2020-09-28, 22:29
Medlem
nocturne.no2s avatar
https://sverigesradio.se/avsnitt/1574644

Citat: Kaliber om P4 Västs granskning av ett HVB-hem där flickor berättar om våld och hot. Och de som har ansvaret för tillsyn på hemmet börjar utreda sig själva för misstänkt jäv.

Vilka driver detta hem, om hela ledningen blundar för detta och själva ägaren är en förövare låter det som en släkt eller? Hur kan så många utbildade socialarbetare ha låtit bli att anmäla ledningen (något jag förmodar de måste göra enligt lag eller åtminstone yrkesetiska bestämmelser)?

Fyfan. Och vad är det för jävla psyko som jobbar på IVO? Där tänker man ju sig att riktigt gråa paragrafryttare (med all rätt, vem pallar annars) jobbar, vem i helvete agerar på det sättet? Måste vara riktigt övertygad om att den egna organisationen är fullständigt inkompetent om det inte skulle komma fram att hen (minns ej kön) blev ANSTÄLLD av företaget efter att ha backat dem och dolt missförhållanden?

Återigen, fyfaan. Jag bryr mig inte jättemycket om de får skaka galler eller inte, huvudsaken är att det blir personlig konkurs för resten av livet för dem alla. Ta tillbaka varje skattekrona dom norpat åt sig.

Visste ej om detta hörde hemma i korruptionforumet men det är ju ett företag och inte offentligt ägt.
Citera
2020-09-28, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocturne.no2
https://sverigesradio.se/avsnitt/1574644

Vilka driver detta hem, om hela ledningen blundar för detta och själva ägaren är en förövare låter det som en släkt eller? Hur kan så många utbildade socialarbetare ha låtit bli att anmäla ledningen (något jag förmodar de måste göra enligt lag eller åtminstone yrkesetiska bestämmelser)?

Fyfan. Och vad är det för jävla psyko som jobbar på IVO? Där tänker man ju sig att riktigt gråa paragrafryttare (med all rätt, vem pallar annars) jobbar, vem i helvete agerar på det sättet? Måste vara riktigt övertygad om att den egna organisationen är fullständigt inkompetent om det inte skulle komma fram att hen (minns ej kön) blev ANSTÄLLD av företaget efter att ha backat dem och dolt missförhållanden?

Återigen, fyfaan. Jag bryr mig inte jättemycket om de får skaka galler eller inte, huvudsaken är att det blir personlig konkurs för resten av livet för dem alla. Ta tillbaka varje skattekrona dom norpat åt sig.

Visste ej om detta hörde hemma i korruptionforumet men det är ju ett företag och inte offentligt ägt.

Det räcker nog med att två av pundarbrudarna påstår att de blivit misshandlade för att ägaren ska bli åtalad för dödsknarkarpedofili.. never trust a junkie heter det i resten av världen.

I Sverige heter det väl; Never trust a Sosse
Citera
2020-09-29, 01:19
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Björkbacken?
Citera
2020-09-29, 19:05
Medlem
nocturne.no2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Björkbacken?

Det verkar vara ett SiS hem, därmed ägt av staten. Uppfattade detta som ett privatägt ställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in