Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-09-23, 09:03
  #1
Medlem
Finns säkert flertal trådar som behandlar samma ämne men ändå.
Finns set några konsekvenser?
Blir man beroende

Obs det är ej jag utan min kompis jag själv är 19 år gammal.
Citera
2020-09-23, 09:06
  #2
Medlem
NegerFittaBingBongs avatar
Ja du blir beroende speciellt vid din ålder, så vänta. Samma med att ha sex, vänta. Ja konsekvenserna är att du åker på ringa narkotikabrott för du stinker apa. Sen är det priset som suger och att du måste slösa mycket pengar. Inlärandet blir också stört och du är i stadiet där betyg är viktiga. Sen slutar du vara en dålig påverkan på din kompis och börjar använda Google.
Citera
2020-09-23, 09:08
  #3
Medlem
Jag rökte på en del när jag var 16-18 och klarade mig så vitt jag vet utan men. Dock finns det väl rätt mkt forskning som visar att tonåringars hjärnor inte utvecklas som de ska om de röker på mycket.
Citera
2020-09-23, 09:08
  #4
Medlem
Hallsakaefts avatar
mycket olämpligt då hjärnan inte är färdigutvecklad förrän 25-26 års ålder ....

15 år senare står man där med 2-3 personlighetsstörningar ....
Citera
2020-09-23, 09:13
  #5
Medlem
mingtians avatar
Otroligt konstig fråga. Men det optimala är att du väntar tills du är iaf 23+ innan du börjar. (Om du nu måste börja alls)
Vissa klarar av det, vissa klarar det inte.
__________________
Senast redigerad av mingtian 2020-09-23 kl. 09:19.
Citera
2020-09-23, 09:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
mycket olämpligt då hjärnan inte är färdigutvecklad förrän 25-26 års ålder ....

15 år senare står man där med 2-3 personlighetsstörningar ....

kan man knarka till sig en personlighetsstörning?
Citera
2020-09-23, 09:57
  #7
Avstängd
twigdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1psykfall
kan man knarka till sig en personlighetsstörning?

Jajamänsan.
Citera
2020-09-23, 09:59
  #8
Medlem
Kundalinis avatar
Personlighetsstörning lär man inte få av att röka på...

Det finns ingen anledning att röka på när man är sexton. Förutom att det är kul och att man vill. Men sextonåringar vill ju en massa idiotiska saker.

Risken finns att det är en drog som faller i smaken och då är det lätt hänt att man börjar röka på lite för ofta, vilket kan få en hel del negativa konsekvenser. Jag tycker inte det är lämpligt att dricka när man är sexton heller.
Citera
2020-09-23, 10:10
  #9
Medlem
GeleZachas avatar
Så länge du inte gör det för ofta, speciellt i din ålder. Men du kan absolut röka på typ en gång i månaden eller så utan problem
Citera
2020-09-23, 10:13
  #10
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1psykfall
kan man knarka till sig en personlighetsstörning?

läs om kluster 1, 2 och 3
Citera
2020-09-23, 10:17
  #11
Medlem
Frågar du staten. Är det aldrig okej. Frågar du mig tycker jag inte det är hela världen. Sanningen ligger väl nånstans i mitten antar jag, för vissa är det en. Dålig idé medan andra fixar det galant helt enkelt.
Citera
2020-09-23, 10:18
  #12
Medlem
Har en polare som meckade en hel sommar dagligen, han fick psykoser och blev typ en grönsak. Han insåg att det kanske inte var det mest optimala och la av. Sedan återgick han till det vanliga. Dumt och riskfyllt att göra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback