Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Anknytningen? Jag diskuterar inte ens sån smörja. Den ena av dessa killar har ett register och då undrar jag vad som hände innan han var myndig och vilka krav man borde ställa på föräldrarna. Jag tyckte mig läsa om LVU så det kan vara så att han fått flytta runt på olika placeringar och att föräldrarna gett upp. Det är ändå så att föräldrar hat stort ansvar när deras omyndiga telningar är ute på brottslig bana. Kan vara så att både föräldrar och staten har misslyckats totalt-.
AB
Sån smörja kan och kommer att förebygga många fler brott i framtiden, så har jag det sagt. Föräldrarna behöver inte ha gett upp för det. Det är staten, förvaltningsrätten som mer eller mindre tar barnet ifrån dem med eller mot deras vilja som ifrån början var en orosanmälan från vem som helst i personens närhet. Det jag vill påpeka är att fram tills missbruket och kriminaliteten börjat så måste det ha funnits en bristfälligheter hos GM:s utveckling, båda två såklart på olika sätt. Kan vi inte förstå det så kommer det att ske många fler brott av den här karaktären framöver.