Citat:
Ursprungligen postat av
GrillTekniker
Var in och kollade på Kinnarps kontorsstolar i ett av deras "showrooms", och slogs av att det var rejält mycket glapp i nackstöden på samtliga stolar med ställbart nacksstöd med handtag. Frågade en säljare hur det kom sig att det var fel på nackstöden på alla visningsstolarna, och hans svar var "det är inget fel, det är så nackstöden är". Även armstöden och ryggstöden var ganska glappiga på samtliga stolar, ungefär vad man kunde förväntat sig av en stol från Biltema eller liknande.
Har en 12 år gammal Kinnarpsstol på jobbet som fungerar bra förutom att armstöden spruckit. På den finns inget (jag menar verkligen INGET) glapp alls i nackstödet. Men nackstödet har en lite annan konstruktion än det med handtaget som finns nu, det är istället en bred metallarm som går ner i ryggstödet, men inställingsmöjligheterna är exaqkt de samma.
Alltså vad har hänt? Det känns ju sinnessjukt att pröjsa 8000-9000 kr för en Plus[8]-stol där nackstödet redan dag 1 glappar så att det känns som att stolen är 20 år gammal. Har de bytt ägare eller något sånt? Trodde Kinnarps stod för högsta kvalité in i minsta detalj, men här verkar de ju nöjt sig med en halvtaskig undermålig konstruktion i värre-än-Biltema-klass...
Vad har ni för erfarenheter av Kinnarps stolar?
Pisskvalitet till överpriser är min erfarenhet. Min nuvarande, (som jag enbart har för att min fru har tagit hem den från jobbet och jag därmed fått gratis) är helt värdelös. Skruvar lossnar. Hade nog fått en bättre stol från IKEA