Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-25, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Det är högst intressant att veta vilka monstren är. Om du inte gillar Flashback, håll dig härifrån då för helvete!!!

Det är väl ändå inte BO som är monstren. Tänk om och tänk rätt!
Citera
2020-08-25, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nej, det skall fram vad man påstår annars blir det rykten och trådsanningar, så skärp dig själv.

Skyndsamhetsprincipen handlar om förundersökningar inte transport till anstalter.

Utökad skyndsamhetsprincip som omfattar direkt verkställighet, hantera placeringen skyndsamt, så skyndsamt som möjligt se till att GM transporteras till anstalt efter att dom vunnit laga kraft.

Förstår du nu eller är det något mer du vill missförstå med flit?
Citera
2020-08-25, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Det är högst intressant att veta vilka monstren är. Om du inte gillar Flashback, håll dig härifrån då för helvete!!!

Lär dig skillnad på BO och GM till att börja med. För i helvete, när mamma och pappa är syskon...sluta posta på Flashback för allas skull.
Citera
2020-08-25, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkinFood
Utökad skyndsamhetsprincip som omfattar direkt verkställighet, hantera placeringen skyndsamt, så skyndsamt som möjligt se till att GM transporteras till anstalt efter att dom vunnit laga kraft.

Förstår du nu eller är det något mer du vill missförstå med flit?

Ja, du kan väl börja rita anstaltsplatserna som inte finns. Direkt verkställighet utan platser kan vara svårt. Vet inte hur dom trängs på anstalterna numera, men du får vända dig till politikerna med dina önskemål om direkt verkställighet av straff. Domslut äger laga kraft efter många veckor, och saknas det häktningsgrunder så får dom gå tills straffet skall avtjänas. Du har väl koll på målet?

Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Du är förlorad.
Tja, så kan man uttrycka det då man är svarslös. Fram med BO etnicitet nu!
Senast redigerad av Browser 2020-08-25 kl. 23:34.
Citera
2020-08-25, 23:31
Medlem
Citat:
Informationen är knapphändig så det kommer säkert klarna framöver. Vad media spekulerar i inledningsvis kan ändra sig under resans gång. Inbjudande? Bahahahhah!

Inbjudande i bemärkelsen random person som GM i sin knarkdimma tror att de kan dominera. Det var absolut ingen värdering att BO skulle ha ansvar överhuvudtaget att de blev offer.
Citera
2020-08-25, 23:33
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Riktigt sjukt och obehagligt. Jag är glad att de är oskadda.

Jag tror inte att "oskadd" är det rätta ordet att beskriva deras tillstånd...

Citat:
– Jag kan bekräfta att bägge offren har blivit knivhuggna i benen, säger kammaråklagare Anders Tordai till SVT Stockholm.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...r-pa-kyrkogard
Citera
2020-08-25, 23:35
Medlem
Qassams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissedogg
MISSTÄNKTA GÄRNINGSMÄN

1) @li J@h@ni @sl, 99O7O5-82I9
Upplands Väsby

2020-07-02:
Mordbrand, 13 kap 1 § 1 st brottsbalken

2020-02-06
1. Olovligt brukande, 10 kap 7 § 1 st brottsbalken
2. Olovlig körning, 3 § 1 st 1 men trafikbrottslagen (1951:649)
3. Rattfylleri, 4 § 2 st trafikbrottslagen (1951:649) i sin lydelse före 1 juli 2019
4. Ringa narkotikabrott, 1 § 1 st 6 p och 2 § narkotikastrafflagen (1968:64)

2019-04-29
Ringa stöld, 8 kap 2 § brottsbalken

2018-06-26
Ringa narkotikabrott, 1 § 1 st 6 p och 2 § narkotikastrafflagen (1968:64)

2016-04-04
Stöld, 8 kap 1 § brottsbalken

2017-07-03
Narkotikabrott (ringa)

2) Moh@med-@min El H@ni, O2O2I8-4O32
Solna
Ostraffad

Misstänkta gärningsmän igen, för de som undrade.
Citera
2020-08-25, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qassam
Misstänkta gärningsmän igen, för de som undrade.

2020-07-02:
Mordbrand, 13 kap 1 § 1 st brottsbalken

Kan ingen hala fram detta domslut?
Citera
2020-08-25, 23:36
Medlem
Citat:
Ja, du kan väl börja rita anstaltsplatserna som inte finns. Direkt verkställighet utan platser kan vara svårt. Vet inte hur om trängs på anstalterna numera, men du får vända dig till politikerna med dina önskemål om direkt verkställighet av straff. Domslut äger laga kraft efter många veckor, och saknas det häktningsgrunder så får dom gå tills straffet skalla avtjänas. Du har väl koll på målet?

Tja, så kan man uttrycka det då man är svarslös. Fram med BO etnicitet nu!

Jag började med att skriva att det fins en rad problem och komplicerande omständigheter, så jag lever inte i någon illusion att det här är ett problem som går att lösa med rådande anstaltssituation och regelverk.

Min poäng är att det vore önskvärt med automatisk häktning vid fällande dom vid grova våldsbrott fram till dess att dom vinner laga kraft, just av anledningen att personen inte ska kunna fortsätta begå brott.
Citera
2020-08-25, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkinFood
Jag började med att skriva att det fins en rad problem och komplicerande omständigheter, så jag lever inte i någon illusion att det här är ett problem som går att lösa med rådande anstaltssituation och regelverk.

Min poäng är att det vore önskvärt med automatisk häktning vid fällande dom vid grova våldsbrott fram till dess att dom vinner laga kraft, just av anledningen att personen inte ska kunna fortsätta begå brott.

Det är alltså lagstiftningen som anger när person är fortsatt häktad efter ett domslut. Det krävs särskilda häktningsgrunder för detta. Och vi är en rättsstat inte en diktatur.
Jag föreslår att man läser domslutet först och sedan kommenterar.
Citera
2020-08-25, 23:39
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ja, du kan väl börja rita anstaltsplatserna som inte finns. Direkt verkställighet utan platser kan vara svårt. Vet inte hur om trängs på anstalterna numera, men du får vända dig till politikerna med dina önskemål om direkt verkställighet av straff. Domslut äger laga kraft efter många veckor, och saknas det häktningsgrunder så får dom gå tills straffet skalla avtjänas. Du har väl koll på målet?

En snabb lösning är att upphandla fängelseplatser inom EU för återfallsförbrytare. Där är behovet av rehabilitering lägre.

Fängelseplatser i Litauen eller Bulgarien kan säkert också ordnas till en klart lägre kostnad för skattebetalarna.

Citat:
Fram med BO etnicitet nu

De är svenskar, har framkommit i tråden.
Citera
2020-08-25, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
En snabb lösning är att upphandla fängelseplatser inom EU för återfallsförbrytare. Där är behovet av rehabilitering lägre.

Fängelseplatser i Litauen eller Bulgarien kan säkert också ordnas till en klart lägre kostnad för skattebetalarna.

De är svenskar, har framkommit i tråden.

Ja ett förslag i alla fall och en liten passning om återfallsförbrytare vilket jag är villig att hålla med om.
Nja, tråden har inte det underlag som krävs, så vi får se vad det kan röra sig om för stackare som plågats under en hel natt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in