Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Man kan ju drömma, grabbarna själv har ju nu iaf råd att köpa sig ordentlig hämnd nu när de fått 1 miljon vardera från insamlingen. Jag hade själv lätt spenderat 100k av de för att få ha kul med de här två fittorna i ett ljudisolerat rum i någon smutsig källare.
Skulle även betala 100k för att få tag i fäderna till dessa också, placerade i samma rum.

Sen skulle de få bli mat åt grisar. Så sjukt jävla trött på de här odjuren som tillåts härja runt i landet och dessa äckliga politiker och jurister som inte ger de några riktiga straff.

Landet Orättvisa.
Ichabod.

ja precis.en del hade nog lagt en miljoner på att tortera dom dygnet runt i källare i 50 år ,hålla dom levande på drop och papercuts. filmen centiped . sy ihop dom. svenssons barn borde lärt sig att inte gå ensamma ,umgås med djur eller att gå utan ak47.

ps.pratar du om juristerna eller muslimerna
Citera
2021-01-08, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Diskuterades länge om BO var Svenskar eller inte, nu fick vi svaret.

Vad menar du?
Citera
2021-01-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Diskuterades länge om BO var Svenskar eller inte, nu fick vi svaret.

Ja, det har diskuterats i tråden. Den ena helsvensk och den andra asiat (ev adopterad) lite oklart dock. Lika bra att hålla båda utanför oavsett då de lidit nog.
Citera
2021-01-08, 23:24
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
5 år är verkligen ingenting för den här typen av grov brottslighet.
Finns det något annat land än Sverige som daltar så här pass mycket med våldsbrottslingar?
9 år är ingenting heller. Räkna bort en tredjedel av straffet direkt, 6 år som mest.
5 år han är ute om 3 senast vid 21 års ålder. Jag tycker rimliga straff här borde vara att sitta i fängelse runt 20 år. De har förstört liven för två personer så att förlora 20 år av sin frihet utan permission hade varit lagom. De kommer att fortsätta begå brott de där två det är 100% garanterat. Hade de suttit 20 år skulle det minskat den aktiva brottsbanan.
Citera
2021-01-08, 23:29
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
var hittar man bild på asen ?
Ali Jahani Asl
Amin El Hani
https://scontent-arn2-2.xx.fbcdn.net...98&oe=601E7B54
https://www.translatetheweb.com/?ref...sa-elavalta%2F
https://jonehrsson.se/jahani-asl-ali-el-hani-amin/
Senast redigerad av Svärje 2021-01-08 kl. 23:33.
Citera
2021-01-08, 23:31
Medlem
Hur gamla var offrena?
Citera
2021-01-09, 00:04
Medlem
Den yngre killen, brukade se honom gå runt i Solna. Oftast ensam. Såg alltid förvirrad och nästan hemlös ut. Brukade tigga efter cigg.
Citera
2021-01-09, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
5 år är verkligen ingenting för den här typen av grov brottslighet.
Finns det något annat land än Sverige som daltar så här pass mycket med våldsbrottslingar?

Hur skulle det se ut om vi gör allt för att bjuda hit så mycket invandrare vi kan och sedan ger dom hårda straff när dom missköter sig? Folk skulle ju kunna tro att det är något negativt att ta hit alla invandrare man hittar.
Citera
2021-01-09, 01:17
Medlem
ErikJs avatar
Givetvis för låga straff men utifrån hur det ser ut i Sverige så är jag ändå nöjd med domarna.
Är väl i princip maxstraff?
Citera
2021-01-09, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Givetvis för låga straff men utifrån hur det ser ut i Sverige så är jag ändå nöjd med domarna.
Är väl i princip maxstraff?

Hade också räknat med betydligt mildare så man får vara nöjd med det dom fick!
Citera
2021-01-09, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insider08
Jag tycker personligen att dom borde ha fått 15 år vardera .
Absolut! Finns liknande brott, - grov misshandel, grov våldtäkt m m, där gm blivit dömd till 15 år! Dessa pojkar som utsattes, skulle dessutom begravas levande, läste jag nånstans (Har inte läst förundersökningsprotokoll eller dom).
Ifall de sett till att ha redskap för att gräva gravar, så är handlingarna dessutom planerade. Men groparna kanske fanns där från början? Hur uppstod de groparna i så fall och hur kunde gm hitta dessa?
Citera
2021-01-09, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag kan avläsa din oerhörda frustration i detta, och det är helt okej. Men det finns ju en verklighet som man måste ta hänsyn till också. För enkelhetens skull kan du ju bortse från detta fall när du läser mina exempel nedan...

1. I Sverige blir man straffmyndig vid 15 års ålder - Innan dess kan man alltså aldrig ställas inför straffrättsligt ansvar. Just därför behöver man en "stegvis bestraffningstrappa", dvs det vi kallar för "ungdomsrabatt". Utan detta skulle konsekvenserna annars bli monumentala där en person som är 14 år och 364 dagar inte kan dömas till någonting - Medans en person som är 15 år kan dömas till livstids fängelse.

2. Forskningen säger att människans hjärna inte är färdigutvecklad föräns vid 25 års ålder. Att då kräva/förvänta sig lika mycket av en 15-18-åring som en 35-40 åring, samt att straffa dessa likadant/lika hårt vore ju både ologiskt och orättvist. Jag menar det finns ju ingenstans i samhället där man ställer likadana krav på en 15-åring som en 40-åring...

3. Ser man till såhär unga människor så har dom ju OERHÖRT MÅNGA ÅR KVAR ATT LEVA. Att då bura in dom i flera år (eller kanske t.o.m resten av sitt liv) skulle ju innebära oerhörda konsekvenser och snarare hindra ungdomens utveckling. Jag menar ALLA som haft barn i denna åldern vet ju att dom förändras/mognar oerhört mycket när dom blir äldre. Man hittar ett jobb, växer med ansvaret, får andra värderingar eller hittar värde i andra saker i livet, hittar flickvän/pojkvän, skaffar familj osv.
Kort och gott: Att man som ung hittar på skit behöver ju inte betyda att det är kört. Det blir ju faktiskt folk av dom allra flesta!
Det är sällan ett inlägg på Flashback väcker sådan avsky hos mig. Tyvärr, så tror jag att du representerar "den goda sidan". Fy fan, jag mår illa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in