Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-10-27, 16:17
  #1
Medlem
Citat:
Tvillingbröderna Thorsten och Richard Flinck skildes åt under våldsamma former för 20 år sedan och har inte talats vid sedan dess. Nu möts de för första gången i ett försök att gå till botten med den konflikt de haft sedan de föddes för 59 år sedan. Initiativtagare och samtalsledare är Sigge Eklund, podcastaren och författaren som lärde känna bröderna när han var 20 år (1994), vilket ledde till ett intensivt umgänge med bröderna under kommande fem år. Hans relation till dem slutade likt deras egna i katastrof och Sigge har inte heller träffat dem på 20 år. Nu vill han förstå vad som hände, för att förstå sig själv.

Podcasten går endast att lyssna på PodMe, https://podme.com/se/aterforeningen

Vad tycks?
Citera
2020-10-27, 17:08
  #2
Avstängd
MaxVSydows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jiasew
Podcasten går endast att lyssna på PodMe, https://podme.com/se/aterforeningen

Vad tycks?
med tanke på att man måste skapa konto känns det inte intressant utan reklam
Citera
2020-11-06, 06:21
  #3
Medlem
mumsmumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
med tanke på att man måste skapa konto känns det inte intressant utan reklam

Det är ingen reklam.
Citera
2020-11-06, 06:24
  #4
Medlem
mumsmumss avatar
Jag skapade konto på pod me för att kunna förutsätta lyssna på Rättegångspodden. Första två v är gratis. Tycker absolut det är värt summan för att fortsätta lyssna men skulle hellre sett möjligheten att betala och sen logga in via min vanliga poddläsare (som under produktion-gängen löst saken!

Hur som helat, när denna podd kom började jag lyssna även på den. Nu är det min favoritpodd. Otroligt rolig, sorglig, galen och tragisk om vartannat. Rekommenderas verkligen.
Citera
2020-11-07, 15:15
  #5
Medlem
Detta blev en flopp va? Precis som allt annat Sigge tar sig an utanför Schulman-podden.
Citera
2020-11-07, 15:27
  #6
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mumsmums
Jag skapade konto på pod me för att kunna förutsätta lyssna på Rättegångspodden. Första två v är gratis. Tycker absolut det är värt summan för att fortsätta lyssna men skulle hellre sett möjligheten att betala och sen logga in via min vanliga poddläsare (som under produktion-gängen löst saken!

Hur som helat, när denna podd kom började jag lyssna även på den. Nu är det min favoritpodd. Otroligt rolig, sorglig, galen och tragisk om vartannat. Rekommenderas verkligen.

Gillar den också, men vete faen varför faktiskt. Kanske för att den är helt oförutsägbar. Man vet aldrig vem som är nykter, om dom ens ska försöka prata, om någon helt plötsligt får för sig att den andre beter sig illa och slänger på luren, det manipuleras, självhävdas...
Väldigt märkligt och fascinerande.
Citera
2020-11-08, 17:38
  #7
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mumsmums
Jag skapade konto på pod me för att kunna förutsätta lyssna på Rättegångspodden. Första två v är gratis. Tycker absolut det är värt summan för att fortsätta lyssna men skulle hellre sett möjligheten att betala och sen logga in via min vanliga poddläsare (som under produktion-gängen löst saken!

Hur som helat, när denna podd kom började jag lyssna även på den. Nu är det min favoritpodd. Otroligt rolig, sorglig, galen och tragisk om vartannat. Rekommenderas verkligen.
Och avbryter du inte ditt medlemskap före 2 veckor så kommer det en faktura?
Citera
2020-11-09, 00:35
  #8
Medlem
mumsmumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Och avbryter du inte ditt medlemskap före 2 veckor så kommer det en faktura?

Dras på kortet jag la in vid registreringen. Tycker det serien + Rättegångspodden är värd prenumerationskonstnaden. Men när Återföreningens alla avsnitt är publicerade lär jag nog avbryta min prenumeration.
Citera
2020-11-09, 12:32
  #9
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mumsmums
Dras på kortet jag la in vid registreringen. Tycker det serien + Rättegångspodden är värd prenumerationskonstnaden. Men när Återföreningens alla avsnitt är publicerade lär jag nog avbryta min prenumeration.
Det man gör då är snarare att vänta tills alla avsnitt av återföreningen är släppt, sedan börjar man utnyttja 14 dagar, men jag känner mig inte så sugen på att uppge kontokortsinformation och att det börjar dras ifall man inte avslutar.

Hur gör man rent praktiskt när man avslutar prenumerationen?
Citera
2020-11-10, 14:10
  #10
Medlem
bravehs avatar
Jag hade gärna lyssnat på hela serien efter att hört första avsnittet men jag tänker inte betala för det. Så intressant är det inte så jag får vänta på en torrent.
Citera
2020-11-10, 14:39
  #11
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Jag hade gärna lyssnat på hela serien efter att hört första avsnittet men jag tänker inte betala för det. Så intressant är det inte så jag får vänta på en torrent.
Och vem tror du är villig att skapa en torrent bara för att du ber om det här? jag delar din värdering hursomhelst.

Men är inte 14-dagar gratis 14 dagar gratis? vill du inte heller uppge kontokort?
Citera
2020-11-10, 15:37
  #12
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Och vem tror du är villig att skapa en torrent bara för att du ber om det här? jag delar din värdering hursomhelst.

Men är inte 14-dagar gratis 14 dagar gratis? vill du inte heller uppge kontokort?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback