Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-27, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Ja i "high profile" cases brukar väl sånt skyndas på av rättsväsende?

Jag fruktar allmänhetens reaktion när förövarna döms till skyddstillsyn.

Kommer inte hända ett skit ens om de så släpps ut som fria. Annat än möjligen att dom får lite skattepengar att köpa knark och vapen för.
Gränsen passerades redan för 10 år sedan och allmänheten är så mätt att detta är glömt om några veckor.
Citera
2020-08-27, 23:49
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Ja i "high profile" cases brukar väl sånt skyndas på av rättsväsende?

Jag fruktar allmänhetens reaktion när förövarna döms till skyddstillsyn.
Kommer inte hända. Bara människorov kan ge livstid. Sen tillkommer en hel del annat.
Citera
2020-08-27, 23:50
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men till och med åklagaren vägrar ju att kalla det förnedringsrån. Undrar vem som ska vakna.

Nå, jag hänger fortfarande upp mig på att åklagaren inte begärde yppandeförbud vid häktningen. Är det meningen att det ska surras och svamlas en massa om detta? Att det ska läckas till höger och vänster från "poliskällor" och diverse troll. Han vill inte heller kalla det tortyr. Jag undrar när han säger något om våldtäkt. Det har ju kallats "våldtäktsrån" i åtminstone AB.

Det är väl inget konstigt att åklagaren inte vill använda ickejuridiska begrepp och svamla om "förnedringsrån" och "tortyr" med media? Han har ju häktat dem för våldtäkt bland annat. Grov misshandel också.
Häktningsframställan finns ju länkad på sida 91 i tråden.

Det har blivit städat i tråden. Sida 90 ligger länkarna på.
Senast redigerad av Dumdryg 2020-08-27 kl. 23:55.
Citera
2020-08-27, 23:51
Medlem
Finns inget rimligt straff förutom livstid alternativt dödsstraff för de brotten som skedde på kyrkogården.

Nu är det tyvärr inte så det ser ut utan dessa djur är ute i samhället om ett par år igen.
Ute för att förstöra fler svenska pojkars liv.

Bestialisk tortyr måste dömas stenhårt. Det finns absolut ingen rimlighet att de som gjort dessa brott ska få gå fritt på våra gator.
Citera
2020-08-27, 23:51
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag gissar att det handlade om en redan grävd grav och inget de spadade upp där och då ...
Spaden är också en trådsanning. Åklagaren har bekräftat att båda pojkarna har fått ett knivhugg i benen. "De har också utsatts för annat våld", är allt som nämnts i övrigt från det hållet.
Citera
2020-08-27, 23:56
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Spaden är också en trådsanning. Åklagaren har bekräftat att båda pojkarna har fått ett knivhugg i benen. "De har också utsatts för annat våld", är allt som nämnts i övrigt från det hållet.
Och vad grävde de då gropen med? Eller är det oxå en trådsanning?
Citera
Bannlyst
Citat:

Har för mig att jag läste om spaden i någon av medierna som tog upp detta, vilket iförig inte gör det till en sanning, men inte heller en trådsanning.
Citera
Medlem
I ett normalt land hade naturligtvis dessa patrask fängslats 30-40 år och utvisats. Här lär det i gynnsamma fall bli frågan om 2-3 års fängelse effektiv tid, troligen mindre.

Ser faktiskt inget omoraliskt om offren tillsammans med vänner utmätte straffet själva retroaktivt. Det är ju egentligen inte alls önskvärt, men i ett läge där staten så tydligt står på de kriminellas sida (förutsatt att dom är invandrare) är en sådan sak begripligt.
Tyvärr tror jag inte något kommer hända, utan gärningsmännen får stanna och detta brott blir i praktiken en fribiljett till bidrag resten av livet.
Betalt av oss skötsamma.
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Kommer jag ihåg rätt när jag tror mig läst att någon av GM släkt gick läkarutbildning ?

Var isf ?
Citera
2020-08-27, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Kommer jag ihåg rätt när jag tror mig läst att någon av GM släkt gick läkarutbildning ?

Var isf ?

Stod tidigt in i tråden, en användare som hävdade sig känna den yngre gärningsmannens familj, 18 åringen. Enligt denna ska han ha en syster som jobbar på Karolinska.

Den äldre gärningsmannens pappa Sherko Jahani , är en självutnämnd "Human Rights Activist", tycks vara en som vilja lösa alla världens problem, men inte de som växer fram i hans eget hem.

Här är en länk till ett av hans projekt, skriv gärna en passande kommentar och lämna en dislike.
https://www.youtube.com/watch?v=r8-PDjsV5Ss&t=7s
Senast redigerad av ArrigoSacchi 2020-08-28 kl. 00:07.
Citera
2020-08-28, 00:00
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle

Var isf ?

Nej, någon som påstod sig känna Västra skogen-familjen skrev att systern gick medicinsk utbildning på Karolinska. Kan vara allt från undersköterska till apotekare eller medicinsk forskning. Behöver inte vara läkare.
Citera
2020-08-28, 00:01
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Omöjligt att söka på Aftonbladet efter texter men hittade den via bildsök på nätet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...aka-pa-agendan

Texten avslutas med att förövarna har hängts ut av media som inte har någon pressetik.
Ähum, vad pratar du om? Texten avslutas med en känga åt Flashback typ, och att en kompis till den 18-årige MGM ropade "Du får ett brev imorgon, bror".
Ingenting om någon pappa som cyklat omkring och letat efter BO, vilket var vad som efterfrågades.
Däremot fanns en kortare notering angående förnedringsrån i artikeln, vilka var på tapeten innan pandemin bröt ut.
Citat:
Svenska Dagbladet ringde ambitiöst runt till polisdistrikten och lyssnade på polischefer, som sa att de inte hade märkt någon ökning av den brottskategorin alls och som påpekade att i den mån fenomenet existerade så var det mycket ovanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in