Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-13, 02:04
  #13
Medlem
snoamers avatar
Du gnäller på att du inte har något liv, skaffa ett liv? Ska det vara så svårt?

Rätt patetiskt om du måste begå brått och hamna i fängelse så att du känner att du ska kunna få ett umgänge.

Sen tillhör jag den skara som anser att folk som begår brott ska inte ha ett jävla skit i fängelset. Inget tv spel, ingen tv, inga böcker, ingenting. Bara ett stengolv med madrass och stenväggar och galler.

Det är rätt illa när folk begår brott bara för att hamna i fängelset. Där ska man hamna när man ska avtjäna ett straff. Är väl inget straff om livet i fängelset är bättre än livet utanför?

Folk som gnäller på saker i fängelse, får fan skylla sig själva
Citera
2020-09-13, 02:07
  #14
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Jag har högskoleutbildning.

Som vadå?
Citera
2020-09-13, 02:31
  #15
Medlem
Du har ju inte varit ute så länge. Det kan nog ta ett tag att hitta dig själv igen och nya sammanhang.
Citera
2020-09-13, 02:52
  #16
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveryBodyKnowsC-19
Det sägs att Norge ska vara bästa fängslet i världen. Satsa på det!

Har inte suttit inne men varit inlåst på LVM och liknande institutioner. Trivdes som bäst då, och sitter gärna 6 mån till. Att vara på vakt lite hela tiden kan vara jobbigt och utmattande men man lär känna folk ganska fort, om man har sociala kunskaper.

Har inte läst allt vad du har skrivit, men du skrev att gillade de som har suttit länge och har tyngre brott bakom sej, så som mördare. Detta känner jag igen, oftast är det dom som är mest pålitliga konstigt nog.

Ja precis, så var det även här. Mördarna kunde man lita på, de var aldrig våldsamma heller men hade respekt ändå. Oftast var de lugna och vettiga i skallen. Inte alla såklart, men de verkade ha liknande intressen som mig dessutom så vi kom bra överens. Jag har funderat mycket vad detta kunde bero på. Pratade med dem om deras brott och de var nästan alltid begångna under berusning av något slag(känslomässig eller drogtillspetsad) men var helt vanliga människor utan denna berusning så det var nog därför. Men vill inte umgås med andra kriminella människor på utsidan så bröt såklart kontakten med samtliga såfort jag kom ut. Kan sakna en del idag.
__________________
Senast redigerad av TheOldOneKnows 2020-09-13 kl. 03:13.
Citera
2020-09-13, 03:03
  #17
Medlem
Ingen uppskattar en parasit:

Du stödjer dig ganska mycket på alla andra och jag undrar varför du går alla dessa andras dåliga ärenden?
Du verkar inte vara den normale kåkfararen? Vilket du också bekräftar genom att fråga alla andra om du ska fortsätta vara just det?
Och i dessa dina ambitioner går du längre än så också genom att ta rygg på mördare?
Och inte nog med det utan du påstår och anser också och detta vidare att du heller inga chanser och möjligheter på arbetsmarknaden har?

När tog du senast tag i och detta itu med dig själv framför att ta rygg på alla dessa "de andra"?
Förståelse kan just jag ha för många kriminella, men du verkar inte ens ha någon slags förståelse för dig själv? Jag kan förstå olika ideologier, men aldrig svagsinta typer.
Är du en sådan?
Du skriver att du har högskoleutbildning.
Du skriver inte som en förtvivlad människa.
Du klagar på fängelset.
Du påstår att du aldrig kan få ett jobb.

Jag vill påstå att just du valt bort dig själv, men också vill jag påstå att just du kan göra bättre för just dig.
Det "lyxlirarliv" som gjorde att du åkte dit passade aldrig dig, det klarade du aldrig av.
Vad vill du? Genuint, men vad vill du?
Din största svaghet är du själv och den förutsättningen har normalt inte dem du valt och väljer att detta "ta rygg på".
För just mig är denna typen av parasiterande en helt ny och modern grej, men fy fan så jag hatar att ha behöva ha förståelse för det?
TS: Finns det någon mer som känner igen sig? Som kan förstå mig?


Varför vill du TS att man skall förstå dig? På vilka grunder vill du detta?
__________________
Senast redigerad av hee4r 2020-09-13 kl. 03:15.
Citera
2020-09-13, 03:19
  #18
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Du stödjer dig ganska mycket på alla andra och jag undrar varför du går alla dessa andras dåliga ärenden?
Du verkar inte vara den normale kåkfararen? Vilket du också bekräftar genom att fråga alla andra om du ska fortsätta vara just det?
Och i dessa dina ambitioner går du längre än så också genom att ta rygg på mördare?
Och inte nog med det utan du påstår och anser också och detta vidare att du heller inga chanser och möjligheter på arbetsmarknaden har?

När tog du senast tag i och detta itu med dig själv framför att ta rygg på alla dessa "de andra"?
Förståelse kan just jag ha för många kriminella, men du verkar inte ens ha någon slags förståelse för dig själv? Jag kan förstå olika ideologier, men aldrig svagsinta typer.
Är du en sådan?
Du skriver att du har högskoleutbildning.
Du skriver inte som en förtvivlad människa.
Du klagar på fängelset.
Du påstår att du aldrig kan få ett jobb.

Jag vill påstå att just du valt bort dig själv, men också vill jag påstå att just du kan göra bättre för just dig.
Det "lyxlirarliv" som gjorde att du åkte dit passade aldrig dig, det klarade du aldrig av.
Vad vill du? Genuint, men vad vill du?
Din största svaghet är du själv och den förutsättningen har normalt inte dem du valt och väljer att detta "ta rygg på".
För just mig är denna typen av parasiterande en helt ny och modern grej, men fy fan så jag hatar att ha behöva ha förståelse för det?
TS: Finns det någon mer som känner igen sig? Som kan förstå mig?


Varför vill du TS att man skall förstå dig? På vilka grunder vill du detta?

Tack för vettigt inlägg. Du är skarpsynt, läser bra mellan raderna. Sånt gillar jag. Du har helt rätt. Jag är verkligen inte som de andra, var aldrig som dem. Det tillhör inte topic, men jag blev oskydligt dömd, liksom många andra. Ingen idé att ens påtala detta efterssom man aldrig blir trodd ändå. "Så säger alla"-syndromet. Har aldrig varit kriminell. Trots detta så trivdes jag där efter ett tag. Men inte nu på utsidan. Det kanske till stor del beror på att det är utsidan som svikit mig. De få jobb jag sökt har jag inte ens fått svar på, men kanske har jag gett upp för lätt, tänkt att det är hålet i mitt CV som är problemet. Gett upp för att jag känner att jag inte VILL vara en del av detta. Inte vill betala skatt, för jag vill inte sponsra ett korrupt system som dömer oskyldiga, inte vill vara en del av problemet. Därför har jag inte varit speciellt ambitiös i mitt jobbsökande. Inkomster måste vara skattefria, vilket gör fortsatt kriminalitet den enda vägen om man inte önskar vara del av problemet, tyvärr.

"If im gonna do the time, i might as well do the crime" -tänket.
__________________
Senast redigerad av TheOldOneKnows 2020-09-13 kl. 03:46.
Citera
2020-09-13, 03:23
  #19
Medlem
Om det är svårt att få en anställning så rekommenderar jag dig att starta eget. Börja lite i taget. Om din utbildning inte är lämpat för det, så utbilda dig till något där det är lättare att starta eget.
Citera
2020-09-13, 03:48
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Tack för vettigt inlägg. Du är skarpsynt, läser bra mellan raderna. Sånt gillar jag. Du har helt rätt. Jag är verkligen inte som de andra, var aldrig som dem. Det tillhör inte topic, men jag blev oskydligt dömd. Har aldrig varit kriminell. Trots detta så trivdes jag där efter ett tag. Men inte nu på utsidan. Det kanske till stor del beror på att det är utsidan som svikit mig. Att jag känner att jag inte VILL vara en del av detta. Du har hjälpt mig lite. Tack för att du såg.

Detta var mitt mindre skarpa jag.

Du måste ha din egna ideologi och inte gå efter alla andra.
Oavsett så måste DU gå efter vad DU vill.
Rätt eller fel detta har just jag ingen koll på, men DU ska göra vad just DU har förmåga till och detta vet bara DU.
Det är aldrig lyckat detta att svansa efter alla andra och dessa alla andra försöka att vara till lags.

Det är extremt olycksbådande detta och det behöver inte alls innebära fängelse eller mördare eller liknande utan bara att ha levt ett oönskat liv så där i största allmänhet.
Men jag både tror och tycker att när livet drabbat en extremt olyckligt som med dig så är det fara å färde. Då bara MÅSTE man dra i nödbromsen och reflektera.
Jag påstår inte att det är lätt, men jag påstår att det är rätt.
Sluta svansa efter och sluta därmed parasitera.
Sedan om du är rätt ute eller inte vet jag inte.
Men mellan raderna, och inte ens det, så ser just du ut att kunna bättre.
Men ångrar du dig och detta genuint så får du också detta en andra chans.
__________________
Senast redigerad av hee4r 2020-09-13 kl. 04:02.
Citera
2020-09-13, 04:09
  #21
Medlem
Symptms avatar
Gör militären? Samhall skulle nog anställa dig för övrigt.

Eller gör ett nytt brott i uk! om du gillade det gör samma brott haha...

Väldigt nice historia också. såg allting som en film med alla karaktärer och brittiskan i bakgrunden. Helt seriöst detta är fan filmmaterial jag skulle kolla på!
__________________
Senast redigerad av Symptm 2020-09-13 kl. 04:12.
Citera
2020-09-13, 04:16
  #22
Medlem
Parasitism och dess alla olika former...

Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Gör militären? Samhall skulle nog anställa dig för övrigt.

Eller gör ett nytt brott i uk! om du gillade det gör samma brott haha...

Väldigt nice historia också. såg allting som en film med alla karaktärer och brittiskan i bakgrunden. Helt seriöst detta är fan filmmaterial jag skulle kolla på!

Så kan det vara, för TS såg ut att komma till sans(insikt, djup insikt) tämligen omedelbart.
Så skall väl även TS vara medveten om det att folket numera får ta rättvisan i egna händer varpå denna rättvisan också fortsatt kommer att gälla- det mesta brukar lösa sig och då av sig självt.
__________________
Senast redigerad av hee4r 2020-09-13 kl. 05:15.
Citera
2020-09-13, 06:07
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Inte vill betala skatt, för jag vill inte sponsra ett korrupt system som dömer oskyldiga, inte vill vara en del av problemet.
Mm, sådär tänkte jag också när jag var i 20årsåldern. Var kriminell, bodde på gatan, gjorde inbrott, sket i "dumma lurade medelsvensson", röstade inte, la alla pengar på droger, stal allting annat jag behövde, pissade på systemet helt enkelt, ville inte godkänna den statsapparat de de allra flesta var förslavade drönare. Jag tyckte jag var "woke" redan på 90talet.

Tyvärr så är det inte systemet du straffar utan alla andra medmänniskor som tvingas leva i systemet. Alla andra får det lite sämre pga dina handlingar.

Det är absolut inte ditt fel att det ser ut som det gör, men det är inte medelsvenssons fel heller...
Citera
2020-09-13, 06:11
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
När jag släpptes så bosatte jag mig i Sverige. Här bor jag i en etta, inga kompisar kvar, kan inte få något jobb tack vare för stor lucka i CV:t och träffar nästan aldrig någon mer än när jag handlar.

Skriv nåt i CV bara. Företaget kanske gick i konkurs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in