2020-09-21, 17:45
Medlem
Hej!

Söker efter någon runt min ålder (25-35) som också gjort det fruktansvärt korkade beslutet att göra det hårtransplantation. Har massor med tankar att vädra.

Hade det inte vart för att min familj hade blivit förkrossande så hade jag kört en kula genom skallen.

Någon?
Senast redigerad av Bumpen45 2020-09-21 kl. 17:48.
Citera
2020-09-21, 17:51
Medlem
tilsammansnus avatar
Fråga nr 1 varför ångrar du det ?
Citera
2020-09-21, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Fråga nr 1 varför ångrar du det ?

För att jag kommer behöva leva med det hela livet. Det var ett spotamt beslut jag gjorde.

1. Min hårlinje placerades för långt fram
2. De tog för mycket hår från min högersida så den ser tunn ut
3. Kommer inte kunna ha kort hår igen (Smp döljer dock detta väldigt bra)
4. Hade vart mycket bättre att bara acceptera att man blir tunnhårig istället för att experimentera med att flytta runt massa hår
5. Gjorde transplantationen i för ung ålder, borde väntat minst 10 år till för att se hur framtida håravfall beter sig
Citera
2020-09-21, 17:55
Raka skallen. Vad är problemet?
Citera
2020-09-21, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Raka skallen. Vad är problemet?

Då syns de små ärren som blivit efter transplantationen. Dock kan SMP dölja detta till i princip 100%.

Känns dock som att hela jag är fejk efter att först försökt dölja min tunnhårighet. Sedan försöka dölja ärren med ett annat kosmetiskt ingrepp. Det blir liksom bara en loop av alltihopa.
Citera
2020-09-21, 17:59
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumpen45
För att jag kommer behöva leva med det hela livet. Det var ett spotamt beslut jag gjorde.

1. Min hårlinje placerades för långt fram
2. De tog för mycket hår från min högersida så den ser tunn ut
3. Kommer inte kunna ha kort hår igen (Smp döljer dock detta väldigt bra)
4. Hade vart mycket bättre att bara acceptera att man blir tunnhårig istället för att experimentera med att flytta runt massa hår
5. Gjorde transplantationen i för ung ålder, borde väntat minst 10 år till för att se hur framtida håravfall beter sig
OK, du har en inre röst som ständigt säger åt dig att det är nåt fel på dig till den graden att du inte orkar leva ? Inte bättre säga åt den rösten att du skiter i hur du ser ut i andras ögon ?
Citera
2020-09-21, 18:00
Medlem
Citat:
OK, du har en inre röst som ständigt säger åt dig att det är nåt fel på dig till den graden att du inte orkar leva ? Inte bättre säga åt den rösten att du skiter i hur du ser ut i andras ögon ?

Du har helt rätt. Har en inre röst som säger det.
Önskar att jag kunde säga åt mig det INNAN transplantationen, inte efter.

Har du själv gjort en transplantation?
Citera
2020-09-21, 18:08
Medlem
Citat:
Hej!

Söker efter någon runt min ålder (25-35) som också gjort det fruktansvärt korkade beslutet att göra det hårtransplantation. Har massor med tankar att vädra.

Hade det inte vart för att min familj hade blivit förkrossande så hade jag kört en kula genom skallen.

Någon?

Tråkigt att höra. En kollega ville transplantera hår och jag sade, gör det inte. Han hade högt hårfäste men tunt hår och jag sade att raka av allt och bli flint. Själv har jag rakat av allt hår sen 35 år sedan, helt flint och är nöjd. Till slut rakade han sig av allt och han blev helnöjd. Det är så skönt att vara flint, renligt och manligt.

//Benelli
Citera
2020-09-21, 18:09
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Du har helt rätt. Har en inre röst som säger det.
Önskar att jag kunde säga åt mig det INNAN transplantationen, inte efter.

Har du själv gjort en transplantation?
Nope, jag behöver inte det. Hårdna inombords är mitt råd, säg till dig själv att du bryr dig inte.
Citera
2020-09-21, 18:27
Medlem
Citat:
Nope, jag behöver inte det. Hårdna inombords är mitt råd, säg till dig själv att du bryr dig inte.

Tack! Ska jobba på saken. Önskar dock att jag var lite hårdare inombords innan jag tog beslutet.
Citera
2020-09-21, 18:46
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Vad betyder SMP? För det är väl inte Smålandsposten som avses?
Citera
2020-09-21, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Vad betyder SMP? För det är väl inte Smålandsposten som avses?

Scalp micro pigmentation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in