Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är kanske en bra idé. Polishuset är bepansrat och bör stå emot både automatvapen och handgranater.

Precis och sedan kanske helikopter kan hämta dom på talet?

Tror inte stram kurs vet så mkt om Rinkeby. Skulle vilja påstå att järva är nord europa farligt område just nu.
Citera
2020-09-07, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Jo, att ta sig ur rinkeby torg snabbt är ingen lätt uppgift. In/ut farter lär kunna stängas väldigt fort.

Möjligt att ingen av dessa personer varit i närheten heller av Rinkeby eller Nv Sthlm - går inte att jämföra med Rosengård.

Dom borde inte bränna utan Polisskydd. Brånner dom framför polishuset kanske polisen släpper in dom ?

Att "släppa in brännarna" vore slutet på stationen samt år av "relations" arbete.

Tror inte Rinkeby patruller kommer delta i detta med tanke på relationsbiten/utbildning.

Piketen = antagligen hög beredskap.
Senast redigerad av snuttis 2020-09-07 kl. 22:08.
Citera
2020-09-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
NJA Att "släppa in brännarna" vore slutet på stationen samt år av "relations" arbete.

Rinkeby patruller kommer nog INTE delta i detta med tanke på relationsbiten.

Kravall/piketen är antagligen = hög beredskap.

Hur ska man lyckas stävja om det kaozar i minst 5 orter? Finns inte resurser till det, då får man plocka från hela landet. Behövs minst 500 poliser till helgens manifestation i Stockholm. Men hade behövs mindre än hälften om vi haft ett gäng poliser med gummikulor och vattenkanoner, kan man nyttja brankåren till att spruta ner kravallerna?
Citera
2020-09-07, 22:10
Bannlyst
Citat:
Hur ska man lyckas stävja om det kaozar i minst 5 orter? Finns inte resurser till det, då får man plocka från hela landet. Behövs minst 500 poliser till helgens manifestation i Stockholm. Men hade behövs mindre än hälften om vi haft ett gäng poliser med gummikulor och vattenkanoner, kan man nyttja brankåren till att spruta ner kravallerna?

Tror byn är full av civilare på Lördag.

Vilket i sig skapar ett visst kaos och gör att brännarna kan hitta en spot för eventuell bränning.

Ser polisen danskarna kommer dessa givetvis eskorteras ur byn.

Det ensamt. Är lösningen på massa huvudvärk och rapportskrivande.

Tror inte polisen kommer stå och låta detta hända medans de står och tittar på och håller tillbaks folk.
Senast redigerad av snuttis 2020-09-07 kl. 22:20.
Citera
2020-09-07, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Tror byn är full av civilare på Lördag. Vilket möjlitgtvis möjliggör eventuell bränning iom att civilarna skapar visst kaos.

Ser polisen danskarna kommer dessa eskorteras ur byn.

Det ensamt. Är lösningen på massa huvudvärk och rapportskrivande.

Får polisen verkligen eskorterar ut dom utan att de gjort nåt? Det ska bli spännande att se om de får ansökan godkänd - jag tror sthlms polisen har mer bollar och godkänna, om än för att skapa huvudvärk hos regeringen. Det vore en mardröm för regeringen. Nu har redan ett antal poliser varit ute och pratat om klaner och förstört löfvens stora välfärd satsning.

Min gissning är att man godkänner demonstration med beskydd men på annat ställe och 1 plats ist för 5 olika.
Citera
2020-09-07, 22:28
Bannlyst
Citat:
Får polisen verkligen eskorterar ut dom utan att de gjort nåt? Det ska bli spännande att se om de får ansökan godkänd - jag tror sthlms polisen har mer bollar och godkänna, om än för att skapa huvudvärk hos regeringen. Det vore en mardröm för regeringen. Nu har redan ett antal poliser varit ute och pratat om klaner och förstört löfvens stora välfärd satsning.

Min gissning är att man godkänner demonstration med beskydd men på annat ställe och 1 plats ist för 5 olika.

De har antagligen redan gått igenom passande lagtext att tillämpa -för att snabbt och enkelt avhysa bokbrännarna.

Taktik. Ansökan godkänns för att samla brännarna där polisen vill ha dom.

Varpå brännare avhyses pga säkerhetsrelaterade problem.

Kan även vara brännarna som trollar polisen med att godta annan plats för att sen ändå bränna på plats.

Katt/råtta hela denna grej.
Senast redigerad av snuttis 2020-09-07 kl. 22:51.
Citera
2020-09-07, 22:29
Medlem
mjohan84s avatar
Vart är den svenska extremhöger ? På
80/90-talet så hade de ägt de här babbarna
Citera
2020-09-07, 22:32
Medlem
Joels-bitars avatar
Om det sker både i Rinkeby och Botkyrka så har polisen problem,
Finns inte en chans för dom att hantera en sån situation

Blir det åka av så tror iaf jag att dom kommer lyckas med att ta livet av en snut
Citera
2020-09-07, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Religiösa fanatiker skall inte bestämma över vår yttrandefrihet. Särskilt inte muslimer, som har egna länder att vara i.

Så om det inte handlade om religiösa fanatiker så hade det varit helt okej för dig att polisen stoppar en liknande sak pga risken för tumult, som tex man gör vi vissa högrisk-fotbollsmatcher bl.a?

Har jag förstått dig rätt?
Senast redigerad av Bruz-Lee 2020-09-07 kl. 22:59.
Citera
2020-09-07, 23:02
Medlem
Drooids avatar
Citat:

Polislagen 13§ kan troligtvis tillämpas.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Polislagen
Citat:
Enligt polislagens 13 § sägs att "om någon genom sitt uppträdande stör den allmänna ordningen eller utgör en omedelbar fara för denna, får en polisman, när det är nödvändigt för att ordningen skall kunna upprätthållas, avvisa eller avlägsna honom från visst område eller utrymme. Detsamma gäller om en sådan åtgärd behövs för att en straffbelagd handling skall kunna avvärjas".

Den används väl då och då vid fotbollsmatcher.
Senast redigerad av Drooid 2020-09-07 kl. 23:06.
Citera
2020-09-07, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Frågan vad är man upprörd över? Att man bränner böcker? Eller att man bränner Koranen?

Jag tycker man skall pröva att vid 3 olika tillfällen, bränna Koranen, Mein Kampf och Bibeln. Vilken bok ger mest upplopp på Järvafältet?

Man kommer bli upprörda att man bränner koranen? Varför? Det handla om makt, genom att bli upprörda och uppvigla sina egna till upplopp, så bygger man ett våldskapital. Så småningom kan man använda det här våldskapitalet för att stifta lagar som t.ex gör det mer straffbart att bränna koranen än Mein kampf.

Därför är det viktig att polisen står upp för yttrandefriheten och man visa vem som har våldsmonopolet i Sverige.

Jag tro ingen vill leva i ett Sverige där vi inte få bränna upp Mein kampf, och eftersom vi är lika inför lagen, så skall vi har lika stor rätt att få elda upp koranen.

Man gör förstås kopplingen till nazisternas bokbål men syftet är att skydda Koranen för att det svenska samhället med sin massinvandring inte ska störta ned i kaos - vilket jag dock vill att så sker. Därför gillar jag det här. Svenska staten och etablissemanget är värdelösa på alla sätt och det ska synas.

Det där jag fetmarkerat. Det kräver en intellektuell politiker- och poliskår. Har vi detta? Vi har dessutom inte en politikerkår som bryr sig om demokratiska ideal. Det räcker med makten för dem.
Citera
2020-09-08, 00:18
Medlem
smoerreboms avatar
Anders Lindberg har ju gjort en egen rättsutredning av frågan
https://bloggar.aftonbladet.se/ledar...ranna-koranen/
Det bör vara hets mot folkgrupp säger han

Det här var verkligen en text som visar vilken okunnig nolla han är och att de som låter honom ha ett jobb måste vara hjärndöda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in