Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-27, 22:25
  #13
Medlem
Bum1s avatar
Låter som en vanlig hokus-pokusteori. Frisörer brukar vara fenor på att sprida konstiga myter som om de vore fakta.
Citera
2020-08-28, 03:16
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnockeSmocke
Många frisörer berättar regelmässigt för kunder att håret växer sig längre och tjockare om man klipper topparna. Jag tror att frisörens kunskaper om skalpens biologi oftast är ungefär på samma nivå som sminkförsäljarens kunskap i kemi t ex. Jag tror inte man ska ta den typen av råd på allt för stort allvar

Om man klipper topparna ofta så växer sig frisörens plånbok tjockare. Någon annan plausibel effekt finns det nog inte såvida man inte tror på kristallterapi också. Tror man på det är allt möjligt. Man kan yla mot fullmånen för att locka fram den inre varulven eller vad som helst.
https://www.youtube.com/watch?v=HMGIbOGu8q0
Citera
2020-08-28, 04:30
  #15
Medlem
Tekktras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Min frisör sa att ju mer man duschar så kommer håret växa fortare. Så ju mer vatten man utsätter hårt för ju mer näring får håret så det växer fortare. Stämmer det?

Nej, det stämmer inte. Hårrötterna får ofta mer blodtillförsel vid huvudmassage, såsom vid hårtvätt, vilket kan snabba på en aning. Själva näringen kommer dock inifrån via det du stoppar i dig.
Citera
2020-08-28, 08:57
  #16
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnockeSmocke
Många frisörer berättar regelmässigt för kunder att håret växer sig längre och tjockare om man klipper topparna. Jag tror att frisörens kunskaper om skalpens biologi oftast är ungefär på samma nivå som sminkförsäljarens kunskap i kemi t ex. Jag tror inte man ska ta den typen av råd på allt för stort allvar

Nej, här har ni missuppfattat vad frisörerna menar. De menar inte att håret skulle växa snabbare av toppning, utan att slitna toppar gör håret tunnare. Slitna toppar bryts även regelbundet av, vilket på så vis förhindrar håret från att bli längre. Därför rekommenderas alltså regelbunden toppning av slitna hårtoppar för den som vill ha långt tjockt hår.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in