Flashback bygger pepparkakshus!
2020-09-18, 07:47
Medlem
qups avatar
Ännu ett svart hål där skattepengarna tillåts strömma ur systemet har uppdagats.

https://svt.se/nyheter/regeringen-mi...ebedragerierna

Jag är själv inte insatt i organiserad brottslighet eller är av typen att man ska sko sig så mycket som möjligt på andras bekostnad, så jag fattar inte riktigt vad som pågår här. Men klart är att regeringen väljer bort hårdhandskarna i åtgärderna.

Vilka bolag handlar detta om? Vilken VD är häktad i sin frånvaro? Varför ska jag fortsätta betala skatt när statsapparaten gång på gång visar sig oförmögna att förvalta skattemedlen?
Citera
2020-09-18, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Ännu ett svart hål där skattepengarna tillåts strömma ur systemet har uppdagats.

Jag är själv inte insatt i organiserad brottslighet eller är av typen att man ska sko sig så mycket som möjligt på andras bekostnad, så jag fattar inte riktigt vad som pågår här. Men klart är att regeringen väljer bort hårdhandskarna i åtgärderna.

Vilka bolag handlar detta om? Vilken VD är häktad i sin frånvaro? Varför ska jag fortsätta betala skatt när statsapparaten gång på gång visar sig oförmögna att förvalta skattemedlen?

Exakt samma upplägg användes för några år sedan, utan att medierna gjorde någon stor grej av det.
Förövarna drog till Egypten, som vägrade lämna ut dem till Sverige.
Kanske dricker dom paraply-drinkar nu, eller så var det ett sätt att finansiera någon politisk eller religiös terror-organisation.

Den gången var det sju- eller åttasiffriga belopp man lurade staten på.
(Jäkla Apple! Det är alltid iPhones som man handlar med! Skall vara så stora volymer som möjligt och så dyra prylar som möjligt, och då är tydligen iPhone perfekt).
Citera
2020-09-18, 08:09
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Organiserad brottslighet = Asylinvandrare.
Va, menar du att Haddad och Hirmiz som leder ett av bolagen inte är pursvenskar..
Citera
2020-09-18, 08:57
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Va, menar du att Haddad och Hirmiz som leder ett av bolagen inte är pursvenskar..

Nja...jag uttalar mig ogärna om enskillda fall!
Citera
2020-09-18, 09:08
Medlem
En av de inblandade tycks vara (nära?) släkt med politikern Roger Haddad, riksdagsman för Liberalerna. En syriansk svartskalle som är djupt insyltad i klankriminalitet. Om någon vill slå ihjäl honom med ett järnspett, så inte mig emot.
Citera
2020-09-18, 09:35
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Nja...jag uttalar mig ogärna om enskillda fall!
Sant. Men jag skulle inte bli förvånad om 90 procent av de misstänkta har just invandrarbakgrund. Affärer som dessa görs med sådana som man litar på, vilket innebär släkt och vänner.
Citera
2020-09-18, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup

De är sånna grejer som går till IS, liksom knark i EU finansierar IS.

Sverige är en stor terrorfinansiär, bankerna och staten har noll koll. Remitteringar direkt till terrorister är vanliga bland folk som jobbar i Sverige och massiva bedrägerier sker där de sen sticker ner till sitt ursprungsland
Citera
2020-09-18, 12:33
Medlem
Är det inte extremt mycket såna här brott där dessa lyckats lura staten på enorma summor? Hur kan ett land vara så efter och inte märka av sånt här i tid och sätta stopp för det??? Eller hur kan det gå till att såna här grupperingar lyckas gång på gång med att mjölka och lura staten på pengar??
Citera
2021-02-14, 19:35
Medlem
Remington Steels avatar
idag uppmärksammar SVT åter de här bedrägerierna:
– De 30 bolag som vi har siffror för omsätter tillsammans 32 miljarder.

Ofta handlar det om bolag som tidigare haft helt annan verksamhet – som en frisersalong i Halland, en butik för vattenrening i Östergötland och en tobaksaffär i Dalarna.

Men plötsligt har bolagen bytt inriktning och börjat sälja mobiltelefoner för mångmiljonbelopp, ibland miljarder.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...pp-mot-sverige
Citera
2021-02-14, 19:47
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remington Steel
idag uppmärksammar SVT åter de här bedrägerierna:
– De 30 bolag som vi har siffror för omsätter tillsammans 32 miljarder.

Ofta handlar det om bolag som tidigare haft helt annan verksamhet – som en frisersalong i Halland, en butik för vattenrening i Östergötland och en tobaksaffär i Dalarna.

Men plötsligt har bolagen bytt inriktning och börjat sälja mobiltelefoner för mångmiljonbelopp, ibland miljarder.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...pp-mot-sverige
Såg det här nyss på Rapport. Herregud vad den här utredaren såg nedstämd och beklämd ut. Största bedrägerihärva någonsin. Stoppat i alla övriga EU-länder men inte här såklart. Vi är sämst å sist i allt. Fy fan vad vår regering tillåter att vi blir skinnade. Flera tusentals kronor kommer detta att kosta varje svensk sa den här utredaren. Miljarders miljarder.....puts väck!
Citera
2021-02-14, 19:50
Medlem
Daikokus avatar
Finns mer i denna länk (slå ihop?) (FB) Västeråsbolag krävs på 1,7 miljarder kr av Skatteverket
Citera
2021-02-15, 01:40
Medlem
Man blir så jävla sugen på att blåsa staten fullständigt, sticka till något land som inte har utlämningsavtal med Sverige, typ Paraguay, och sen överleva där med kosingen man stulit. Kostar väl 500 kr i månaden för en hyfsad lägenhet där borta.
skitsverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in