Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-28, 23:53
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Mammans utgångspunkt är EFTER han anhållits.

Hade han inte svikit hennes förtroende och kommit hem så hade:

1 han inte orsakat dem denna sorg om han är oskyldig

2 inte kunnat begå brotten om han är skyldig

Att han inte passade tiden är således upprinnelsen till olycka för henne oavsett vilket scenario som är sant.

Hon säger dessutom att om han är skyldig så vill hon inte prata med honom förrän han erkänt och bett de drabbade om ursäkt.

Hon reagerar mycket sundare och mer adekvat än de flesta anhöriga till grova våldsbrottslingar.
Ja, hon försökte ju även få hem honom under natten. Hon ringde honom medan brottet pågick. Det är självklart att hon var orolig, antingen för honom själv eller för att han skulle hitta på någon skit. Inte undra på att hon är besviken.
Citera
2020-08-28, 23:54
Medlem
Yatsys avatar
Undrar verkligen vad de två GM kommer att få för straff.
Citera
2020-08-28, 23:54
Medlem
Vad är det för tecken egentligen?
Citat:
Ursprungligen postat av davve74
3 getter har jag knullat tecknar han på arabiska
Citera
2020-08-28, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det skitfarsan kör är ett trick som är vanligt. Gärningsmannen blir offer. Nu tror inte jag att någon hotat denna familj. Har de gjort en polisanmälan? Hi. Hi.

Soc. borde nu granska denna familj med extra resurser och omhänderta den 3-åring, som det påstås blivit hotad, så att han inte blir som sin äldre bror. Jag tror inte brottslighet är genetiskt. Det är enligt läroböckerna i vår tid, den sociala miljön som orsakar kriminalitet och skapar sexualsadister. Risken är stor att de andra barnen blir kriminella i den hemmiljön.

Han är inte gärningsman utan en pappa till en myndig son som är misstänkt för brott. Vad du tror är inte intressant utan det har framkommit i media vilket är mycket trovärdigt med tanke på den uppvigling och det hat som framträtt.
Socialtjänsten har ingen som helst anledning att granska en familj för att deras vuxna son begått brott utan det sker enbart om sonen påverkar någon annan i familjen tex, men det löses oftast långt innan man tvångsomhändertar ett barn. Ja, kanske genetiskt med 315 kvinnomord också så sett ett stort samhällsproblem med alla dessa mord. Vad som skapar en brottsling tror jag inte räcker med en mening från ditt håll utan det kommer slåss och kivas och utredas om varför. USA med sina seriemördare håller väl på än i dag och tittar på varför vissa blir det. Det genetiska i sexualbrott bör väl ligga hos Eklunds släkt? Eliassons släkt? Undrar också över det genetiska när man knullade kor i Sverige tidigare och man hade dödsstraff på det.
Senast redigerad av Browser 2020-08-29 kl. 00:01.
Citera
2020-08-29, 00:00
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Att han inte passade tiden är således upprinnelsen till olycka för henne oavsett vilket scenario som är sant.

Hon säger dessutom att om han är skyldig så vill hon inte prata med honom förrän han erkänt och bett de drabbade om ursäkt.

Hon reagerar mycket sundare och mer adekvat än de flesta anhöriga till grova våldsbrottslingar.

Var någonstans ser du att morsan sa det? Farsan har jag bara läst om som sa det. Morsan kanske inte ens har sagt det ö.v.h Vet inte om farsan är muslim eller vad han är, men kvinnorna har inte ofta mycket att säga till om. Så det kan helt klart vara taget ur luften från farsan.

Det där är något som många säger, det borde du själv ha märkt som har följt en del kriminalfall. Oftast är det bara för att rädda sig själva lite, rent trams med andra ord.
Senast redigerad av henkess 2020-08-29 kl. 00:02.
Citera
2020-08-29, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Pojkarna blev kidnappade för att senare bli misshandlade på kyrkogården. Det måste betyda att dom känner varandra sedan tidigare. Hade bestämt att mötas någon annanstans och där uppstod bråk och tjafs av någon anledning. MG tvingar in BO i sin bil och kör till kyrkogården där BO kan misshandlas under flera timmar utan att bli upptäckta.

Brottsrubriceringen kidnappning är aktuell även om man enbart blir kvarhållen mot sin vilja. Så ser lagen ut i de flesta av världens länder. Verkligheten behöver inte innehålla ett överraskningsmoment, fastbindning, påse över huvudet, gagboll, läggas in i bakluckan och köra iväg till en annan plats, klippa ut bokstäver ur en tidning osv a la hollywood. Det räcker med att man säger till en person att man inte tillåter den personen att gå, så är det fråga om en kidnappning om personen upplever att den inte kan gå på grund av rädsla för liv eller hälsa.
Citera
2020-08-29, 00:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Var någonstans ser du att morsan sa det? Farsan har jag bara läst om som sa det. Morsan kanske inte ens har sagt det ö.v.h Vet inte om farsan är muslim eller vad han är, men kvinnorna har inte ofta mycket att säga till om. Så det kan helt klart vara taget ur luften från farsan. Det där är något som många säger, det borde du själv ha märkt som har följt en del kriminalfall. Oftast är det bara för att rädda sig själva lite, rent trams med andra ord.
Men jösses vad du svamlar.

Pappan är ateist - vilket du skulle veta om du hade besvärat dig med att försöka tillgodogöra dig lite information.

Gällande mamman - är din tanke att du skall hoppa på henne för något som hon inte yppat sig alls om?

Just nu gäller diskussionen hur tomtar likt dig väljer att vantolka den reaktion från mamman som pappan berättat om.

Edit
De flesta kriminalfall och relationer till anhöriga jag "följt" har skett IRL i yrket - och inte när man läser en fup och fantiserar ihop resten själv.
Senast redigerad av micro113 2020-08-29 kl. 00:05.
Citera
2020-08-29, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
--- så har vi detta inlägg # 966
"Amin El Hani. Grova störningar går genom hela familjen. Det tillsammans med en bra blandning av de fulare sortens droger och alkohol på lördagskvällen i sällskap med en äldre likasinnad har resulterat i det som hänt. Rasistiskt motiv? Mycket sannolikt men det är långt från den enda faktorn. Han håller till i Hagalund och det är förmodligen där de hängt innan de gett sig iväg mot kyrkogården."

Dessutom finns ett tidigt inlägg, som jag letar febrilt efter, där postaren säger sig ha känt till Amin då de var små. Redan då visste alla att Amin hade det j-igt hemma; som barnen uppfattade det fick han smörj av mamman.
Kanske npgon annan kan hitta det inlägget?

Hursomhelst - att döma av pappren från soc i Solna, så tycks familjen varit rejält dysfunktionell.
Om detta stämmer undrar man vilken info soc hade om familjen - han är alltså folkbokförd hos mamman och "vårdades" i hemmet under period 2017-2018, en "vård" som alltså bör ha skett i mammans regi.

Någon som skrivit om vilka "grova störningar" som ska ha funnits inom familjen?
Citera
2020-08-29, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Dessutom finns ett tidigt inlägg, som jag letar febrilt efter, där postaren säger sig ha känt till Amin då de var små. Redan då visste alla att Amin hade det j-igt hemma; som barnen uppfattade det fick han smörj av mamman. Kanske någon annan kan hitta det inlägget?
Här är inlägget:

Jag blev riktigt äcklad och chockad när jag såg vem de va. Har aldrig haft någon sorts relation till personen öht men av olika anledningar träffat på honom ibland pga en annan gemensam kontakt (för många år sen som sagt) ,skulle inte säga att vi ens är bekanta, kände inte igen namnet ens först , men när ja såg bilden de klicka direkt.

Vet att han hade det svårt hemma blev misshandlad ofta under sin uppväxt av sin mamma o ibland pappa. Skendränkt en gång tror ja. Troligtvis utav hederssyfte om ja får gissa
På den tiden va han en liten blyg kille som jag tror inte mådde så bra.
Är riktigt äcklad över vem han verkar blivit idag. Helt ärligt hoppas ja han dör, de man fått läsa att han gjort är oförlåtligt oavsett sin bakgrund

(FB) Solna: Pojkar kidnappades och misshandlades grovt på kyrkogård (2020-08-23)
Citera
2020-08-29, 00:11
Medlem
Citat:

Vi lever i parallella världar du och jag.

Jag har ingen i min familj som begått brott, eller haft med polisen att göra i sådana sammanhang. Att kalla nattens brottslighet för ett sviket förtroende är magstarkt.

I en normal familj kommer man hem den tid man sagt, eller ringer hem och förklarar varför man blir sen. Det är av den enkla anledningen att man blir orolig för dem man bryr sig om. Jag kan inte sova om ett barn är ute sent, just för att det väller av kriminella individer överallt. Mina barn har envisats med att ha fina kläder och dyra klockor. Därför skulle det vara hänsynslöst att inte komma i tid eller höra av sig eftersom jag behöver min sömn. Det har hänt långt upp i åldrarna att jag tar bilen och hämtat utanför krogen, med förevändning att jag tycker det är roligt med en liten utflykt.

Det handlar inte om sviket förtroende om ett barn inte kommer hem i tid. Det handlar om livsfara i de flesta normala familjer. Det finns ingen anledning att säga en tid och inte hålla den. Därför gav sig ena BOs pappa ut och letade efter sin son när han inget mer hörde ifrån honom.

Denna mamma tror att man kan be om ursäkt till de dumma svenskarna. Jag ser ingen ursäkt här annat än att hon ska hålla käften och sluta ploppa ut ungar hon inte kan fostra till goda medborgare.
Citera
2020-08-29, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Denna mamma tror att man kan be om ursäkt till de dumma svenskarna. Jag ser ingen ursäkt här annat än att hon ska hålla käften och sluta ploppa ut ungar hon inte kan fostra till goda medborgare.

Snacka om att du lägger dina påhittade ord i mammans mun. Du har mycket att göra med alla slappa föräldrar. Speciellt dom som har myndiga barn som du då anser att föräldrar har makt över. Jag ser ingen annan ursäkt än att du ljuger stort.

Citat:
Vi lever i parallella världar du och jag.
Nej en del lever i verkligheten och en del är hjärntvättade av propaganda.
Senast redigerad av Browser 2020-08-29 kl. 00:18.
Citera
2020-08-29, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Ah, ok, kanske fortfarande är pokerkvällar Men dom e äldre, runt 40-60.
Sen håller det ju till löst folk i området som e lite ljusskygga.

Ja inte långt därifrån är ju ett ställe som anordnar ravefester från mitt i natten till typ 8 på morgonen, fredagar till lördagar/söndag morgon. Där florerar det ju mycket droger, så hela området är lite knas under helger. Bastun heter stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in