Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-12, 04:36
  #169
Medlem
electiondays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Hur är nattlivet/damerna?
Lättfotade?

P.g.a. lockdowns finns inget nattliv just nu.
Citera
2021-01-12, 04:47
  #170
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan60
Jag är gift!

Har du dejtat många lettiska tjejer?
Citera
2021-03-01, 20:28
  #171
Medlem
CarlMengers avatar
är det svårt att få tag i kött med bra kvalite?
Citera
2021-03-24, 20:39
  #172
Medlem
Craiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan60
Hej,
Mitt första inlägg. Har dock varit på Flashback sedan början på 2000
Gav upp Sverige för ca 5 år sedan och började ett nytt liv här.
Jag svarar gärna på frågor.

//Allan

Finns det pizzerior i varje gatuhörn som i Sverige?
Citera
2021-03-24, 20:48
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allan60
Hej,
Mitt första inlägg. Har dock varit på Flashback sedan början på 2000
Gav upp Sverige för ca 5 år sedan och började ett nytt liv här.
Jag svarar gärna på frågor.

//Allan
Är du bekant med Lembit?, han som var med i torsk på tallin.
Citera
2021-03-25, 14:53
  #174
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Finns det pizzerior i varje gatuhörn som i Sverige?

Nu har jag bara varit i Riga som turist, men det finns gott om matställen. Dessutom jävligt billiga med svenska mått mätt. På hotellrummet fanns det en välfylld minibar som vi tömde på ett par dagar. Sprit, vin, öl, chips, Pepsi, mineralvatten osv. Döm om min förvåning då vi kom hem och jag kollade kontot. Dom debiterade 140 kronor! Rör man en minibar på svenskt hotell så blir man fattig.

Dessutom så ska man åka dit om man behöver tandvård. I Riga har man en omfattande tandläkarutbildning. Sök tandläkare/Riga så får man upp hemsidor på svenska. En femtedel att priset här hemma och dom hämtar på flygplatsen, fixar och kör tillbaka. Man flyger för några hundralappar tur o retur från Stockholm.

Dessutom så såg jag bara en enda neger som även råkade vara turist. Dit borde man flytta.
Citera
2021-04-24, 14:27
  #175
Medlem
cacablancas avatar
Vilka bra och billiga mat ställen har dom i Riga
Citera
2021-05-20, 10:00
  #176
Medlem
sv3rigegatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Hur är nattlivet/damerna?
Lättfotade?

Jag bor inte i Lettland förövrigt, men det är mitt hemland. Damerna är det inget problem med. Det finns mer kvinnor i Lettland än killar, så om du ser okej ut så kommer du inte få något problem.

Alltid roligt att läsa om broderfolk som besöker mitt hemland och alla positiva saker. Ni måste besöka Sigulda och Jurmala. Där finns det mycket att se.
Citera
2021-05-24, 17:49
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sv3rigegatis
Jag bor inte i Lettland förövrigt, men det är mitt hemland. Damerna är det inget problem med. Det finns mer kvinnor i Lettland än killar, så om du ser okej ut så kommer du inte få något problem.

Alltid roligt att läsa om broderfolk som besöker mitt hemland och alla positiva saker. Ni måste besöka Sigulda och Jurmala. Där finns det mycket att se.

Väldigt lätt att ta kontakt med lokala kvinnor på nattklubbarna, trevliga och lätta att prata med.
Citera
2021-05-26, 22:51
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allan60
Maten är inget vidare, påminner om ryska köket.
Finns ganska många bra restauranger här i Riga. Även några usla.

Mikrobryggerier finns, men jag gillar inte deras öl. Jag trivs bäst med en kall Carlsberg eller ngt liknande.

Vill man bada åker man till Jurmala, fin sandstrand, mkt långgrunt, man får gå ut ca 100 meter.


Angående maten i Lettland. Allt som finns på ICA finns ju på RIMI eller andra butikskedjor alt marknader.

Maten är dessutom fräschare, så förstår inte vad du inte gillar.
Citera
2021-05-28, 12:55
  #179
Medlem
sv3rigegatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyle Lucas
Väldigt lätt att ta kontakt med lokala kvinnor på nattklubbarna, trevliga och lätta att prata med.

Instämmer, men var försiktig med ryssarna bara. Hiv varning på dem.
Citera
2021-05-28, 18:56
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sv3rigegatis
Instämmer, men var försiktig med ryssarna bara. Hiv varning på dem.

Lettiska efternamn slutar oftast på S, stämmer det? Har ryssar oftast ryska namn? eller känner man igen dem på andra sätt? Nu är jag väldigt sällan i Lettland nuförtiden men mer kuriosa.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3276970

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback