Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-09-13, 15:45
  #1
Medlem
Turist i tidens avatar
Som rubriken lyder. Annika Hirvonen kandiderar till posten som nytt språkrör.
Hon måste vara som klippt och skuren för jobbet.
Vad skulle kunna hindra henne från att få posten?
Citera
2020-09-13, 15:45
  #2
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Annika Hirvonen Falk kandiderar till posten som nytt språkrör för Miljöpartiet, säger hon till Dagens Nyheter.

I dag är hon gruppledare i riksdagen och talesperson i migrationsfrågan som är en av partiets viktigaste fråga. Till DN berättar hon att hon vill att Miljöpartiet lämnar regeringen dels om det blir grönt ljus för utbyggnaden av Preems oljeraffinaderi, dels om man inte kommer överens med Socialdemokraterna i migrationsfrågan.

https://www.svd.se/annika-hirvonen-falk-vill-leda-mp

Citat:
Nomineringstiden till språkrörsposten pågår till och med den 29 september.

Förra veckan meddelade både jämställdhetsminister Åsa Lindhagen och riksdagsledamoten Rebecka Le Moine att de är intresserade av posten. Sedan tidigare har EU-parlamentarikern Alice Bah Kuhnke och kulturminister Amanda Lind, båda utpekade internt som potentiella efterträdare, sagt nej.

https://www.dn.se/sverige/annika-hir...-miljopartiet/
Citera
2020-09-13, 15:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Som rubriken lyder. Annika Hirvonen kandiderar till posten som nytt språkrör.
Hon måste vara som klippt och skuren för jobbet.
Vad skulle kunna hindra henne från att få posten?

Hennes förhöjda testosteronhalt?
Citera
2020-09-13, 16:01
  #4
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Hennes förhöjda testosteronhalt?
Det bör snarare vara till hennes fördel.
Citera
2020-09-13, 16:18
  #5
Moderator
Psilosophers avatar
Perfekt, hon kommer ta partiet ur både regering och riksdag
Citera
2020-09-13, 16:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Som rubriken lyder. Annika Hirvonen kandiderar till posten som nytt språkrör.
Hon måste vara som klippt och skuren för jobbet.
Vad skulle kunna hindra henne från att få posten?

Marcus Oscarsson från TV4 nämner följande i sitt senaste inlägg på Facebook:

- Hon vill lämna regeringen om Preem får bygga sitt oljeraffinaderi
- Idag är hon talesperson för HBTQ, jämställdhet och migrationsfrågan. (låter inte bra!)
- Hon är mer känd än den andra kandidaten

Marcus Oscarsson förutspår att om hon blir ledare:
🔸 Potentiellt sett högre opinionssiffror
🔸 Betydligt mindre inflytande och påverkan på politiken
🔸 Sänkt förtroende som framtida regeringspartner för andra partier

En eventuell tredje kandidat, Åsa Lindhagen, kanske har en annan syn på regeringsställningen än de befintliga kandidater, eftersom Åsa är ett statsråd i regeringen medan de befintliga kandidaterna Rebecka och Annika enbart är riksdagsledamöter och kanske är mer kritiska mot regeringsställningen då de själv inte vet vad det innebär?

Rebecka är mer radikal i miljöfrågan, medan Annika är mer inriktad på PK/identitetspolitik, såsom HBTQ, jämställdhet och migration. Båda har potential att sänka MP under 4-procentspärren.

Jag hoppas personligen på att Annika vinner, eftersom hon är engagerad i exakt de frågor väljarna inte vill prioritera
__________________
Senast redigerad av Left9gele 2020-09-13 kl. 16:45.
Citera
2020-09-13, 16:44
  #7
Medlem
arbetets avatar
Nu tycker jag att vi med samlad kraft här på Flashback ska stödja hennes kandidatur till språkrör!

Citera
2020-09-13, 16:46
  #8
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Perfekt, hon kommer ta partiet ur både regering och riksdag

Spelar nog ingen roll vem av de 3 aspiranterna de har att välja på hittills , ut åker dom med buller å bong ändå..

Hoppas dom nu inte hittar den aspiranten som jag tror kan hålla dom kvar trots att jag inte det minsta sympatiserar med det där marxistpartiet eller de andra 2 i regeringen!
Mina läppar är förseglade fram till det
Citera
2020-09-13, 16:53
  #9
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu tycker jag att vi med samlad kraft här på Flashback ska stödja hennes kandidatur till språkrör!


Japp, instämmer till 100%!

Hon förefaller vara den perfekta kandidaten för att på både snabbast och säkrast sätt hjälpa MP bort från Riksdagen.

Msm lär dessutom älska henne, så förhoppningsvis kommer även de hjälpa till.

Citera
2020-09-13, 16:56
  #10
Medlem
Eftersom Annika är särskilt engagerad i migrationsfrågan kan det uppstå extrema problem med regeringssamarbetet.

Finansminister Magdalena Andersson har redan idag börjat använda sig av ordet "klaner". Dvs. sossarna anpassar sig till verkligheten, medan MP blir mer och mer PK (och kommer forsätta bli mer PK med Annika som ledare).
Citera
2020-09-13, 16:59
  #11
Medlem
lone stars avatar
MP har fostrat många katastrofrör att leda partiet. Varav Lövin och Hirvonen förmodligen är de värsta. Båda är rabiata på sitt sätt. Men Hirvonen verkar lite mindre nyanserad och vill ta oss tillbaka till stenåldern. Dax skicka ut partiet ut riksdagen..men vad får vi istället.. Nyans
Citera
2020-09-13, 17:00
  #12
Medlem
Studsbolls avatar
En drömkandidat. Synd att inte ens miljöpartister är dumma nog att välja henne. En garant för att MP lämnar regeringen innan valet samt att partiet åker ur riksdagen. Hon har mitt odelade stöd i sin kandidatur.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback