Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-07, 18:09
Medlem
Vill berätta något jag tänkt på sen helgen (ifall inte alla sett och hört detsamma). Lyssnade på en youtubvideo med Ingrid och Maria, med sig hade dom Paludan live. Det som fastnade i min hjärna var att vid svenska gränskontrollen, bland 30 svenska poliser så skickar dom fram en som som på bruten svenska säger att han nekas inträde i Sverige.. Sen följde en rad "procedurer", under den korta tiden på svensk mark hann han kolla runt hörnet på ett hus, där såg han (som han själv säger) 5 araber i svenska polisuniformer, dom skrattade, dunkade varann i ryggen, ( som han själv säger och antar för att de var glada för att ha motat ut danskjäveln)
Citera
2020-09-07, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Det får du inte.. Om jag vill ställa mej på Sergel torg och elda upp koranen, så är det min grundlagsskyddade rättighet. Men polisen våga inte ge tillstånd till Koran bränning.

Nej. Men vill du elda upp den hemma så kommer ingen att stoppa dig.

Alltså så är det inte bokbränningen i sig som är problemet.

Trillar inte polletten ner nu så kan jag inte hjälpa dig mer...
Citera
2020-09-07, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det börjar inte så utan tvärtom.
Ingen flykting som söker asyl i Sverige eller arbetsinvandrare, börjar med att söka medborgarskap. Det de måste göra först är att söka permanent uppehålls tillstånd. Sedan efter några år kan de söka svenskt medborgarskap. De flesta länder har en tidsregel för att kunna söka medborgarskap men inte Sverige.

Det är en oändlig skillnad att påstå sig fly ifrån nåt, än att hävda en rätt som han med största sannolikhet har- två skilda saker, välkommen Paludan!
Citera
2020-09-07, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Nej. Men vill du elda upp den hemma så kommer ingen att stoppa dig.

Alltså så är det inte bokbränningen i sig som är problemet.

Trillar inte polletten ner nu så kan jag inte hjälpa dig mer...
Din polett kommer ALDRIG trilla ner, du förstår verkligen inte varför koranen måste brännas, SYNLIGT..
Citera
2020-09-07, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Din polett kommer ALDRIG trilla ner, du förstår verkligen inte varför koranen måste brännas, SYNLIGT..

Den HAR precis bränts, SYNLIGT.

Tror du att någon i Sverige har missat det?
Citera
2020-09-07, 18:30
Medlem
Voffsingens avatar
Hela punkrörelsen handlade ju om att håna och häckla. Helt plötsligt har det blivit detsamma som nazism. Hur mycket humor skulle bli kvar om kravet fanns på att ingen skulle känna sig kränkt?

Det är på tiden att nån rör om i hönsgården 'det svenska etablissemanget'. Araber är också såna pålitliga motspelare. Det började med att danskarna skulle bränna en koranen, nu blir det tio, om staten försöker stoppa det blir det hundra nästa gång.
Citera
2020-09-07, 18:35
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej därav det svårbegripliga. Hur man kan neka honom inträde. Vi såg ju att ingen blev gripen för att ha sparkat Koranen. Gör inget om du bränner den eller gör vad som med den enligt svensk lag. Om det var så hade polisen behövt gripa och lagföra alla dessa konstnärer som gjort något med en Bibel. Det är ett angrepp mot en religion inte ett folk.

Anledningen man kör med som det verkar är att det kan störa den allmänna ordningen. Men det är ju bara att ge upp det. I Sverige ska detta vara helt ok. Även om en del människor blir upprörda. Som även kristna givet blir av dessa konstnärer.

Sverige har kapitulerat, eller rättare sagt regeringspartierna. De gör nu allt för att bli omvalda till nästa val 2022. Därför kan man inte reta upp muslimerna eftersom man behöver dessas röster.
Citera
2020-09-07, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Den HAR precis bränts, SYNLIGT.

Tror du att någon i Sverige har missat det?
Nyss? Jag pratar om lördag 12 september. och den förra ooh yezz, superlätttkränkta muslimer som vill införa islam i Sverige med sharialagar, nej, icke! Vi har inom snar framtid inte ett skit att säga till om här i vårt land, därför måste vi skynda oss, får vi då hjälp av en dansk, spela roll? Han är nordisk iaf, det spelar roll!
Citera
2020-09-07, 18:48
Dom kan väl skicka Dan Park.
Citera
2020-09-07, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voffsingen
Hela punkrörelsen handlade ju om att håna och häckla. Helt plötsligt har det blivit detsamma som nazism. Hur mycket humor skulle bli kvar om kravet fanns på att ingen skulle känna sig kränkt?

Det är på tiden att nån rör om i hönsgården 'det svenska etablissemanget'. Araber är också såna pålitliga motspelare. Det började med att danskarna skulle bränna en koranen, nu blir det tio, om staten försöker stoppa det blir det hundra nästa gång.

Första gången som staten stoppar?
Började med att danskarna skulle bränna?

Det är på inget sätt ett nytt fenomen.
Har du sovit under en sten i 100år?
Citera
2020-09-07, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Komma in i Sverige?

Kan det verkligen vara ett problem?
Tror ni danmarks motsvarighet till säpo har stenkoll på samtliga Stram Kurs medlemmar?
Och om dom nu har det så tror ni dom rapporterar dessa personers resplaner direkt till svensk polis?

Även om dom har koll på dessa så borde någon av dessa Stram Kursare kunna skicka över nån sympatisör till sverige med mål att bränna koranen i Rinkeby/Husby/Fittja/Norsborg.

Finns säkert även nån svensk medborgare som kan tänka sig att bränna en koran nu när det hela blivit en sån stor grej.

Dom kan lika gärna flyga, ta färjan, åka via tyskland eller norge osv osv

Det kommer ske på lördag! Någon som vet vilken digital plattform som kommer sända? Live kanske?

Man lär stanna inne lördag o söndag kväll iaf.
Citera
2020-09-07, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Vill berätta något jag tänkt på sen helgen (ifall inte alla sett och hört detsamma). Lyssnade på en youtubvideo med Ingrid och Maria, med sig hade dom Paludan live. Det som fastnade i min hjärna var att vid svenska gränskontrollen, bland 30 svenska poliser så skickar dom fram en som som på bruten svenska säger att han nekas inträde i Sverige.. Sen följde en rad "procedurer", under den korta tiden på svensk mark hann han kolla runt hörnet på ett hus, där såg han (som han själv säger) 5 araber i svenska polisuniformer, dom skrattade, dunkade varann i ryggen, ( som han själv säger och antar för att de var glada för att ha motat ut danskjäveln)

Samma när svt intervjuvade Dan Park i SVT Syd. Det var en man som knappt kunde svenska som intervjuade honom. Dom vill provocera och gissar att alla svenskar som ser det undrar nog vad hände precis nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in