Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-25, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Anknytningen? Jag diskuterar inte ens sån smörja. Den ena av dessa killar har ett register och då undrar jag vad som hände innan han var myndig och vilka krav man borde ställa på föräldrarna. Jag tyckte mig läsa om LVU så det kan vara så att han fått flytta runt på olika placeringar och att föräldrarna gett upp. Det är ändå så att föräldrar hat stort ansvar när deras omyndiga telningar är ute på brottslig bana. Kan vara så att både föräldrar och staten har misslyckats totalt-.

AB
Sån smörja kan och kommer att förebygga många fler brott i framtiden, så har jag det sagt. Föräldrarna behöver inte ha gett upp för det. Det är staten, förvaltningsrätten som mer eller mindre tar barnet ifrån dem med eller mot deras vilja som ifrån början var en orosanmälan från vem som helst i personens närhet. Det jag vill påpeka är att fram tills missbruket och kriminaliteten börjat så måste det ha funnits en bristfälligheter hos GM:s utveckling, båda två såklart på olika sätt. Kan vi inte förstå det så kommer det att ske många fler brott av den här karaktären framöver.
Citera
2020-08-25, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theresamay2018
En bekant som är insatt i detaljerna. Jag har tyvärr inga bevis men det lär ni få se.
Namnen och ursprung finns redan längre bak i tråden en kurd och en tunisier. Eller så har alla tidningar som rapporterat detta tagit fel mugshots.
Citera
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
En bekant som är insatt i detaljerna. Jag har tyvärr inga bevis men det lär ni få se.
Som skiljer sig från informationen från de tidigare publicerade häktningsprotokollen alltså?
De som finns synliga på nätet med namn, personnummer och övriga uppgifter?
Du menar att de är fake?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Jag håller med, fy fan vad sjukt att tycka synd om GM istället för BO. Vilken jävla käftsmäll för BO om han hade fått höra det, han har blivit misshandlad och torterad i timmar och så sitter någon jäkla idiot och tycker synd om gärningsmannen. Pinsamt land man bor i. Fy fan

Du tror att personen i fråga som sa det talar för hela Sverige?
Citera
2020-08-25, 21:49
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Fast det är inga kurder. Det verkar vara två somalier. Om det nu spelar roll. Två äckliga idioter som förmodligen inte representativa på något sätt.

En av gärningsmännen är förmodligen en kurd:

(FB) Solna: Pojkar kidnappades och misshandlades grovt på kyrkogård (2020-08-23)

(Är du i rätt tråd?)
Citera
2020-08-25, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakenfranhavet
Namnen och ursprung finns redan längre bak i tråden en kurd och en tunisier. Eller så har alla tidningar som rapporterat detta tagit fel mugshots.
Fast som sagt vad jag har hört från någon som är nära utredningen, så är det två somalier, båda kriminella.
Citera
2020-08-25, 21:51
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pikk87

Självklart inte, men det speglar vårt sjuka samhälle. Politiker eller högt uppsatta tjänstemän har ju dragit det förut gällande gärningsmän, "Vad har dom haft för uppväxt? Vad har dom varit med om?".
Citera
2020-08-25, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pikk87
Nej, men för en majoritet av invånarna. Om inte en majoritet av invånarna står för de beslut som fattas av de politiker de har valt, så är invånarna idioter, som inte förstår vad de röstat på. Är det bättre med idioter än oansvariga? Kanske.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Fast som sagt vad jag har hört från någon som är nära utredningen, så är det två somalier, båda kriminella.

Här finns en bild på en av de misstänkta:

https://nyheteridag.se/efter-tortyre...-for-valdtakt/

Han ser inte speciellt somalisk ut...
Citera
Medlem
vanartads avatar
Utmärkt sammanfattning av läget i Sverige:

https://twitter.com/StegetEfter/stat...151492/photo/1

Den tvångsfinansierade SVT/SR lever upp till sitt rykte…
Senast redigerad av vanartad 2020-08-25 kl. 21:55.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:

Du har inte hört ett skit. De är inga somalier din jävla pundare.
Citera
2020-08-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här finns en bild på en av de misstänkta:

https://nyheteridag.se/efter-tortyre...-for-valdtakt/

Han ser inte speciellt somalisk ut...
Ja, du. Det lär visa sig om det är rätt person. Sjuka i huvudet vet vi att de är iaf. Vårt rättssystem är för slappt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in