Citat:
Ursprungligen postat av
blomvattnare
Jag kan läsa artikeln även att jag inte är prenumerant. Jag ser det som A1HORNYLAND ser:
Men jag gör inte samma tolkning av uttalandet som A1HORNYLAND gör.
Uttalandet nedan är samma som valsat runt i media under de senaste dagarna, och precis som du säger är det inte ett påstående om att det INTE är tortyr.
Detta är påstående om:
Tortyr är inget väldefinierat begrepp.
Förlängningen av detta ryggradslösa påstående blir ren nihilism. Vilka begrepp är egentligen väldefinierade, när inte ens centrala vetenskapliga begrepp som
Art (
Species) är väldefinierat?
Om man förmår att läsa enkel svenska så inser man att åklagaren inte vill stoppa huvudet i detta politiska getingbo, utan helt enkelt med bestämdhet väljer att hävda ingenting, eftersom åklagaren inte vet vad syftet med att åsamka avsevärd smärta under 9 timmar var (!)
Nu är förvisso inte tortyr ett väldefinierat begrepp, i likhet med den absoluta majoriteten av alla ord. Förlängningen av åklagarens uttalande är att man inte kan hävda någonting alls, då de flesta ord och begreppet inte är väldefinierat och kvar har vi ren nihilism.
Jag skulle dock med emfas hävda att åsamka avsevärd smärta under 9 timmar mot en fjättrad person inte går att kategoriseras som något annat än som ren tortyr, i synnerhet inte när syftet med övningen uteslutande tycks vara att förnedra och plåga.
Vidare påstår jag att alla, förutom tomhylsor likt
A1HORNYLAND och åklagare som inte vill riskera karriären, skulle hålla med mig om att åsamka avsevärd smärta under 9 timmar mot en fjättrad person är själva definitionen tortyr.
Således, faktum kvarstår när
A1HORNYLAND påstår att:
Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
"åklagaren har i princip förnekat att det varit frågan om tortyr och/eller förnedringsrån
, är detta lögn alternativt saknar
A1HORNYLAND förmåga att läsa enkel svenska.
Åklagaren helt felaktigt hävdar att syftet måste utredas
varför de kriminella invandrarna åsamkade pojkarna smärta under 9 timmar. Oavsett syfte har dessa kriminella invandrarna använt sig av lexikala definitionen av tortyr av någon anledning (dvs misshandel *tack till tyskakuten*); varför dessa vidriga individer begick detta brott är endast intressant vid utmätandet av straffsatsen.