2024-04-28, 14:03
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Hur många misslyckade läppförstoringar ser man inte nästan dagligen där tjejerna säger "Det är så jobbigt att jag fötts med såhär stora läppar" när ämnet har börjat komma upp.
Dom är inte misslyckade, dagens unga tjejer skaffar såna läppar medvetet.
Citera
2024-04-28, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Dom är inte misslyckade, dagens unga tjejer skaffar såna läppar medvetet.

Finns såklart alltid någon som tycker det är snyggt.
Citera
2024-08-31, 03:29
Medlem
ReiseReises avatar
Då var det min tur. 32 år och håret har börjat trilla av fort som satan. Håravfallet började först på kronan men jag kunde lätt dölja munk frisyren när jag satte upp håret med en tofs, man såg ingenting. Nu har dock övriga håret på hela toppen från pannan till kronan börjat ramla av, kala fläckar som inte längre kan döljas, det är fortfarande lite hår längst fram vid pannan av någon anledning men allt annat blir mindre och mindre.
Det verkar stå helt klart att jag håller på att få den där fruktansvärda traditionella häst-skon frisyren på huvudet.

Problemet är att jag älskade mitt blonda hår, och jag gillade min viking-look som jag körde på. Känner mig som en sådan kvinna som sitter här och klagar på mitt utseende, men det är fan jobbigt och irriterande.

Frågan är då om jag ska raka av allt och acceptera att vara flintis (jag ser verkligen inte bra ut som skallig och det skadar självkänslan) eller betala dom där 30.000 på en polsk/turkisk operation.

Vad säger ni erfarna?
Senast redigerad av ReiseReise 2024-08-31 kl. 03:33.
Citera
2024-08-31, 14:14
Medlem
blompissares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Då var det min tur. 32 år och håret har börjat trilla av fort som satan. Håravfallet började först på kronan men jag kunde lätt dölja munk frisyren när jag satte upp håret med en tofs, man såg ingenting. Nu har dock övriga håret på hela toppen från pannan till kronan börjat ramla av, kala fläckar som inte längre kan döljas, det är fortfarande lite hår längst fram vid pannan av någon anledning men allt annat blir mindre och mindre.
Det verkar stå helt klart att jag håller på att få den där fruktansvärda traditionella häst-skon frisyren på huvudet.

Problemet är att jag älskade mitt blonda hår, och jag gillade min viking-look som jag körde på. Känner mig som en sådan kvinna som sitter här och klagar på mitt utseende, men det är fan jobbigt och irriterande.

Frågan är då om jag ska raka av allt och acceptera att vara flintis (jag ser verkligen inte bra ut som skallig och det skadar självkänslan) eller betala dom där 30.000 på en polsk/turkisk operation.

Vad säger ni erfarna?

Köp en toupe!
Citera
2024-09-01, 02:33
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaustiksodan
Gjorde en hårtransplantation i Turkiet för 4 månader sedan (omkring jul). Och jag kan uppriktigt säga att det nog var det bästa beslutet jag tagit.

Jag har stört mig på min spegelbild i cirka 15 års tid. Vikarna blev tydliga i 20-årsåldern. Sedan dess har jag försökt dölja detta på olika sätt. Fick även ett stort kalt område uppe på hjässan på senare år. Att känna en känsla av att vara missnöjd varje gång man ser sig i spegeln, år efter år tär på en. Även om man inte inser det.

Jag tog därför beslutet att prova en hårtransplantation. Åkte till en bra klinik i Turkiet. Det hela kostade ca 40 000 kr. Riktigt proffsigt bemötande och utförande. Efter bara 3 månader var alla mina tidigare problem som bortblåsta. Varje gång jag ser mig i spegeln nu känner jag mig 100% nöjd. Jag njuter av att se min spegelbild. Jag får komplimanger från folk, min tjej säger att hon älskar det. Ibland sitter hon bara och tittar på det och när jag frågade vad hon tittar på sa hon "Jag kan inte fatta att du har så mycket hår nu". Nej, det kan inte jag heller.
Min kompis sa att jag ser ut som en helt ny person. Och han avrådde mig först! (han är också tunnhårig, men för feg).
Att det kunde vara så här lätt att bli kvitt dessa problem kunde jag inte ana. Men visst, själva processen var det mest smärtsamma jag upplevt. Men så värt det.

Helt klart det bästa jag gjort.

Jag kör också Finasteride + Minoxidil + roller och tänker fortsätta med det.

Så jävla nöjd.

Jag har tjockt och bra hår över hela skallen ingen kal fläck på hjässan utan håret är tjockt och fint överallt så någon kal fläck lär jag inte behöva förvänta mig förrens jag är 50+ (om jag ens aldrig får någon kal fläck på hjässan för vissa män får ej det) Däremot vikarna började så smått krypa uppåt när jag jag var i 25års åldern och det har pågått i många år nu.

Första ungefär 5 åren var det okey men det har blivit lite mer för varje år som gått så de senaste 10åren har det blivit svårare med tiden att kunna ha frisyrer. Inom 10år från nu lär jag garanterat inte kunna ha frisyr längre utan är snagg som gäller.

Jag ser förjävlig ut i snagg speciellt vid utväxt så ser jag ut som en nyckläckt kyckling och snagg passar jag inte heller i och trivs inte heller med snagg.

Vad kostar det att endast fixa vikarna? Handlar det om halva priset 20k eller vad tror du man får räkna med?
Citera
2025-01-17, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumpen45
För att jag kommer behöva leva med det hela livet. Det var ett spotamt beslut jag gjorde.

1. Min hårlinje placerades för långt fram
2. De tog för mycket hår från min högersida så den ser tunn ut
3. Kommer inte kunna ha kort hår igen (Smp döljer dock detta väldigt bra)
4. Hade vart mycket bättre att bara acceptera att man blir tunnhårig istället för att experimentera med att flytta runt massa hår
5. Gjorde transplantationen i för ung ålder, borde väntat minst 10 år till för att se hur framtida håravfall beter sig

Om din hårlinje blev fel så kan du ju alltid göra en till operation och bara plocka bort dom, det lär inte kosta lika mycket och dessutom ser du det slutgiltiga resultatet direkt.

Vadå tog för mycket på din högra sida?
Om dom tog från ett ställe där håret normalt inte faller av tex sidor och bakhuvud, då kommer det ju växa ut igen på nån månad.

Jag kommet göra det nästa år och vad jag läst så kan man göra hur många transplantationer som helst.
Kommer göra uppe på huvudet och lite på sidorna fram men om jag sedan börjar tappa mer hår så kommer jag göra en ny operation bara.
Gör man det 2-3 gånger så kommer i princip halva skallen vara donatorhår som är dht resistenta och du kommer ha ett sjukt jävla hår även när du är 85 då donatorhår inte kommer falla loss.

För dom som inte förstår så är håret inte densamma på hela skallen.
Manlig hårlossning beror på ett hormon, dht, och det är i princip alltid bara håret fram och uppe på skallen som påverkas av det och då lossnar håret, men håret på sidorna och bakhuvudet påverkas inte av dht och därför när man dar hår därifrån och sätter dit dom där håret redan lossnat så kommer det håret vara dht resistenta och aldrig lossna.
En gubbe som ser ut såhär skulle kunna ta håret från sidorna och göra typ 5 operationer och då kunna ha hår som en 20 åring
https://img.freepik.com/free-vector/...emt=ais_hybrid

Längtar redan på att få min ungdom tillbaka då en skallig man ser 20 år äldre ut.
Senast redigerad av herrmojd51 2025-01-17 kl. 13:55.
Citera
2025-01-17, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Om din hårlinje blev fel så kan du ju alltid göra en till operation och bara plocka bort dom, det lär inte kosta lika mycket och dessutom ser du det slutgiltiga resultatet direkt.

Vadå tog för mycket på din högra sida?
Om dom tog från ett ställe där håret normalt inte faller av tex sidor och bakhuvud, då kommer det ju växa ut igen på nån månad.

Jag kommet göra det nästa år och vad jag läst så kan man göra hur många transplantationer som helst.
Kommer göra uppe på huvudet och lite på sidorna fram men om jag sedan börjar tappa mer hår så kommer jag göra en ny operation bara.
Gör man det 2-3 gånger så kommer i princip halva skallen vara donatorhår som är dht resistenta och du kommer ha ett sjukt jävla hår även när du är 85 då donatorhår inte kommer falla loss.

För dom som inte förstår så är håret inte densamma på hela skallen.
Manlig hårlossning beror på ett hormon, dht, och det är i princip alltid bara håret fram och uppe på skallen som påverkas av det och då lossnar håret, men håret på sidorna och bakhuvudet påverkas inte av dht och därför när man dar hår därifrån och sätter dit dom där håret redan lossnat så kommer det håret vara dht resistenta och aldrig lossna.
En gubbe som ser ut såhär skulle kunna ta håret från sidorna och göra typ 5 operationer och då kunna ha hår som en 20 åring
https://img.freepik.com/free-vector/...emt=ais_hybrid

Längtar redan på att få min ungdom tillbaka då en skallig man ser 20 år äldre ut.

Cool att det är permanent, trodde att man var tvungen göra om allt efter några år.
Har tänkt på det i säkert 1.5 år nu och räven om jag inte lossar jättemycket mer hår sedan dess så ser man tydligt att jag börjar bli gammal på huvudet.
Verkar som det inte är jättesvårt heller-50-100k beroende på hur mycket man vill tranplantera, och ser man kan ta på avbetalning också på mpnga ställen och då är det ju inget att fundera över ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in