Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-28, 20:08
Medlem
OvissFramtids avatar
Är det Löfvéns kelungar som varit i farten igen? Är det därför vanlig media håller fullständigt käften om detta fallet?

Vill någon ta sig tid att sammanfatta vad som hänt? Låter riktigt sjukt.
Citera
2020-08-28, 20:12
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tror inte jag har några PKpolare faktiskt.
Dock kan det ibland vara svårt att förstå uppsåtet med att begå ett brott som detta.

Troligen var det en kul grej; GM njuter av att sadistiskt tortera sina offer.
Citera
2020-08-28, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du missade nog min poäng.

De som kontaktat familjen beskriver du så här: "grottmänniskor", "IQ som ett skånskt trash", "jävla avskräden" och "slödder".

Några motsvarande fördömande och nedsättande ord om GM i det aktuella fallet har du däremot inte använt.

Jag avvaktar med omdömena tills fällande dom eller en FU landat. Men på uppgifterna som ligger i dagsläget förstår jag att dom här misstänkta är sjuka i huvudet på något sätt. Hjälper det dig om jag avlägger min åsikt om gärningsmännen i fråga? Att inledningsvis sitta och yttra sig i hat och och om dödsstraff och rena uppviglande ligger inte i mitt intresse. Jag har is i magen och inväntar mer information och låter mig inte styras av några hoppackade hypoteser. Är det något man vet är att mycket ändras under resans gång när det gäller AB&K. Trådsanningar och annat spekulativt tar jag inte in öht. Mycket kräver betydligt fler svar i detta ärende.
Citera
2020-08-28, 20:13
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Tycker det är ironiskt, det hela. Att hota en familj för vad deras son har gjort, är ju rena klan-mentaliteten. Lite Afghanistan över det beteendet.

Det är den mentalitet svenskarna måste anamma i det mångkulturella samhället, annars blir vi överkörda.
Citera
2020-08-28, 20:13
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Är det Löfvéns kelungar som varit i farten igen? Är det därför vanlig media håller fullständigt käften om detta fallet?

Vill någon ta sig tid att sammanfatta vad som hänt? Låter riktigt sjukt.
Det är inga medier som håller käften om detta. T.o.m. äkta vänstermedia skriver om det. Lyft bort den sten du ligger under så kan du se själv.
Citera
2020-08-28, 20:15
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Eller hur. Flashback har spårat ur. Jag förstår upprördheten över kaoset här i Sverige, och orsaken till att det blivit såhär är att pk-isterna stuckit huvudet i sanden för länge. Så antingen är det extremhögern åt ena hållet som gäller eller så är det vansinnes-extrem-vänsterblivna som gäller.
Vi har ett ganska grov brott här. Något som Sverige knappast har sett tidigare, överhuvudtaget. Kan inte tänka mig i att Sveriges hela historia vi har något liknande. Det är fog för lite andra åsikter än mellanmjölk.

Och vänstern kommer inte att bry sig kring detta. Det är män som torterar.
Citera
2020-08-28, 20:17
Medlem
Orten19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Aftonbladet vinklar som vanligt och skriver att sonen hängts ut på nätet av "högerextremister". Det är vanliga svenssons här på Flashback som är asförbannade, inga NMR-medlemmar.

Helt sjukt, mainstream media visar verkligen sitt rätta vänster-ansikte. Hur fan har man mage att kalla oss vanliga svenssons högerextremister bara för att vi blir förbannade över en sån här händelse. Att hota familjen är inget jag skriver under på men vad fan har högerextremism med detta att göra??

Aftonbladet och Expressen är ett grovt hot mot demokratin och yttrandefriheten, det lilla som finns kvar. Och vi tvingas betala för detta via skattesedeln? Nu måste fan Sverige förändras från grunden annars är det inte värt att bo kvar i det här skitlandet.

Tycker inte man ska hota familjen eftersom gärningsmännen är relativt vuxna och ansvara för sina egna handlingar
Senast redigerad av Orten19 2020-08-28 kl. 20:19.
Citera
2020-08-28, 20:18
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
De "andra" medierna darrar säkert ända ner i knävecken (obs ! ironi). Detta ska därtill komma från en blaska som är, tror jag, den absolut mest fällda i Sverige för just "bristande pressetik" och liknande.

För att även beröra ämnet i tråden så blir det här fallet mer och mer omfattande, underligt, vridet ju längre tiden går. Misshandel, tortyr, delvis levande begravda och nu senast såg jag en uppgift om att gärningsmännen skulle ha gjort detta i egenskap av någon slags torpeder på uppdrag åt en annan person. Allt låter som handlingen till en svensk kriminal-thriller. Men som det heter: "Verkligheten överträffar dikten".

Håller med dig om att detta är ett kriminaldrama som vid rättegången kommer att få stor uppmärksamhet. Vi kommer nog inte att få veta så mycket mer innan rättegången vilken i sig blir bakom lyckta dörrar.
FUP:en blir väl också till viss del hemligstämplad, till och med kanske helt.
Citera
2020-08-28, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det är inga medier som håller käften om detta. T.o.m. äkta vänstermedia skriver om det. Lyft bort den sten du ligger under så kan du se själv.
Jo, men hur dom rapporterar sen.. Det borde vara värsta uppståndelsen angående detta.. Det borde vara kravaller... Men fokus ligger mer allt som oftast på någon svart kriminell i usa som blivit skjuten av amerikansk polis.
Citera
2020-08-28, 20:19
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag avvaktar med omdömena tills fällande dom eller en FU landat. Men på uppgifterna som ligger i dagsläget förstår jag att dom här misstänkta är sjuka i huvudet på något sätt. Hjälper det dig om jag avlägger min åsikt om gärningsmännen i fråga? Att inledningsvis sitta och yttra sig i hat och och om dödsstraff och rena uppviglande ligger inte i mitt intresse. Jag har is i magen och inväntar mer information och låter mig inte styras av några hoppackade hypoteser. Är det något man vet är att mycket ändras under resans gång när det gäller AB&K. Trådsanningar och annat spekulativt tar jag inte in öht. Mycket kräver betydligt fler svar i detta ärende.

Så varför har du inte "is i magen", när pappan påstår att familjen kontaktats?

Där strösslar du omgående med fördömanden och nedsättande tillmälen såsom "grottmänniskor", "IQ som ett skånskt trash", "jävla avskräden" och "slödder" - utan ngn fällande dom eller en FU... det kanske inte ens finns en anmälan.
Citera
2020-08-28, 20:24
Medlem
Mindbusinesss avatar
Någon som vet vad detta handlar om? Låst artikel.
” Åklagarens misstanke: 21-åring bakom tortyr på kyrkogård i Solna lejdes för brott”
https://www.friatider.se/aklagarens-...a-lejdes-brott
Citera
2020-08-28, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Så varför har du inte "is i magen", när pappan påstår att familjen kontaktats?

Där strösslar du omgående med fördömanden och nedsättande tillmälen såsom "grottmänniskor", "IQ som ett skånskt trash", "jävla avskräden" och "slödder" - utan ngn fällande dom eller en FU... det kanske inte ens finns en anmälan.

För att det är osmakligare att hota oskyldiga människor givetvis. Det är trash, IQ slödder som önskar livet av små barn som följd av uppviglande av extremister. Betydligt farligare i dag än tidigare dessutom enligt SÄPO. Så har vi då häktet och domstol som tar hand om dom här notera misstänkta personerna. Det är vanligt att när hatsvansen drar igång med hot mot oskyldiga där man drar in hela familjer. Det är betydligt farligare också än när rättsväsendet tar hand om lagstiftningen och straffpåföljden. Mina omdömen ligger fast även om du är kränkt av mina yttringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in