Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-25, 21:35
Medlem
lifeabroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djuggler
Nu ska vi se om jag kan ge er lite mer info om det här ens är relaterat.

Jag var på ett uppdrag idag söndag där jag var på plats vid ca 08:50.

Jag åker förbi slottsvägen 4 där det står ett gäng kids runt 15 med flertalet polisbilar och ambulans.

Jag ville inte titta för mycket men såg att en av killarna är sönderslagen och uppsvullen i ansiktet . Killen ser ut att vara en av dessa "gatubarn" vi sett så många av för något år sen.

Jag gör mitt jobb och ställer mig en bit ifrån och väntar på nästa jobb. Totalt sett såg jag 3 ambulanser och nästan 10 polisbilar med majoritet civila Suvar.

Jag tyckte det va lite väl mycket insats för vad jag trodde var någon fest som utartat bland ungdomar men det måste nästan vara relaterat till det här.

Stämmer detta är det ju utländska BO
Citera
2020-08-25, 21:38
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Att ens ägna en tanke åt GMs oskuld idag, säger nog mycket om dig!

Jag håller med, fy fan vad sjukt att tycka synd om GM istället för BO. Vilken jävla käftsmäll för BO om han hade fått höra det, han har blivit misshandlad och torterad i timmar och så sitter någon jäkla idiot och tycker synd om gärningsmannen. Pinsamt land man bor i. Fy fan
Citera
2020-08-25, 21:42
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slisket
Inte nog med att dessa entreprenörer är nybyggare slask media glömde att berätta för läsarna att denna bög duo ägnat hela natten till våldta deras offer medans grov misshandel och tortyr pågick. borde vara en huvudrubrik kan ju tyckas?

bilder på bög våldtäkts duon
https://www.friatider.se/tva-begars-...r-pa-kyrkogard

Jag ser bara en bild på kurdsvinet. Den andra skithögen syns inte i din länk.
Citera
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theresamay2018
Fast det är inga kurder. Det verkar vara två somalier. Om det nu spelar roll. Två äckliga idioter som förmodligen inte representativa på något sätt.
Hur tycker du det 'verkar' vara det, efter alla poster i denna tråd om vilka de är?
Citat:
Båda de misstänkta gärningsmännen är kända av polisen sedan tidigare men det är oklart vilken relation de har till sina offer

Den ene förövaren är en 21-årig man, född i Iran, som kom till Sverige som barn 2009. Han är sedan dess dömd för upprepad brottslighet i Sverige. Så sent som förra månaden dömdes han till ett och ett halvt års fängelse för mordbrand för att i december förra året ha tänt eld på sportbilar som stod uppställda i Gustavsberg på Värmdö öster om Stockholm. Han är tidigare även dömd för bland annat stöld, olovlig körning, rattfylleri och ringa narkotikabrott. Det är i nuläget oklart varför han befunnit sig på fri fot eftersom han enligt senaste domen mot honom ska sitta i fängelse.

Den andre förövaren är 18 år gammal, son till invandrare från Tunisien, och har även han varit föremål för rättsväsendets insatser. Bland annat omhändertogs han som 12-åring enligt lagen om vård av unga (LVU) samt dömdes i mars förra året för försök till stöld.
En iranier och en arab, noll somalier.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Till och med kärringarna som röstar på Mp, V eller C måste väl börja känna att situationen i landet är på väg att spåra ur fullständigt nu, eller?

Barn torteras och våldtas av individer som beter sig som ockupationssoldater. Även "generösa" svenskar måste väl förstå värdet av att kunna hålla gränsen mot denna typ av människor.

Det här som hänt ändrar inte någonting på dem.

För att det ska hända något i deras hjärnor måste dessa brott uppmärksammas i detalj och återkommande.

Propagandan är återkommande varje dag, år ut och år in. De förblir som de är.
Citera
2020-08-25, 21:43
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Stämmer detta är det ju utländska BO

Eller adopterade BO. Eller så var ansiktet så uppsvullet att det såg ut så.

Enligt Grusjavoj, som ska vara nära vän till ett av BO, är de svenska. Vilket inte motsäger det jag nämnde ovan.
Citera
Medlem
Qassams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellskottagott
Sjukt tröttsamt med folk som inte ids läsa hela tråden och ställer samma frågor som redan besvarats hundra gånger, så här kommer en kort sammanfattning samt egna slutsatser: GM har utländsk härkomst, en är född i Sverige, en ( den äldre) inte. Båda har dock svenskt medborgarskap och kan således inte få utvisning som straffpåföljd. Att orera om det är alltså helt meningslöst. BO verkar vara etniskt svenska (vad det nu betyder och har för betydelse) och från ordnade förhållanden. GM och BO skall vara för varandra okända. Det FINNS en möjlighet att BO skulle träffa GM för att köpa droger, men detta är inte belagt. Det rättfärdigar inte heller på något sätt det som sedan sker. BO har utsatts för våld och förnedring där även något som rubriceras som våldtäkt har ingått, exakt hur det sistnämnda gått till har inte framgått. Att BO borde kunnat värja sig är otänkbart i en dylik situation, så att påstå det är bara att ytterligare förnedra redan utsatta. Ge mao fan i det. GM var med största sannolikhet drogpåverkade, då tillvägagångssätt och tidsrymd, samt bakgrund, tyder starkt på detta. Så, kan någon som faktiskt vet mer om fallet skriva något nu?

Bör kanske tilläggas att en del är fel här, i alla fall enligt AB. BO skulle inte köpa droger. Det som föranledde skiten är att GM försökte starta bråk. Var ett visst efterblivet troll som ville leda in tråden på det spåret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Hur tycker du det 'verkar' vara det, efter alla poster i denna tråd om vilka de är?

En iranier och en arab, noll somalier.
Det stämmer inte. Det verkar vara två tungt kriminella somalier.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
"Född 1999" och från Iran pekar ju på hazar. Afghan alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Om det är en ensamkommande du tänker på så har dem oftast inte svensk medborgarskap. Dem har tillfälligt uppehållstillstånd eller permanent uppehållstillstånd. Så gm kan vara iranier också. Dem har ju ändå begått Sveriges värsta brott. Som t ex bränna ner en diskotek i Göteborg år 98 och ta livet av 63 människor.
Juste Bandidos ledaren Mehdi Seyyed är också iranier (persier).

Han är förmodligen en kurd:

(FB) Solna: Pojkar kidnappades och misshandlades grovt på kyrkogård (2020-08-23)

På familjens YouTube-kanal finns det en mängd videos kopplade till kurder/Kurdistan och den yngsta pojken dansar i en kurdisk folkdräkt, i en av videona.
Citera
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menstruation
Missbruk, kriminalitet, LVU och psykisk ohälsa. Bara jag som tycker synd om GM och deras uppväxt? Utan att alls ha någon direkt insyn i deras barndom kan jag som alla andra dra slutsatsen att föräldrarnas roll att uppfostra deras barn ej har varit fullgod.
Det får vi verkligen hoppas ...
Eller var ditt inlägg ironi? Poes lag gör det svårt att veta ...
Citera
2020-08-25, 21:44
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theresamay2018
Det stämmer inte. Det verkar vara två tungt kriminella somalier.
Som vi brukar säga här, källa?
Citera
2020-08-25, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Som vi brukar säga här, källa?
En bekant som är insatt i detaljerna. Jag har tyvärr inga bevis men det lär ni få se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in