Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-27, 23:37
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ok, så dessa inlägg. Tack #Dumdryg.
Hur hen vet att de är skötsamma och hur hen kan påstå att de inte hade något med GM att göra är dock underligt, om hen bara sett dem (även att de är svenskar iofs, men maken kanske pratade med dem). Inte helt övertygad av detta ändå.

Wake up. De ger sig medvetet på svenska skötsamma barn och ungdomar. Det är vad förnedringsrånen går ut på. Det är inget knarktjafs som spårat ur.
Citera
2020-08-27, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Tala klarspråk om rån mot barn och unga:

"Berättelserna är samstämmiga. Experter talar om en hittills aldrig upplevd råhet hos rånarna. Rånet handlar inte bara om ekonomisk vinning utan mer om att förnedra offret. Det finns klara inslag av rasistiska hatbrott mot ”svenskar”. Rånen får mycket stora konsekvenser eftersom offren blir så traumatiserade. Föräldrar vittnar om utebliven skolgång, rädsla för att röra sig utomhus, långvarig sömnlöshet och psykiska problem.

Inget annat land i EU har under så lång tid haft en så stor migration per capita från svårt härjade länder i Mellanöstern och Afrika som Sverige. Befolkningsökningen är historiskt unikt stor.

Om regeringen för en migrationspolitik som år efter år tillför ett mycket stort antal personer med låg utbildning som av olika skäl behöver hjälp blir det stora brister. Om nyanlända inte får jobb, incitamenten för att lära sig svenska är låga och bostadsbristen är svår skjuter antalet dysfunktionella familjer i höjden."

https://www.di.se/ledare/tala-klarsp...barn-och-unga/

Ja det hela är väl inte speciellt svårt att räkna ut, det förstod man ju redan som lite knatte att det inte var speciellt smart. Men plockar man in trash, så får man trash, sen så föder dessa mer trash. Så problemen expanderar exponentiellt.
Citera
2020-08-27, 23:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det går väl inte att begå hatbrott mot svenskar? Bara mot minoriteter som homosexuella eller invandrare. Svenskar är ju i majoritet och då funkar inte hatbrott.
Det är ändrat - jag vet dock inte om någon faktiskt dömts för hatbrott pga etnicitet svensk än.
Möjligheten att döma finns.
Citera
2020-08-27, 23:39
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
När släpps fup egentligen?
I samband med åtalet och det lär dröja, men kanske inte jättelänge om bevisläget är gott - särskilt eftersom alla inblandade är så unga.
Citera
2020-08-27, 23:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Misstänker att det kan vara samma spade man slog pojkarna i huvudet med och även grävde gropen med. Såvida det inte var en grävd grav i väntan på att användas. Har för mig att gravar grävs ett par dygn innan begravningen sker, vill minnas att jag gått förbi kyrkogårdar och sett utgrävda gravar med jordhögen bredvid alltså som att de ska användas dagen efter.
Jag gissar att det handlade om en redan grävd grav och inget de spadade upp där och då ...
Citera
2020-08-27, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
I samband med åtalet och det lär dröja, men kanske inte jättelänge om bevisläget är gott - särskilt eftersom alla inblandade är så unga.

Ja i "high profile" cases brukar väl sånt skyndas på av rättsväsende?

Jag fruktar allmänhetens reaktion när förövarna döms till skyddstillsyn.
Citera
2020-08-27, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag gissar att det handlade om en redan grävd grav och inget de spadade upp där och då ...

Så länge inte brottsoffer själva tvingades att gräva

off topic, ledsen att jag kallade dig hjärndöd innan, detta har förargat mig till nya proportioner.
Citera
2020-08-27, 23:42
Medlem
Dumdrygs avatar
"– Att se hur man urinerar på offer när man tagit deras värdesaker och filmar det, det känns som en spark i magen. Det är barn och unga som kommer att vara traumatiserade en lång tid, säger Mustafa Panshiri, som tidigare arbetade som polis och som nu föreläser på skolor om integration.

Han tycker att det finns en tydlig etnisk aspekt i den senaste tidens rån.

De letar aktivt efter svenskar att ge sig på. "

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/f...dra-kriminella
Citera
2020-08-27, 23:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:

off topic, ledsen att jag kallade dig hjärndöd innan, detta har förargat mig till nya proportioner.
Ja det kan ju vara så att de tvingats gräva sin egen grav -- och det gör ju i så fall brottet ännu mer jävligt.

Off-topic: Det är okej
Citera
2020-08-27, 23:44
Medlem
fyllds avatar
Citat:

Jag tror det var en grop de tvingades gräva och sen fick lägga sig i. Gräva sin egen grav för att bli levande begravd. Det är bortom grov misshandel och förmodligen det som blattarna häktades för.
Citera
2020-08-27, 23:46
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Länka in det är du snäll. Häktning på sannolika skäl är ingen struntsak.

Omöjligt att söka på Aftonbladet efter texter men hittade den via bildsök på nätet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...aka-pa-agendan

Texten avslutas med att förövarna har hängts ut av media som inte har någon pressetik.
Citera
2020-08-27, 23:46
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Wake up. De ger sig medvetet på svenska skötsamma barn och ungdomar. Det är vad förnedringsrånen går ut på. Det är inget knarktjafs som spårat ur.
Men till och med åklagaren vägrar ju att kalla det förnedringsrån. Undrar vem som ska vakna.

Nå, jag hänger fortfarande upp mig på att åklagaren inte begärde yppandeförbud vid häktningen. Är det meningen att det ska surras och svamlas en massa om detta? Att det ska läckas till höger och vänster från "poliskällor" och diverse troll. Han vill inte heller kalla det tortyr. Jag undrar när han säger något om våldtäkt. Det har ju kallats "våldtäktsrån" i åtminstone AB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in