04.
Citera
2020-11-19, 20:03
Medlem
substitutes avatar
Den Fup som nu är länkad i trådstsrten, tack Mod. Borde kanske läggas på något annat moln också som backup. Massor med fups som inte går att komma åt tack vare att forumfiles ligger nere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in