Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-26, 07:45
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det kan det vara men det är en viktig roll i rättssamhället. Tänk så här att det gäller alla brott även om det rör dig själv som misstänkt för ett brott så har du rätt i ett försvar och en rättvis rättegång.
Pöbelmentalitet hjälper ingen. Advokater skall man vara rädd om i en rättsstat som tillgodoser dina rättigheter mot staten. Man skall tänka på sin klient och att det blir en rättvis och rättssäker förhandling med alla medel att försvara sig. Trivs man inte i en rättsstat finns det andra länder där dom skär huvudet av en misstänkt direkt på gatan utan rättegång.

I vissa fall skulle jag tycka det vore kanon om man kunde avrätta buset på en gång.
Med ett rättssystem som inte fungerar typ vårat, så måste något göras. Det är alldeles för ofta som man hör hur missnöjda Sveriges invånare är med straffen och strafflängden. Men pajasarna i tingsrätten, hovrätten och HD dom är så nöjda och slår sig för bröstet. Hur många gånger gör inte Hovrätten ändringar i tingsrättens beslut för att visa att dom vet och kan så mycket bättre.
Citera
2020-08-26, 07:50
Avstängd
Varför inte göra som i Danmark med dessa brottslingar?

* Rycka det ev medborgarskapet av GM och därmed frånta dem alla de samhälleliga förmåner som kommer därav.

* Vräk GM:s familj och släktingar från deras bostäder

* Se till att utvisningarna fungerar. I värsta fall, köp en billig fuktskadad husvagn och placera GM däri. Sätt hela husvagnen inkl. GM på ett Herculesflygplan och dumpa husvagnen i något "shit-hole-country" !

Och...
Lägg ut fängelseplatser på entreprenad i exv. Rumänien eller Bulgarien. inget dalt, ingen halal-mat, inga "batiktanter" med förståelse, inget flum och inget kulturmarxistiskt tänkande.

Alla dessa åtgärder kommer att få starka PUSH-effekter från att dels vilja ta sig till Sverige och ävenså att begå brottsliga handlingar i landet.
Senast redigerad av Satilamannen 2020-08-26 kl. 07:52.
Citera
2020-08-26, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Känner du många kvinnliga våldtäktsoffer? Jag känner då inte en enda.

Uttryckte mig lite fel. Har läst om många autentiska fall där kvinnliga våldtäktsoffer mått mycket dåligt efteråt. Det är ändå ingen hemlighet.
Jag känner dock till två personligen.
Men ofta kan man se ett tydligt mönster hos kvinnor som mår psykiskt dåligt och kanske har annan problematik med missbruk eller självskadebeteende att de utsatts för våldtäkt tidigare eller sexuella övergrepp/våldtäkt som barn
Citera
2020-08-26, 07:56
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Kul när de hamnar på kåken och det blir känt bland de andra fångarna.

Om du visste vilka som sitter på svenska fängelser så skulle du bli förvånad. Det är 85% kamelryttare. Dom lär ju knappast bry sig.
Citera
2020-08-26, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
Om jag förstått det hela rätt så har alltså två smyghomosexuella kamelryttare våldtagit två pojkar? Är inte homosexuella handlingar haram i deras smuts religion islam? Undrar vad snabbknullarnas manliga släktingar kommer säga nu när de kommit fram att dom är gay? .... Men fruktansvärt vidrigt vad dom utsatte pojkarna för dock, äckliga kamelryttare! Utvisa dom och bajsa på deras koran
Det kan rubriceras som våldtäkt även om du kör upp ett föremål i någon. Penis behöver inte vara i närheten för att de ska vara våldtäkt. Det kan alltså lika gärna ha varit ett kvastskaft eller en gren eller nåt.

Dessutom har du samtyckeslagstiftningen nu.
Citera
2020-08-26, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Vilka grymma människor det finns. Fy vad jag äcklas. Önskar dem ett fruktansvärt liv och jag tycker ett bra straff vore att låsa in dem, fastbundna med frivilliga från släkten till pojken så får de avgöra lämpligt straff.

Är du galen? Släktingarna anser bara att dom gjort något bra så dom tar hem dom omg.
Se bara fallet Wilma i Uddevalla, mördarens föräldrar sätt i förhör och sa att om de va sonen som gjort detta va de inte deras son och skulle få samma straff som Wilma och många här på FB gick på de. Senare då rättegången avslutatades så skrek lika förbannat mördarens släkt att han va oskyldig trotts att huvudet hittades i sonens garderob.
Nä dessa as ska ut ur landet NU och alla ska med på båten.
Citera
2020-08-26, 08:33
Medlem
Har vi namn på svinen? Bilder? Address? De ska häbgas ut så det skriker om det! Hela deras jävla familjer ska fram.
Citera
2020-08-26, 08:35
Medlem
Pallar inte gå igenom exakt varenda inlägg.
Är det bekräftat att de misstänkta är av utländsk härkomst och att offren har svenska rötter? Jag bryr mig alltså inte om vad någon tror....
Citera
2020-08-26, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så här greps de:

Behöver inte vara en koppling.

Nåja, hela händelseförloppet är lite oklart. Många frågor som kommer att besvaras i framtiden.
Om ingen känner pojkarna eller var där så är det endast spekulationer i denna tråd.
Citera
2020-08-26, 08:44
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djbn
Antar att det syftas på farsan och syrran

Fel syster. Mona är född i Irak - Amin är av tunisisk härkomst.
Citera
2020-08-26, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Känner du många kvinnliga våldtäktsoffer? Jag känner då inte en enda.

Jag känner många
Citera
2020-08-26, 09:02
Medlem
Opilus5500s avatar
Fruktansvärda brott! Undrar vad som sker med den ena GM som redan hade en fängelsedom att påbörja?? Min fråga sätts han i fängelse och får åka på ny rättegång då? Eller lägger man på den domen sen han fått sin nya??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in