Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-28, 23:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Helvete vilken ful fan. Stackars jävel.
Fast rent objektivt är han ju inte ful.
Citera
2020-08-28, 23:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Om det är Amin den yngre vi talar om? (Jag har faktiskt inte klart för mig vems pappa som hört av sig till AB.?)
--- så har vi detta inlägg # 966
"Amin El Hani. Grova störningar går genom hela familjen. Det tillsammans med en bra blandning av de fulare sortens droger och alkohol på lördagskvällen i sällskap med en äldre likasinnad har resulterat i det som hänt. Rasistiskt motiv? Mycket sannolikt men det är långt från den enda faktorn. Han håller till i Hagalund och det är förmodligen där de hängt innan de gett sig iväg mot kyrkogården."

Dessutom finns ett tidigt inlägg, som jag letar febrilt efter, där postaren säger sig ha känt till Amin då de var små. Redan då visste alla att Amin hade det j-igt hemma; som barnen uppfattade det fick han smörj av mamman.
Kanske npgon annan kan hitta det inlägget?

Hursomhelst - att döma av pappren från soc i Solna, så tycks familjen varit rejält dysfunktionell.
Det är den äldres pappa som trätt fram i AB. - 21-åringens.
Citera
2020-08-28, 23:42
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du har ju helt missat vilken situation mamman har att reagera utifrån.

Och jo - svensson skyddar sina barn så in i helvete. Jag har jobbat inom kriminalvården och mött svensson. Har du det?

Det är synd om dig om du inte kan förstå vilka skilda positioner som BO:s föräldrar och GM:s föräldrar har.
Förhoppningsvis blir du också vuxen någon gång och kan vara lite mer nyanserad.

Du jobbar bara med att skriva inlägg på fb. Vilken situation som mamman har att reagera ifrån? Fan surrar du om människa. Du vet lika lite om föräldrarna som vi andra, så håll tyst.
Citera
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Om det är Amin den yngre vi talar om? (Jag har faktiskt inte klart för mig vems pappa som hört av sig till AB.?)
--- så har vi detta inlägg # 966
"Amin El Hani. Grova störningar går genom hela familjen. Det tillsammans med en bra blandning av de fulare sortens droger och alkohol på lördagskvällen i sällskap med en äldre likasinnad har resulterat i det som hänt. Rasistiskt motiv? Mycket sannolikt men det är långt från den enda faktorn. Han håller till i Hagalund och det är förmodligen där de hängt innan de gett sig iväg mot kyrkogården."

Dessutom finns ett tidigt inlägg, som jag letar febrilt efter, där postaren säger sig ha känt till Amin då de var små. Redan då visste alla att Amin hade det j-igt hemma; som barnen uppfattade det fick han smörj av mamman.
Kanske npgon annan kan hitta det inlägget?

Hursomhelst - att döma av pappren från soc i Solna, så tycks familjen varit rejält dysfunktionell.
Det är 21-åringens pappa som ringt Aftonbladet. Den familjen är månne något mindre dysfunktionell.
Citera
Medlem
Vad fan snackar du om?
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Men nu var det soc vi diskutera inte polisen.
Citera
2020-08-28, 23:43
Medlem
Nej det är det inte
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det är 21-åringens pappa som ringt Aftonbladet. Den familjen är månne något mindre dysfunktionell.
Citera
2020-08-28, 23:45
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om han hade gått hem istället för att begå brott så hade det inte hänt - så jag förstår hennes resonemang absolut.
Om han är oskyldigt anklagad så hade det inte heller hänt om han hade gått hem när det var sagt.

Hon har mer rätt än du i sitt resonemang och vart hon riktar sin ilska mot honom.

Mamman kanske skulle ha upplyst sin son om att man inte skall begå brottslighet oavsett om man är sent ute eller inte. Vad jag förstår är detta mannen som var dömd för mordbranden, eller?
Hon förlät ju honom i så fall för detta......
Citera
2020-08-28, 23:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du jobbar bara med att skriva inlägg på fb. Vilken situation som mamman har att reagera ifrån? Fan surrar du om människa. Du vet lika lite om föräldrarna som vi andra, så håll tyst.
Mammans utgångspunkt är EFTER han anhållits.

Hade han inte svikit hennes förtroende och kommit hem så hade:

1 han inte orsakat dem denna sorg om han är oskyldig

2 inte kunnat begå brotten om han är skyldig

Att han inte passade tiden är således upprinnelsen till olycka för henne oavsett vilket scenario som är sant.

Hon säger dessutom att om han är skyldig så vill hon inte prata med honom förrän han erkänt och bett de drabbade om ursäkt.

Hon reagerar mycket sundare och mer adekvat än de flesta anhöriga till grova våldsbrottslingar.
Citera
2020-08-28, 23:47
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagggavulin
Nej det är det inte
Jo, det är 21-åringens pappa.
Citat:
Sonen har tidigare dömts för bland annat mordbrand
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-forlata-honom
Citera
2020-08-28, 23:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Mamman kanske skulle ha upplyst sin son om att man inte skall begå brottslighet oavsett om man är sent ute eller inte. Vad jag förstår är detta mannen som var dömd för mordbranden, eller?
Vad får dig att tro att hon inte försökt prata med sin son om hans tidigare brott?

Det kan inte vara något i artikeln i alla fall, för pappan berättar ju att de kunde styra honom hyfsat tills han fyllde arton.

Var har du fått uppgiften att hon förlåtit honom för mordbranden?
Länka gärna .. för du fantiserar väl inte bara?
Citera
2020-08-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
För dig kanske det är extremt svårt medan andra har lättare för sig att se brottsoffer och misstänkta gärningsmän i fallet. Däremot så brukar inte gärningsmännens familjer hotas som i detta fallet och definitivt inte små barn i familjerna. Så nu kanske även du vet vilka som sitter häktade i alla fall och om inte kan du alltid titta på häktningsprotokollet. Men du att olaga hota någon innebär faktiskt att familjen är målsägande och i princip BO . Svårt kanske då din trångsynthet hade insett det om det rört en svensk familj. Den som inbillar sig att lagen skiljer på personer i Sverige har missat en betydlig stor del av rättsapparaten.

Det skitfarsan kör är ett trick som är vanligt. Gärningsmannen blir offer. Nu tror inte jag att någon hotat denna familj. Har de gjort en polisanmälan? Hi. Hi.

Soc. borde nu granska denna familj med extra resurser och omhänderta den 3-åring, som det påstås blivit hotad, så att han inte blir som sin äldre bror. Jag tror inte brottslighet är genetiskt. Det är enligt läroböckerna i vår tid, den sociala miljön som orsakar kriminalitet och skapar sexualsadister. Risken är stor att de andra barnen blir kriminella i den hemmiljön.
Citera
2020-08-28, 23:50
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG

Helt sant. Är han bra uppfostrad så ska han inte behöva upplysas om sånt heller.. Om man hängt med så ser man till 90% av fallen att föräldrarna misslyckats rejält. Då det handlat om våldtäkter, mord osv. Antingen är dom knarkare, eller så är dom kriminella själva. En ytterst liten del är helt normala föräldrar. Så man kan börja förstå vilket håll det lutar åt i det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in