2020-08-28, 19:57
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyxer
Finns inga som helst ursäkter att hota brottslingars familjer.
Det är GM som utfört brottet INTE FAMILJEN och framförallt inte förskolebarn.
Jävla dumheter.

Det kan gå snett och åt helvetet för vilken jävla unge som helst när föräldrarna misslyckas så ska dom STRAFFAS , bort med straffrabatten.

detta är ju helt åt helvetet när vuxna? människor tycker det är ok straffa en hel familj.

Ifs verkar inte helt ovanligt det händer och jag kan för mitt liv inte begripa grejen...

Intressant veta hur ni skulle uppleva jot mot er ifa någon familjemedlem löper berserk..

Ingen ide svara mig inget jag kommer diskutera jag är bara helt jävla mållös.

Och de här två behöver både behandling och långa straff.. samt skicka dom till Iran... eller vart ifrån de nu kommer..

Eller hur. Flashback har spårat ur. Jag förstår upprördheten över kaoset här i Sverige, och orsaken till att det blivit såhär är att pk-isterna stuckit huvudet i sanden för länge. Så antingen är det extremhögern åt ena hållet som gäller eller så är det vansinnes-extrem-vänsterblivna som gäller.
Citera
2020-08-28, 19:57
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Det är väl klassiskt menabeteende. Som individ klarar dessa aldrig av att ta ett eget ansvar för när det händer något dåligt. Ständigt ursäkter, bortförklaringar osv... lite som bortskämda barn beter sig

Javisst. Sverige och det svenska samhället är inte anpassat för ”förhandlande kulturer” som endast lärt sig att kräva sin rätt
Citera
2020-08-28, 20:00
Medlem
Citat:
Jävla dumheter.

Det kan gå snett och åt helvetet för vilken jävla unge som helst när föräldrarna misslyckas så ska dom STRAFFAS , bort med straffrabatten.

detta är ju helt åt helvetet när vuxna? människor tycker det är ok straffa en hel familj.

Ifs verkar inte helt ovanligt det händer och jag kan för mitt liv inte begripa grejen...

Intressant veta hur ni skulle uppleva jot mot er ifa någon familjemedlem löper berserk..

Ingen ide svara mig inget jag kommer diskutera jag är bara helt jävla mållös.

Och de här två behöver både behandling och långa straff.. samt skicka dom till Iran... eller vart ifrån de nu kommer..

Tycker inte synd om hans föräldrar och tror inte ett skit på några hot mot förskolebarn.
Det ÄR deras ansvar, dom har inte förvaltat sin chans att starta om i ett nytt land överhuvudtaget.
För det första skaffar man inte fler barn än man har tid med, oansvarigt att bägge arbetar 10 timmar per dag då dom har barn öht och speciellt i förskoleålder.
Att uppfostra barn handlar för helvete inte bara om att ha koll på fritiden utan om vilka VÄRDERINGAR man lär ut. Att lära sina barn empati och respekt är ett aktivt arbete man gör från att de föds. Det startar redan i förskoleålder, man ser vilka föräldrar som är med sina små och visar hur man beter sig och inte. Vs dom som sitter på en bänk och låter barnen härja själva i sandlådan samtidigt som föräldrarna fikar och pratar med andra vuxna.
Den här pappan har inte brytt sig ett skit om att aktivt lära ut moral, han har ingen heder i att hans barn ska bli respektabla medborgare att vara stolta över.
Nej, dom är ”barn” som han inte har ansvar för eller kan hålla koll på. Barn gör sånt där.

Om folk på riktigt hotat föräldrarna så är väl det det enda språket dom förstår, själviska som dom är. Antagligen det enda språket gärningsmännen förstår också, då dom bara bryr sig om sin egen familj och skiter totalt i andra människor utanför klanen.
Citera
2020-08-28, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Tycker det är ironiskt, det hela. Att hota en familj för vad deras son har gjort, är ju rena klan-mentaliteten. Lite Afghanistan över det beteendet.

Enig, om dom är skyldiga hoppas jag på rejäla straff samt att man måste sluta gulla med dessa individer, att dock ge sig på familjen med hot är fan riktigt låg nivå, undrar fan om inte dessa individer vill att Sverige ska bli något MENA land trots allt, dom har ju samma mentalitet.
Citera
2020-08-28, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Tycker det är ironiskt, det hela. Att hota en familj för vad deras son har gjort, är ju rena klan-mentaliteten. Lite Afghanistan över det beteendet.
Jo, lite konstigt beteende är det ju, jag skulle aldrig gjort det, men kan ju inte påstå att jag tycker synd om pappan för att han hotas, han har ju ett ansvar i detta och han är man, lite får han tåla. Att ett småskolebarn blir hotat däremot känns ju helt koko.
Citera
2020-08-28, 20:03
Medlem
[quote=Browser|72745697]Vet vi det om svenska pojkarna? I denna tråden finns en uppgift om sönderslagna gatubarn? Och uppgifter om väluppfostrade svenska blonda pojkar? Så vilken av uppgifterna stämmer? Har det någon betydelse vilken etnicitet dom här brottsoffren har? Skiljer lagstiftningen på vi och dom?

Åtminstone den ena av dem svensk blond vet ej ngt om den andre..
Citera
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Jävla dumheter.

Du har fel. Dessa familjer har uppfostrat dessa horungar, man blir inte så här bara huxflux, familjen har en stor del i formandet av individerna, det är riktigt sjuka individer som format dessa två monster, kryllar av monsterblattar som är föräldrar och skapar nya monster, förorterna kryllar av samma sorts monster, föräldrar och barn. De ska ta på sig sitt förbannade ansvar inte komma med undanflykter, en man med heder hade lämnat landet. Det gör inte dessa äckelblattar, de har NOLL skam. Äpplet faller inte långt bort från trädet speciellt inte när det kommer till dessa inavelsvarelser.

Det här är något annat än någon som börjar knarka eller snattar på ICA, de här är monster här ska man givetvis gräva djupet i hela släkten, dessa människor ska givetvis ut ur landet, vi ska inte ha kvar såna här sjuka individer, de här är dessutom typiska muslimer. Grymheten är direkt hämtad från koranen.

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Eller hur. Flashback har spårat ur. Jag förstår upprördheten över kaoset här i Sverige, och orsaken till att det blivit såhär är att pk-isterna stuckit huvudet i sanden för länge. Så antingen är det extremhögern åt ena hållet som gäller eller så är det vansinnes-extrem-vänsterblivna som gäller.

Nej det är blattarna som spårat ur och alla ni mähän som tillåtit det gå så här jävla långt, du har ett stort ansvar i detta, du har mycket blod på dina händer, precis som de horungar till politiker du röstar på som centrist.
Senast redigerad av GTFO-Foreigner 2020-08-28 kl. 20:05.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Och där kom den obligatoriska bortförklaringen; "hamnat i fel sällskap".
Hur många gånger har man inte behövt höra just detta?
"Hamnat" - precis som det inte existerade något som heter en fri vilja.
Man gör ett aktivt val när man "hamnar" i någonting, i mindre bra sällskap eller vad fan som helst.
Har man således "hamnat i fel sällskap" så är det beroende på att man själv valt det.

Ja, vi ska göra vårt bästa för att försöka förstå lilla pappsingen, men det blir inte lätt.

Han är nog förlåten ganska snart har jag en bestämd misstanke om.
Det var ju bara några smutsiga små svennegrabbar som for illa, inte hela världen...
Nu var jag elak men det bjuder jag på.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-forlata-honom

Jag instämmer. Pappan säger att sonen är lättpåverkad, med innebörden att det är andras fel. I annan mening så frågar sig pappan hur han ska kunna påverka honom i rätt riktning. Ja är han så lättpåverkad som du påstår, i ett styck tidigare i artikeln så kan du väl påverka honom.

Den farsan snubblar ju rejält i sina bortförklaringar.
Citera
2020-08-28, 20:06
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullahiss
Var det så i Marocko också när de halshögg skandinaviskorna? Du underskattar hur vanligt det är med sadistisk tortyrnjutning hos det primitiva arabfolket. Du och dina PKpolare är vidriga.

Tror inte jag har några PKpolare faktiskt.
Dock kan det ibland vara svårt att förstå uppsåtet med att begå ett brott som detta.
Citera
2020-08-28, 20:07
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Innan 18 års ålder så ja, sen är dom myndiga. Alltså eget ansvar. Den ena blev tagen som 12 åring så där är det samhället som vårdat efter det. 21 åringen var myndig för 3 år sedan och innan 18 års ålder små brott. Givet är att alla föräldrar har ansvar att se till så sina barn kommer på rätt köl, men det inkluderar alla föräldrar inte bara dom här. Men som sagt vad är han 21 år och har eget ansvar. Att grottmänniskor ligger och ringer och hotar familjen är ju typiskt slödderfasoner och dessutom olagligt.

Du missade nog min poäng.

De som kontaktat familjen beskriver du så här: "grottmänniskor", "IQ som ett skånskt trash", "jävla avskräden" och "slödder".

Några motsvarande fördömande och nedsättande ord om GM i det aktuella fallet har du däremot inte använt.
Citera
2020-08-28, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviled
Är det lagligt att skriva brev till åklagare, nämndeman etc? Jag menar inte att skriva ett hotande brev men förklara att de är direkt skyldiga till brottet och att de har förstört två liv och om de har någon heder i kroppen borde de begå självmord osv.

Det är lagligt, att skriva till vem man vill och framföra synpunkter. Tyvärr är svensken för feg för att visa sitt missnöje med rättsväsendet.

Det du inte får göra är att komma med hot och personliga angrepp på någon som jobbar i rättsväsendet. För dessa personer är den minsta lilla kritik ett hot. Alltså skriv i allmänna ordalag om brottet och brottslingarna, brottsoffren och om hur du ser på saken som medborgare.
Citera
2020-08-28, 20:08
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postatallen
Är det 21 åringen eller 18 åringen som är tunisier?

18 åringen är Tunisier, 21 åringen Kurd från Iran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in