2020-09-24, 22:34
Medlem
Har alltid velat testat någon psykedelisk drog i syfte att få en ny upplevelse men också för att jag känner att det är något för mig, Vill vara tydlig med att jag inte testat någon psykedelisk drog innan. Har testat andra droger och rökt mycket cannabis. Vad är en bra nybörjar-dos och kan jag ta det själv ute i naturen?
Citera
2020-09-24, 22:45
Medlem
palmlessprayers avatar
Om du doserar försiktigt så fungerar svamp alldeles utmärkt som din första hallucinogen
Citera
2020-09-24, 22:53
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym1996g
Har alltid velat testat någon psykedelisk drog i syfte att få en ny upplevelse men också för att jag känner att det är något för mig, Vill vara tydlig med att jag inte testat någon psykedelisk drog innan. Har testat andra droger och rökt mycket cannabis. Vad är en bra nybörjar-dos och kan jag ta det själv ute i naturen?

Ja svamp är bra, ta runt 50 st första gången, sedan kan du testa 100 st nästa år samma tid, om du gillar det. Det är inget man blir beroende av tvärtom så räcker en dos väldigt länge, det blir mycket att tänka igenom efteråt. Men kolla upp "Set and setting" noga. Var ensam med något tänt ljus och en fin playlist så kommer det bli ett äventyr värt mer än en jordenrunt resa.
Citera
2020-09-24, 22:54
Medlem
Det finns bara dåliga nybörjardoser. Det finns inga bra nybörjardoser. Om du vill ha ett bra liv.
Citera
2020-09-24, 23:18
Medlem
Är det bra att ta det i utemiljö?
Citera
2020-09-25, 00:15
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
jag har trippat på lsd och psilocybin ute i naturen och hemma, skulle säga att en tripp ute i natur är många gånger mer intressant än inomhus.
tar du och käkar några nävar toppisar framför tv'n kommer du nog ha trevligt i någon timme, men sen blir du nog lite rastlös och "uttråkad" pågrund av att du inte upplever någon förändring i din omgivning.
skulle även säga att man får en mycket större känsla av att man är en del av världen och allt som existensen består av genom att vara ute i natur än att sitta och kolla på fraktaler framför datorn.
Citera
2020-09-25, 02:08
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Det finns bara dåliga nybörjardoser. Det finns inga bra nybörjardoser. Om du vill ha ett bra liv.

Äh, gå och predika i opiat/benzo/centralstimulantia istället om du nu måste. Detta är fel del av drogsektionen.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av lemon-skunk-420
jag har trippat på lsd och psilocybin ute i naturen och hemma, skulle säga att en tripp ute i natur är många gånger mer intressant än inomhus.
tar du och käkar några nävar toppisar framför tv'n kommer du nog ha trevligt i någon timme, men sen blir du nog lite rastlös och "uttråkad" pågrund av att du inte upplever någon förändring i din omgivning.
skulle även säga att man får en mycket större känsla av att man är en del av världen och allt som existensen består av genom att vara ute i natur än att sitta och kolla på fraktaler framför datorn.

Jag håller med, det är jättetrevligt att vara ute när man trippar men första gången tror jag nog det är bättre att vara hemma, det är ju ingenting som hindrar en att gå ut efter två timmar om man nu känner att man klarar av det.
Citera
2020-09-27, 14:21
Medlem
Svamp är underbart!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här