Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-10-02, 22:28
Medlem
Ni som har en tyngre klocka med länkarmband, hur tight har ni den på armen och var?

Min klocka känns antingen som att den sitter ”perfekt” men upplevs då också ibland som tight och tryckande, men sätter jag på en extra länk så är den mer slapp. Samtidigt sägs det att man bör kunna ha den nedanför handledskulan och få in ett finger mellan armband och handleden?
Citera
2020-10-02, 22:43
Medlem
Queenofqueenss avatar
Jag är kvinna och hade en gång en länk klocka som var lite oversizad riktigt snyggt. Så den halkade runt lite på armen. Men som man lagom tight,ska vara skönt. Fram med den lite så man ser den. Täck inte tröjan. Klockan ska vara på vänster arm.
Citera
2020-10-02, 22:46
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Ni som har en tyngre klocka med länkarmband, hur tight har ni den på armen och var?

Min klocka känns antingen som att den sitter ”perfekt” men upplevs då också ibland som tight och tryckande, men sätter jag på en extra länk så är den mer slapp. Samtidigt sägs det att man bör kunna ha den nedanför handledskulan och få in ett finger mellan armband och handleden?

Luftigt, men inte så den kan snurra runt handleden.
Har du bara länk att ställa längd med? Ofta kan du ställa fästet i låset också.
Citera
2020-10-02, 22:52
Bannlyst
Har många armbandsur jag bär ett i taget på vänster handled går inte efter någon speciell regel utan ställer in armbanden så dom sitter lagom tajt, läderarmband och gummiarmband spänns lite efter dagsform.
Citera
2020-10-02, 22:52
Medlem
Hegamons avatar
Jag kan få in ett finger mellan armband och handled, upplever det som perfekt. Pekfingret. Irriterande att ha för tight eller för lose.
Citera
2020-10-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW

Som en muslim bör. Anpassar mig till nya Sverige och enligt muslimsk utsago ska man skilja sig från den otrogna hunden och därför bära klockan på höger handled.

Referens:
https://darussaafi.com/?p=618
Citera
2020-10-02, 23:06
Medlem
carlpetersen73s avatar
Rätt löst, kan med viss möda snurra den runt handleden
Citera
2020-10-02, 23:09
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Rätt löst, kan med viss möda snurra den runt handleden

Med länkarmband/"dumb-watch" gör jag samma. Men med smartwatch så har jag klockan tightare.
(Alla funktionerna funkar inte annars).
Citera
2020-10-02, 23:11
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Med länkarmband/"dumb-watch" gör jag samma. Men med smartwatch så har jag klockan tightare.
(Alla funktionerna funkar inte annars).
Samma här. Tycker det är snyggt om den faller ned lite mot handen när man har länkarmband.
Citera
2020-10-02, 23:11
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Samma här. Tycker det är snyggt om den faller ned lite mot handen när man har länkarmband.

Exakt!

Edit: Borde skrivit "klockrent"!
Senast redigerad av kraftfoder 2020-10-02 kl. 23:22.
Citera
2020-10-02, 23:18
Medlem
Har du det slappt åtsittande så blir det mer slitage på länken.

Den ska inte sitta tight, men precis så löst att den kan glida men inte fladdrar runt. Kan finnas extra reglage på spänner för små justeringar så att den sitter perfekt.
Citera
2020-10-02, 23:30
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Har du det slappt åtsittande så blir det mer slitage på länken.

Den ska inte sitta tight, men precis så löst att den kan glida men inte fladdrar runt. Kan finnas extra reglage på spänner för små justeringar så att den sitter perfekt.

Är det metallänk, sliter också "fladdrandet" på skinnet. Bör man kanske tänka på.
(Ens eget skinn alltså).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in