Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-27, 11:06
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Det står i Aftonbladet.

Det känns som att det kanske i så fall ligger mer bakom än vi vetat. Till exempel att de kanske köpt knark förut. Kanske att de ville ha pengar för en gammal knarkskuld. Kanske att de i samband med nekandet också förolämpat dom. Eller en kombination av ovanstående...
Herre Gud, jag har blivit erbjuden att köpa knark ett otal gånger. Jag har aldrig köpt knark. Och jag har definitivt inte blivit torterad och/eller våldtagen av två inavlade blattar.

Vi talar om två höga importerade troglodyter vars reptilhjärnor under drogruset fick dem att utagera sina perversa sexuella fantasier.
Citera
2020-08-27, 11:07
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
I en Aftonbladetartikel stod det att polisen arbetade utifrån teorin, att pojkarna erbjudits att köpa knark men avböjt. Om detta var motivet till dådet är däremot oklart. Sedan hade AB egna poliskällor som viskade att GM tagit kontakt med BO för att mucka gräl.
Ingenstans står det något om förspelet till det hela, att BO kom från ett kalas, att de haft kontakt med sina föräldrar, att pappan polisanmält "försvinnandet" och själv letat efter dem. Allt det är tråduppgifter, liksom att BO skulle vara svenskar.
Angående ev. koppling mellan dem står det så här i en tidig artikel

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ades-av-vittne

Och av allt som de utsatts för är väl bara knivhugg det som offentliggjorts. Inga avskurna hälsenor m.a.o. utan just knivhugg.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...r-pa-kyrkogard

Jag hittade nyss det här i en annan artikel i Aftonbladet:

Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet arbetar polisen utifrån teorin att offren var slumpmässigt utvalda. Det ska ännu inte finnas något tydligt motiv, men polisen ska ha fått information om att gärningsmännen försökt sälja narkotika till tonåringarna.

När pojkarna inte ville köpa knarket ska de ha tvingats in på kyrkogården – och hamnat i männens våld.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-i-en-jordgrop

Vi får hoppas, att det inte är från Flashback, som "polisen ska ha fått information om att gärningsmännen försökt sälja narkotika till tonåringarna".
Citera
2020-08-27, 11:09
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Har någon regeringsmedlem eller partiledare gjort ngt uttalande och fördömt våldet i det aktuella fallet?
De behöver mera på fötterna, t.ex. nåt hum om vad som egentligen har hänt. Men det kommer nog.
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Tog inte Kristersson upp detta imorse i tv-soffan?
Ja, han behöver inte mycket för att glappa med käften.
Citera
2020-08-27, 11:11
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohacs1521
Troligtvis var BO stått och tjafsat med misstänka GM i samband med att man ”tackade” nej till erbjudandet om narkotikaköp. Detta istället för att säga bara nej och gå därifrån. Oklart om de gjorde det pga moralisk övertygelse eller en rejäl fylla efter födelsedagsfesten.

Det verkar finnas en besatthet att spekulativt tillskriva BO ett agerande, som bidrar till att de blir utsatta för brottet.
Citera
2020-08-27, 11:11
Medlem
Så bägge gärningsmännen har svår ADHD. Sannolikt också antisocial personlighetsstörning. Gärningen är ju helt bisarr och sadistisk. Är det inte troligt att det kommer att bli en rättspsykiatrisk undersökning? Jag hoppas på sluten psykiatrisk tvångsvård med särskild utskrivningsprövning. Där kan de gott sitta resten av livet.
Citera
2020-08-27, 11:14
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Förra helgen misshandlades också 2 personer i stockholm när dom inte ville köpa knark

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...v--mitt-i-stan

Det står i AF att den ena killen drog ett bensvep på ett av offren, är det samma kampsportskille i farten tro? Plus att det är ju inte så där jättelångt mellan platserna.
Citera
2020-08-27, 11:14
Medlem
Mohacs1521s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det verkar finnas en besatthet att spekulativt tillskriva BO ett agerande, som bidrar till att de blir utsatta för brottet.

Självklart. Det gör man väl även under själva rättegången, för att få fram hela händelseförloppet?
Citera
2020-08-27, 11:15
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det här som du skrev om att offren inte var "svenskar" var ju faktiskt den första kvalitativt nya infon i denna tråd på många timmar.

Kan du utveckla det där lite mer? Vilka var offren egentligen? Du verkar ju känna till Solna/Västra Skogen väldigt väl - känner du kanske Amins syrra så bra att hon har gett dig lite info om vilka hennes brorsa gett sig på eller är det rykten som florerar i Västra Skogen?

Berätta gärna mer om du kan.

Det är ett fejkinlägg. Kanske av systern själv eller nån annan. GM sitter häktade och kan inte ha berättat nåt om offren för sina familjer eller kompisar.
Citera
2020-08-27, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det står i AF att den ena killen drog ett bensvep på ett av offren, är det samma kampsportskille i farten tro? Plus att det är ju inte så där jättelångt mellan platserna.

Bensvep kan vem som helst lära sig att få till på en okunnig på 10 min. Kampsportare tränar det för att lyckas på en annan Kampsportare..
Citera
2020-08-27, 11:23
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Fast myndigheterna har haft den ena i vård och på ungdomshem så föräldrarna där var borta redan då han var 12 år. Däremot den andra göken kan man givetvis undra vad för slödder till föräldrar det är.
Men staten som vårdare är inget vidare heller bevisligen. Visserligen psykisk ohälsa hos den unga misstänkte, men misslyckande från båda håll.
Vi snackar Solna stad och där satt Sharia-Fia förutom i tingsrätten även i socialnämnden. Inte undra på att det gått åt helvete.
Hoppas de nu har ordentliga nämndemän i Solna tingsrätt varje fall så dessa gynnare får ett riktigt straff, istället som vid det uppmärksammade misshandelsmålet härom året där GM friades.
Citat:
Tingsrätten anser att kvinnan borde ha vänt sig till makens familj, inte polisen, eftersom paret gifts enligt sharialag.
...
En av de som ville fria – centerpartisten Ebtisam Aldebe – har kandiderat till riksdagen och sagt att hon tycker att svenska lagar borde anpassas till muslimer som bor i Sverige. Hon har också förespråkat sharialagar i Sverige.

– Inga kommentarer. Vi får vänta på hovrättens dom, säger Ebtisam Aldebe, som nu sitter i socialnämnden i Solna stad.
https://www.expressen.se/nyheter/bro...-till-polisen/
Citera
2020-08-27, 11:31
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är ett fejkinlägg. Kanske av systern själv eller nån annan. GM sitter häktade och kan inte ha berättat nåt om offren för sina familjer eller kompisar.
BO kan nog själva bäst beskriva vilka de är. Så det kan komma därifrån också.
Citera
2020-08-27, 11:34
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Herre Gud, jag har blivit erbjuden att köpa knark ett otal gånger. Jag har aldrig köpt knark. Och jag har definitivt inte blivit torterad och/eller våldtagen av två inavlade blattar.

Vi talar om två höga importerade troglodyter vars reptilhjärnor under drogruset fick dem att utagera sina perversa sexuella fantasier.
Ja det är ju den mest troliga förklaringen förstås....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in