• 1
  • 2
2020-10-10, 13:43
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Har de ändrat alltså? Jag såg bara swish?

Enligt bankid site utfärdar de inte, låter konstigt med motstridiga uppgifter. Jag ville byta till forex för länge sedan men det föll på just att de inte utfärdade bankid, däremot kunde man logga in.

Edit: Nu såg jag, du har helt rätt - då har de vuxit upp!

Man bör tänka på att Forex stora intäkter har tidigare kommit från resevaluta, den marknaden är nästan död. Vad betyder det för framtiden? Kontorstäthet, öppettider och överlevnad?
Jag tror att det blåser kallt just nu på Forex huvudkontor i Gamla Stan.
Citera
2020-10-10, 13:49
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Man bör tänka på att Forex stora intäkter har tidigare kommit från resevaluta, den marknaden är nästan död. Vad betyder det för framtiden? Kontorstäthet, öppettider och överlevnad?
Jag tror att det blåser kallt just nu på Forex huvudkontor i Gamla Stan.

Tror du inte den omställningen redan pågått rätt länge? Jag har inte använt Forex på många år för deras tidigare basverksamhet, växling. Tjänster som Revolut, transferwise, N.26, Monzo borde ha skurit rätt rejält i marginalerna för alla banker under flera år?
Citera
2020-10-10, 14:03
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Tror du inte den omställningen redan pågått rätt länge? Jag har inte använt Forex på många år för deras tidigare basverksamhet, växling. Tjänster som Revolut, transferwise, N.26, Monzo borde ha skurit rätt rejält i marginalerna för alla banker under flera år?

Det är möjligt men som svar på TS fråga är Forex det enda alternativet idag.
Citera
2020-10-10, 14:23
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det är möjligt men som svar på TS fråga är Forex det enda alternativet idag.

Jepp, det verkar faktiskt så. Tyvärr är storbankerna stockkonservativa så de kommer troligen aldrig införa helgöppet, min egen bank handelsbanken skall nu istället skära ner på kontor, känns inte som att bankerna jobbar på att ens försöka bli konkurrenskraftiga i en modern digital värld.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in