Citat:
Ursprungligen postat av
Bumpen45
För att jag kommer behöva leva med det hela livet. Det var ett spotamt beslut jag gjorde.
1. Min hårlinje placerades för långt fram
2. De tog för mycket hår från min högersida så den ser tunn ut
3. Kommer inte kunna ha kort hår igen (Smp döljer dock detta väldigt bra)
4. Hade vart mycket bättre att bara acceptera att man blir tunnhårig istället för att experimentera med att flytta runt massa hår
5. Gjorde transplantationen i för ung ålder, borde väntat minst 10 år till för att se hur framtida håravfall beter sig
Om din hårlinje blev fel så kan du ju alltid göra en till operation och bara plocka bort dom, det lär inte kosta lika mycket och dessutom ser du det slutgiltiga resultatet direkt.
Vadå tog för mycket på din högra sida?
Om dom tog från ett ställe där håret normalt inte faller av tex sidor och bakhuvud, då kommer det ju växa ut igen på nån månad.
Jag kommet göra det nästa år och vad jag läst så kan man göra hur många transplantationer som helst.
Kommer göra uppe på huvudet och lite på sidorna fram men om jag sedan börjar tappa mer hår så kommer jag göra en ny operation bara.
Gör man det 2-3 gånger så kommer i princip halva skallen vara donatorhår som är dht resistenta och du kommer ha ett sjukt jävla hår även när du är 85 då donatorhår inte kommer falla loss.
För dom som inte förstår så är håret inte densamma på hela skallen.
Manlig hårlossning beror på ett hormon, dht, och det är i princip alltid bara håret fram och uppe på skallen som påverkas av det och då lossnar håret, men håret på sidorna och bakhuvudet påverkas inte av dht och därför när man dar hår därifrån och sätter dit dom där håret redan lossnat så kommer det håret vara dht resistenta och aldrig lossna.
En gubbe som ser ut såhär skulle kunna ta håret från sidorna och göra typ 5 operationer och då kunna ha hår som en 20 åring
https://img.freepik.com/free-vector/...emt=ais_hybrid
Längtar redan på att få min ungdom tillbaka då en skallig man ser 20 år äldre ut.