• 1
  • 2
2020-10-02, 16:05
Bannlyst
Var fredrar du att handla, lgga dina pengar och finns det ngon skillnad i sortiment, priser och bemtandet mellan de olika kedjorna?
Senast redigerad av arlovbetaeckaren 2020-10-02 kl. 16:06. Anledning: rttade ett stavfel
Citera
2020-10-02, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlovbetaeckaren
Var fredrar du att handla, lgga dina pengar och finns det ngon skillnad i sortiment, priser och bemtandet mellan de olika kedjorna?
Den som r nrmast.
Citera
2020-10-02, 16:08
Avstngd
Lacerdas avatar
Man sparar flera tusen om ret nr man vljer Willys framfr ICA, vrt att tnka p. Konsekvensen r att p Willys mste man stndigt se en massas babbar och negrer vilket man sllan gr p ICA.
Citera
2020-10-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlovbetaeckaren

Fredrar Ica om jag mste vlja ngot av dem. r dock inte alls njd med Ica d mer eller mindre bytt ut alla knda mrken mot sitt eget mrke.

Dessutom r utbudet riktig uselt nr det kommer till bra ktt och ostar.

Frgade efter ngot s enkelt som en kta buffelmozzarella p en lokal Ica-butik hromdagen, men bland deras 4-5 olika mrken av mozzarella fanns inte en enda kta mozzarella.

Finns mjligtvis ett strre utbud p andra Ica-butiker men ofoget att ta bort knda mrken till frmn fr sina egna mrken dr kvalitet fr st tillbaka fr stora bulkkp och pris r helt t helvete.

Tacka vet jag saluhallar av bra kvalitet. Tyvrr verkar folk i allmnhet inte lngre bry sig om kvalitet lika mycket lngre.
Citera
2020-10-02, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Man sparar flera tusen om ret nr man vljer Willys framfr ICA, vrt att tnka p. Konsekvensen r att p Willys mste man stndigt se en massas babbar och negrer vilket man sllan gr p ICA.

Dr jag finns ser man alla dessa hasande avarter p Willys kladda p saker, ppna paket, ligger frysvaror verallt utom i frysen. Ligger krossade gg p golvet, och ngon mste betala fr all denna vandalisering. Nr man kommer till kassan p Willys och det inte r ngon svensk som vervakar jobbet och henne blir det som nu senast att jag betalade med en 500 hundring och hon matar in pengarna. Sedan str hon och tittar p mig, som retarderade gettovarelser gr. Jag frgade henne vad som hnder och hon stpr bara tyst utan att sga ngot istllet fr att trycka p enter s att vxeln spottas ut ur maskinen. Nr jag pminner henne igen att det finns kameror som spelar in s trycker hon p enter knappen utan att sga ngot sedan trillar slanten ned och det kommer "urskter".

Jag antar att willlys bygger sin affrsmodell p att ta in bottenskrap ingen vill ha genom att lnerna til ldessa varelser i kassorna betalas av de svenska skattebetalarna.

Jag jmfr priserna beroende p vad jag behver och sprider inkpen, r det en kedja som r billigare hadlar jag dr men ofta hittar jag det jag behver p andra stllen n p willys. Jag undviker skitstllet willys fr att jag vill inte bli bemtt av en gettovarelse som nyligen och jag vill inte kliva i ngon coronasmittads krossade gg eller att ta saker ngon coronasmittad gettovarelser tagit i.
Citera
2020-10-02, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Fredrar Ica om jag mste vlja ngot av dem. r dock inte alls njd med Ica d mer eller mindre bytt ut alla knda mrken mot sitt eget mrke.

Dessutom r utbudet riktig uselt nr det kommer till bra ktt och ostar.

Frgade efter ngot s enkelt som en kta buffelmozzarella p en lokal Ica-butik hromdagen, men bland deras 4-5 olika mrken av mozzarella fanns inte en enda kta mozzarella.

Finns mjligtvis ett strre utbud p andra Ica-butiker men ofoget att ta bort knda mrken till frmn fr sina egna mrken dr kvalitet fr st tillbaka fr stora bulkkp och pris r helt t helvete.

Tacka vet jag saluhallar av bra kvalitet. Tyvrr verkar folk i allmnhet inte lngre bry sig om kvalitet lika mycket lngre.

man gr efter det billigaste. ofta fr man bttre kvalit fr samma pris som man inte handlar no name. det handlar om att han som driver butiken har kommit p att han tjnar mer att ta in skrp som obildade inte frstr vad det r eller r fr lata fr att jmfra.

sedan det s att man ser att p willys, ialla fall dr jag bor saknas en hel del. det r rest-at fr det saknas eller har blivit en bristvara. nr jag ser att de inte klarar av att hantera frsrjningsleden p willys byter jag butik. p ica har jag aldrig sett att deras hyllor r tomma. de lyckas alltid se till att fylla p med nya varor.
Citera
2020-10-02, 16:59
Medlem
Handlar aldrig p ICA. Man ska ocks ha i tanke ICA:s (Hakonbolagens) bruna bakgrund.
Nr inlandsbanan byggdes med handkraft s samrbetade icahandlarna via telefon att ge de hrt arbetande rallarna skmt och ibland maskangripet ktt. Det fanns inga kylskp p den tiden.
Vi har ocks hrt mnga exempel p att icahandlarna numera mrker om sin kttfrs nr varan blivit gammal. Sist var det den stora butiken ICA Vst i Uppsala som uppmrksammades med ommrkning av kttfrs.
Willys r ocks ett problem. Stta en mohammedansk person i full IS stridsmundering i kassan dr man mste betala r inte etiskt godtagbart. Jag brukar lmna kundvagnen som den r och g ut nr Willys s grovt frolmpar alla offer fr det mohammedanska vldet.
Handlar mest p Lidl och ibland p COOP.
Citera
2020-10-02, 17:13
Medlem
Aigiss avatar
Det r helt meningslst att hlla p och tjafsa om vilken kedja som r bst, alltfr mycket hnger p hur bra din lokala butik r.
Citera
2020-10-02, 17:20
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Det r helt meningslst att hlla p och tjafsa om vilken kedja som r bst, alltfr mycket hnger p hur bra din lokala butik r.
Precis, srskilt ICA kan skilja vldigt mycket.
Willys r som att g p ett lager fyllt av babbar jmfrt med ICA som i regel har fina och frscha lokaler, inbjudande exponeringar etc.
Min lokala Kvantum har massvis med nischade artiklar, finns mrkvrdig pasta fr 60 kr/paket om man s vill.
Samt vervgande del svenska kunder.
Citera
2020-10-02, 17:26
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Precis, srskilt ICA kan skilja vldigt mycket.
Willys r som att g p ett lager fyllt av babbar jmfrt med ICA som i regel har fina och frscha lokaler, inbjudande exponeringar etc.
Min lokala Kvantum har massvis med nischade artiklar, finns mrkvrdig pasta fr 60 kr/paket om man s vill.
Samt vervgande del svenska kunder.

Japp, men generellt gller det att plocka russinen ur kakan. Willys och lidl fr basvaror sedan kan man komplettera med det som behvs hos ica.

Tyvrr lever jag inte som jag lr d lokala ica ligger mycket nrmare n ngon annan kedja.
Citera
2020-10-02, 17:31
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Japp, men generellt gller det att plocka russinen ur kakan. Willys och lidl fr basvaror sedan kan man komplettera med det som behvs hos ica.

Tyvrr lever jag inte som jag lr d lokala ica ligger mycket nrmare n ngon annan kedja.
Om man orkar kra turn s visst.
Sen beror det ju p var man bor ocks, i smre omrden ligger vl ofta en LIDL och frut en Netto.
I bttre omrden finns oftare ICA.
Citera
2020-10-02, 17:33
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Om man orkar kra turn s visst.
Sen beror det ju p var man bor ocks, i smre omrden ligger vl ofta en LIDL och frut en Netto.
I bttre omrden finns oftare ICA.

S var det frr ja, tycker detta verkar brja frndras. Netto heter coop idag och Lidl har etablerat sig p stermalm - tiderna frndras.

Personligen har jag en av stadens 5 bsta ica "runt knuten", lidl har jag 2 km till och willys r det nog 8 km till. Drav att jag sllan startar bilen om jag inte redan r ute och ker utan ger alldeles fr mycket marginal t redan feta icahandlaren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in