Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det är alltså lagstiftningen som anger när person är fortsatt häktad efter ett domslut. Det krävs särskilda häktningsgrunder för detta. Och vi är en rättsstat inte en diktatur.
Jag föreslår att man läser domslutet först och sedan kommenterar.

Men snälla, hur tydlig ska jag behöva vara att jag inte pratar om hur lagstiftningen är utformad idag utan hur jag personligen anser att det borde vara på förekommen anledning att två ungdomar fått sina liv förstörda då en person, återigen enligt min personliga åsikt, borde suttit i förvar i väntan på transport till anstalt.

Ska jag ta det igen? Det är alltså så som jag tycker att man borde hantera individer som riskerar att återfalla i brottslighet och är dömda för vålds- eller sexualbrott. Jag har svårt att se hur det skulle vara så pass extremt att det är läge att dra diktatur-kortet.
Citera
2020-08-25, 23:45
Medlem
dirtydave82s avatar
Ett fängelse för att skydda dessa demoner är inte något straff för brottet dom begått. Inget rån pågår i 9 timmar. Här borde deras sadistiska böjelser hävas med kirurgiska instrument, elchocker och hormon behandlingar. De ska bli två grönsaker när vetenskapen är färdiga med dom. Två misslyckade "kriminella" avslutar sina karriärer på ett bestialiskt "Jeffery Dahmer" vis. Hoppas karman äter deras själar en vacker dag.
Citera
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
1. Sluta svamla och spela Allan
2. Varför lärarna? Lärarens uppgift är att förmedla kunskap inte uppfostra din unge
3. Föräldern eller vårdnadshavaren för de undantag som nu finns.. och absolut, det är din förbannade skyldighet att uppfostra dina barn tills de fyllt 18.. klarar du inte av det så kan du begära hjälp från soc.. är du apatisk så får du ta konsekvenserna när något skiter sig.

Det är just sådana som dig som är det egentliga problemet i samhället.

Sluta svamla skälv, du är knappast någon jurist, förstår att du inte är förälder. De kan ha uppfostrat barnen, inte troligt i o f s att de börjat sin lustiga bana vid 18, men de är faktiskt myndiga, och då kan inte föräldrarna vara skyldiga. Vilket fall är det inte så att vårdnadshavare får ta fängelse för sina barn. Sen kan man tycka att om förälder varit slapphänt har en del skuld.

Hur skulle det se ut om en maka fick sitta av, eller att du ska sitta av för din gamla senila förälder tafsat på hemtjänstpersonal. Du är ju skyldig då du inte förklarat för din hjärnskadade förälder inte förstår.

Soc är inblandad i många fall, men det hjälper sällan. Du vet inte om de har begärt hjälp av soc, om man gjort det är föräldrarna då avskrivna från skuld?

Jag vet föräldrar som sliter för att få ordning på sina barn, men lyckas inte. Om du kontaktar mig kan du få så du kan kontakta dem och hjälpa dem med din expertkunskap, ärligt du verkar ju veta. Och tror inte du är en som bara ställer krav på andra.
Citera
Avstängd
De drabbade killarna har inget annat val förmodligen än att tortera gärningsmännen till döds som hämnd, och deras familjer med. Vad de gissningsvis utsatts för är en enorm förnedring.
Citera
2020-08-25, 23:46
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ja ett förslag i alla fall och en liten passning om återfallsförbrytare vilket jag är villig att hålla med om.
Nja, tråden har inte det underlag som krävs, så vi får se vad det kan röra sig om för stackare som plågats under en hel natt.
Nej så här kan vi inte ha det som det är nu. Snart tar folk fram "högafflarna".

Egentligen spelar inte etniciteten på brottsoffren någon roll, men enligt min mening så blir rasismen mot vita bara värre och värre.
Senast redigerad av Gusselby 2020-08-25 kl. 23:51. Anledning: Glömde ett inte
Citera
2020-08-25, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkinFood
Men snälla, hur tydlig ska jag behöva vara att jag inte pratar om hur lagstiftningen är utformad idag utan hur jag personligen anser att det borde vara på förekommen anledning att två ungdomar fått sina liv förstörda då en person, återigen enligt min personliga åsikt, borde suttit i förvar i väntan på transport till anstalt.

Ska jag ta det igen? Det är alltså så som jag tycker att man borde hantera individer som riskerar att återfalla i brottslighet och är dömda för vålds- eller sexualbrott. Jag har svårt att se hur det skulle vara så pass extremt att det är läge att dra diktatur-kortet.

Nej, för helvete du har inget att delge mig. Var han häktad vid domslut? 3 månader skall det verkställas och det är Kriminalvården som sköter verkställigheten. Han fick ett halvår rabatt för sin ålder också och det rör sig om 1,5 år. Fram med domslutet först skrev jag.
Citera
2020-08-25, 23:48
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinFood

Vad är det för vålds- eller sexualbrott som GM i det här fallet blivit dömd för tidigare?
Citera
2020-08-25, 23:49
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakenfranhavet
För det är hennes jobb.....

Ja vilket jävla skitjobb!!
Advokater är bara ute efter att få synas. Skiter högaktningsfullt i offer och gärningsmän. Hur många advokater går inte i bovarnas koppel.
När dom råkar själva ut för något brott, gråter dom ut i pressen. Kolla bara på Henning Sjöström när han fick inbrott i sin sommarstuga. Det kändes smutsigt sa han. Jävla pajas vi snackar om ett inbrott. Och sen försvarar han kleti o pleti i mordrättegångar utan att tänka på offren.
Citera
2020-08-25, 23:49
Avstängd
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Nej så här kan vi inte ha det som det är nu. Snart tar folk fram "högafflarna".

Egentligen spelar etniciteten på brottsoffren någon roll, men enligt min mening så blir rasismen mot vita bara värre och värre.

vi har ju en regim som ens vägrar erkänna rasism som något verkligt som kan drabba svenskar, trots att det är den vanligaste rasismen GARANTERAT i skitlandet sverige. Så efterblivet är ju det där jävla landet, och större delen av befolkningen är ju fan apatiska såssemarinerade hjon, fyfan för alla dessa tysta mjäkiga jävlar.

Ett rättsväsende som vägrar skipa rättvisa.. jävla pissland är vad det är. Det normala utfallet i ett sånt här läge borde vara att folk blir galna och har ihjäl det här jävla slöddret, sedan skyller allihopa på varandra och glömmer händelsen..
Citera
2020-08-25, 23:50
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
De drabbade killarna har inget annat val förmodligen än att tortera gärningsmännen till döds som hämnd, och deras familjer med. Vad de gissningsvis utsatts för är en enorm förnedring.
Ja detta får de leva med nu resten av livet, precis som kvinnliga våldtäktsoffer. Men de bjöd väl ut sig kan man tänka, var för snygga kanske.
Citera
2020-08-25, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Vad är det för vålds- eller sexualbrott som GM i det här fallet blivit dömd för tidigare?

mordbrand är inget snatteri direkt
Citera
2020-08-25, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Ja vilket jävla skitjobb!!
Advokater är bara ute efter att få synas. Skiter högaktningsfullt i offer och gärningsmän. Hur många advokater går inte i bovarnas koppel.
När dom råkar själva ut för något brott, gråter dom ut i pressen. Kolla bara på Henning Sjöström när han fick inbrott i sin sommarstuga. Det kändes smutsigt sa han. Jävla pajas vi snackar om ett inbrott. Och sen försvarar han kleti o pleti i mordrättegångar utan att tänka på offren.

Det kan det vara men det är en viktig roll i rättssamhället. Tänk så här att det gäller alla brott även om det rör dig själv som misstänkt för ett brott så har du rätt i ett försvar och en rättvis rättegång.
Pöbelmentalitet hjälper ingen. Advokater skall man vara rädd om i en rättsstat som tillgodoser dina rättigheter mot staten. Man skall tänka på sin klient och att det blir en rättvis och rättssäker förhandling med alla medel att försvara sig. Trivs man inte i en rättsstat finns det andra länder där dom skär huvudet av en misstänkt direkt på gatan utan rättegång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in