Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-28, 12:22
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Är det någon som förstår kopplingen mellan BO och GM. Är direktören BO far?

https://www.friatider.se/aklagarens-...a-lejdes-brott
Jag kommer inte in bakom betalväggen. Om du vet vad dom står i artikeln skulle du väl kunna briefa oss andra - gärna med relevamta citat?
Citera
2020-08-28, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Skitsnack från början till slut.
De största offren är svenskarna som väljs ut som offer av de rasistiska invandrarmännen. Det är oftast unga eller väldigt gamla svenskar som inte kan freda sig. Att bli kallad blatte en eller två gånger på högstadiet är inte lika allvarligt som att få hälsenorna avskurna och bli analt våldtagen samt torterad i 9 timmar och 36 minuter.

Håller med dig. Och det var ju för fan precis det jag skrev din kortstubinade fårskalle.

Men vi talar för fan inte om att bli kallad neger. Ingen halvsvensk eller adopterad har nånsin brytt sig om att bli kallad neger i skolan, eller pepparkaksgubbe. Däremot möts dom av en skenande rasism som får även mig att gråta. Du vet inte va du pratar om och dom har ingen röst. Vänstern talar för dom och får dom att se ut som idioter medan dom samtidigt förtrycker dessa grupper och behandlar dom med vad som kallas "låga förväntningarnas rasism". Det är det jag menar.

Dessa personer kan förklara vad RIKTIG rasism är. Och inte det vänstern får att se ut som rasism. Som inte är rasism utan helt jävla enkelt sunt förnuft som varenda en av dessa personer står bakom!

Vita svenskar är självklart stora offer för det som händer. Och starka motreaktioner från medborgargradet mot allt jävla slödder vi släppt in är på sin plats. Jag bara påpekade att det även finns en grupp som SER UT som utlänningar men känner sig och är i princip svenskar. Dessa blir trakkaserade av ALLA grupper i samhället. Av invandrarna för att dom ser dom som svenskar. Och av svenskar för att svenskar är förbannade på "packet" av skitinvandrare vi tagit in.

Jag tycker bara det är synd att dessa personer bildlikt talat offras i polariseringen som uppstår när kriget bryter ut mellan invandrare och svenskar. Däremot förstår jag varför det blir så och varför alla vita svenskar MÅSTE stå upp mot alla som ser utländska ut. Det är där vi är.
Citera
2020-08-28, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Lika sjukt åt båda hållen.
Men nej jag tror inte det hade blivit minnesstunder osv. Det är inte som på 90-talet längre.

Se på svenska killen som gick in och höll ihjäl random invandrarbarn och lärare i trollhätten med ett svärd. Det där tystades ner snabbt i eftrerhand och ingen pratar nånsin om det igen.
Det var likvärdigt med vad brevik gjorde i Norge på många sätt om än mer småskaligt.

Stefan Lövfen själv åkte ner till Trollhättan, därtill gjorde SVT nyligen en dokumentär om Anton Lundin. Nog för att vi får ha respekt för alla perspektiv ditt som mitt. Mitt perspektiv på detta är att våld mot svenskar systematiskt tystas ner, medans det motsatta blåses up bortom proportion.
Citera
2020-08-28, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag kommer inte in bakom betalväggen. Om du vet vad dom står i artikeln skulle du väl kunna briefa oss andra - gärna med relevamta citat?

Läs den FUP som handlar om mordbranden. En hyfsat välavlönad men skuldsatt libanes lejde två killar (21-åringen och en till). Dock höll inte kopplingen i rätten och libanesen blev frikänd.
Citera
2020-08-28, 12:31
Medlem
Rammsbergs avatar
Denna sorgliga och osedvanligt grymma händelse tycks redan ha sopats under mattan av vanlig media. Fanns en viss förhoppning om uppföljning med intervjuer av och debatter med politiker, polis mfl. Men nu är det locket på, vilket aldrig hade varit fallet om det varit invandrarpojkar som utsatts av vita svenskar. Det sistnämnda skulle förstås aldrig inträffa, då svenskar inte gör någonting så utstuderat grymt.

Nu var det förvisso inte en fritös som fattade eld i en moské denna gång, men har Löfven ens kommenterat kyrkogårdshändelsen.
Citera
2020-08-28, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Denna sorgliga och osedvanligt grymma händelse tycks redan ha sopats under mattan av vanlig media. Fanns en viss förhoppning om uppföljning med intervjuer av och debatter med politiker, polis mfl. Men nu är det locket på, vilket aldrig hade varit fallet om det varit invandrarpojkar som utsatts av vita svenskar. Det sistnämnda skulle förstås aldrig inträffa, då svenskar inte gör någonting så utstuderat grymt.

Nu var det förvisso inte en fritös som fattade eld i en moské denna gång, men har Löfven ens kommenterat kyrkogårdshändelsen.

Nej det sopas jävligt hårt. De kör även mattorna till tvätten och tvättar golvet
Detta får inte hända för det gynnar inte deras agenda.
Hade hoppats på det du skrev också. Men igår fick jag scrolla ner längst ner på Aftonbladet för att hitta artikeln.
Citera
2020-08-28, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Tankefelet många gör är att de tror att lejonparten blir rasistiska pga. ondska eller elakhet.
Har i princip aldrig sett någon vara "rasistisk" mot japaner eller thailändare i Sverige, men väl mot de folkgrupper som i princip består genomgående av rent slödder. Skit ska beskrivas som skit.

Vet många adopterade och andra som är halvsvenska som får skit du inte kan föreställa dig.
Dom blir inte knivhuggna kanske, men det är vidrig skit som gjort mig så jävla arg och ledsen, och jag har sett det med egna ögon själv. Jag tror att dessa personer blir en tillgänglig hat-symbol för vita svenska som vill demonstrera sin missnöjdhet med samhällssituationen.

Men framförallt ska vi inte glömm att rasism alltid funnits. Det är bara att det nu normaliserats men ingen svensk är så nära probleminvandrarna så då blir det dessa som åker på det istället. Inget att jämföra med brotten som probleminvandrarna begår, men det är för fan inte det jag säger heller.

Rasism är dock generellt sätt INTE att kalla någon jävla neger, babbe eller pepparkaksgubbe. Det är bara det vänstern säger, för att dom ska kunna fortsätta med sin egen äkta rasism i skymundan.

Hela min poäng är dock att vi nu är i ett akut läge där polariseringen blir total. Prio ETT är helt klart att få ut allt pack omedelbart.
Citera
2020-08-28, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Stefan Lövfen själv åkte ner till Trollhättan, därtill gjorde SVT nyligen en dokumentär om Anton Lundin. Nog för att vi får ha respekt för alla perspektiv ditt som mitt. Mitt perspektiv på detta är att våld mot svenskar systematiskt tystas ner, medans det motsatta blåses up bortom proportion.

Det stämmer onekligen. Jag menar dock att jag inte tror att någon minnestund skulle hållts idag om detta fruktansvärda dåd var omvänt heller. Bara sedan ett år tillbaka har läget förändrats.

Se på hur Wilmas mördare hånas i media nu. Även om det inte går att ge den personen nog så kraftigt straff. Det börjar bli alltmer okej även i media att hänga ut och synligöra probleminvandrarna och deras jävelskap. Det är min känsla.

Sedan finns svenskars passiva agressivitet mot skötsamma invandrare som helt och hållet legitimiserats nu. Människor drar alla över en kam baserat på utseende, särskilt om dom tjänar på det själva såsom på ett kontor eller i ett grannskap, och nattklubbar ska vi inte tala om hur mycket skit skötsamma invandrare får där av vita svenskar. INTE alla, men det är numera helt okej. Som att dom överhuvudtaget har något att göra med vad fucking rainfeldt och company tagit för beslut under 10-talet.
Citera
2020-08-28, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Det stämmer onekligen. Jag menar dock att jag inte tror att någon minnestund skulle hållts idag om detta fruktansvärda dåd var omvänt heller. Bara sedan ett år tillbaka har läget förändrats.

Se på hur Wilmas mördare hånas i media nu. Även om det inte går att ge den personen nog så kraftigt straff. Det börjar bli alltmer okej även i media att hänga ut och synligöra probleminvandrarna och deras jävelskap. Det är min känsla.

Sedan finns svenskars passiva agressivitet mot skötsamma invandrare som helt och hållet legitimiserats nu. Människor drar alla över en kam baserat på utseende, särskilt om dom tjänar på det själva såsom på ett kontor eller i ett grannskap, och nattklubbar ska vi inte tala om hur mycket skit skötsamma invandrare får där av vita svenskar. INTE alla, men det är numera helt okej. Som att dom överhuvudtaget har något att göra med vad fucking rainfeldt och company tagit för beslut under 10-talet.

Där ger jag dig en poäng, invandrare som Hanif Bali tex, skall inte behöva få skit för detta. Jag tror inte att hudfärgen är problemet, jag tror att islam och dess vilja att dominera samhällen är problemet.
Citera
2020-08-28, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Kanske detta är en rimlig och anständig hålling till detta fall:

- Det är ett fruktansvärt vidrigt övergrepp, hemskt på alla sätt, och man lider verkligen med BO

- Det är begånget av invandrarungdomar som talar arabiska

- Invandrarungdomar från mellanöstern verkar vara grovt överrepresenterade i denna typ av brott

- Även om gruppen är överrepresenterad med en faktor 10 eller mer, så är det bara en extremt liten andel av invandrarungdomarna som på något sätt stödjer denna typ av handling

- Att ge sig på GM's familjer är lågt och oanständigt

Något fel i dessa punkter?
Att "Ge sig på" familjerna är knappast rätt. Men jag har läst andra liknande fall där journalister sökt upp föräldrarna som har fått kommentera det hela. Om jag säger så: Hade jag en tonåring som bar sig åt som de här svinen skulle jag känna ansvar. Man kan åtminstone fråga föräldrarna om de har lust att ställa upp med sin bild i tidningen? Skulle vara ett ansvarsfullt agerande, och det skulle svida en hel del hos de av svinen som inte är totalt förhärdade. Där någonstans kanske.

Förutom att även en liten grupp kan ställa till med mycket. Skäl nog att strypa inflödet utifrån och ta seriösa tag med att stävja detta. Se det som så här : Det här märks i andra länder. Kommer andra länder bli mer benägna att ta emot flyktingar eller invandrare då man läser om händelser som denna? Tonårspojkar med utländsk, främst arabisk bakgrund måste fås att ta ett rejält steg mot något betydligt mer skötsamt än vad som nu tycks gälla!
Citera
2020-08-28, 13:28
Medlem
173 sidor av OCD. Orka. Vilken etnicitet på MGM och BO?
Citera
2020-08-28, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Casiquiare
173 sidor av OCD. Orka. Vilken etnicitet på MGM och BO?

MGM Iranier och Tunisier, BO svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in