Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Mammans utgångspunkt är EFTER han anhållits.
Hade han inte svikit hennes förtroende och kommit hem så hade:
1 han inte orsakat dem denna sorg om han är oskyldig
2 inte kunnat begå brotten om han är skyldig
Att han inte passade tiden är således upprinnelsen till olycka för henne oavsett vilket scenario som är sant.
Hon säger dessutom att om han är skyldig så vill hon inte prata med honom förrän han erkänt och bett de drabbade om ursäkt.
Hon reagerar mycket sundare och mer adekvat än de flesta anhöriga till grova våldsbrottslingar.
Vi lever i parallella världar du och jag.
Jag har ingen i min familj som begått brott, eller haft med polisen att göra i sådana sammanhang. Att kalla nattens brottslighet för ett sviket förtroende är magstarkt.
I en normal familj kommer man hem den tid man sagt, eller ringer hem och förklarar varför man blir sen. Det är av den enkla anledningen att man blir orolig för dem man bryr sig om. Jag kan inte sova om ett barn är ute sent, just för att det väller av kriminella individer överallt. Mina barn har envisats med att ha fina kläder och dyra klockor. Därför skulle det vara hänsynslöst att inte komma i tid eller höra av sig eftersom jag behöver min sömn. Det har hänt långt upp i åldrarna att jag tar bilen och hämtat utanför krogen, med förevändning att jag tycker det är roligt med en liten utflykt.
Det handlar inte om sviket förtroende om ett barn inte kommer hem i tid. Det handlar om livsfara i de flesta normala familjer. Det finns ingen anledning att säga en tid och inte hålla den. Därför gav sig ena BOs pappa ut och letade efter sin son när han inget mer hörde ifrån honom.
Denna mamma tror att man kan be om ursäkt till de dumma svenskarna. Jag ser ingen ursäkt här annat än att hon ska hålla käften och sluta ploppa ut ungar hon inte kan fostra till goda medborgare.